Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@12:08:58 GMT

ارزآوری ۸۲ میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۰۹۶

ارزآوری ۸۲ میلیون دلاری صادرات کیوی ایران

مدیرکل دفتر میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ده ماه ابتدای سال ۹۸، حدود ۱۱۲ هزار تن از این محصول به ارزش بیش از ۸۲ میلیون دلار، به سایر کشور‌ها صادر شده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، زهرا جلیلی‌مقدم با اشاره به پیش بینی اصلاح و نوسازی ۲۵۰۰ هکتار از باغات کیوی در برنامه ششم توسعه، گفت: در سال ۹۸ این مهم در بیش از ۵۰۰ هکتار از باغت کیوی اجرایی شده و یا در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار رسمی میزان تولید کیوی در کشور حدود ۳۶۰ هزار تن است، این میزان تولید در سطح زیرکشت حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ هکتار انجام می‌شود.

جلیلی‌مقدم با تاکید بر اینکه استان‌های تولیدکننده این محصول مازندران، گیلان و گلستان است، یادآور شد: در ده ماه ابتدای سال گذشته حدود ۱۱۲ هزار تن از این محصول به ارزش بیش از ۸۲ میلیون دلار به سایر کشور‌ها صادر شده است.

وی قیمت هر کیلوگرم کیوی خریداری شده را ۷۰ سنت عنوان کرد و ادامه داد: امروزه کیوی یک کالای کاملاً اقتصادی تلقی می‌شود و در مقایسه با کشت سایر محصولات کشاورزی با آب و هوای مشابه کیوی در کشور، بازده اقتصادی بالایی دارد.

جلیلی‌مقدم افزود: در حال حاضر کشور‌های چین، ایتالیا، نیوزلند، ایران و شیلی از عمده‌ترین تولید کنندگان این میوه هستند.

وی در پایان گفت: این میوه در ایران نسبت به سایر کشور‌ها از طعم خوبی برخوردار بوده و به لحاظ استفاده کم از سموم شیمیایی و همچنین از نظر زمان برداشت محصول در صورت رعایت استاندارد‌های بسته‌بندی و افزایش توان حمل و نقل کشور می‌تواند جایگاه خود را در بازار‌های جهانی به دست آورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میوه های گرمسیری استاندارد های بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل