Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرتوت نیا از نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به آستارا خبر داد و گفت: در این مدت آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«فردین فرتوت نیا» ظهر امروز(یکشنبه، ۱۷ فروردین) در جلسه مدیریت بحران که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره هواشناسی بندر آستارا با بیان اینکه این سامانه ناپایدار و بارش زا ظهر روز دوشنبه از سمت سیبری وارد این شهرستان می شود، افزود: در این موقع از سال ورود این سیستم بارشی از لحاظ کاهش دما و بارش می تواند مخرب باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود، تصریح کرد: در مناطق کوهستانی همچون حیران، سیج و گیلده برف می بارد.

 

فرتوت نیا با بیان اینکه تا ظهر روز سه شنبه شدت بارش ها پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه بارشی روز پنجشنبه از شهرستان خارج می شود.

 

رییس اداره هواشناسی بندر آستارا  با اشاره به اینکه در این مدت آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست، تصریح کرد: دستگاه های مدیریت بحران برای کاهش آسیب های احتمالی ناشی از این سامانه بارشی، آمادگی لازم را داشته باشند.

 

فرتوت نیا با بیان اینکه از ۱۶ روز گذشته از سال جاری، ۱۲ روز آن با بارندگی همراه بوده است،گفت: میزان بارش ثبت شده در ایستگاه هواشناسی شهرستان آستارا طی مدت مذکور، ۱۲۶ میلی متر بوده است.

 

«کامبیز لقمانی‌ مقدم» نیز در این جلسه، اظهارکرد: شرایط آب و هوایی برای روزهای آینده بحرانی پیش بینی شده و دستگاه ها برای مدیریت آن، آمادگی لازم را داشته باشند.

 

معاون برنامه ‌ریزی و امور عمرانی فرماندار بندر آستارا افزود: از دستگاه‌های عضو ستاد مدیری بحران از جمله شهرداری‌ ها، هواشناسی، راهداری و جمعیت هلال ‌احمر انتظار داریم اواسط هفته جاری در آماده ‌باش کامل باشند.

 

لقمانی مقدم گفت: دهیاری ‌ها و بخشداری ‌ها خسارت ‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را با محوریت بنیاد مسکن جمع‌ بندی و در موعد مقرر و سریعترین زمان ممکن به فرمانداری اعلام کنند.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیلابی شدن رودخانه ها آبگرفتگی معابر بندر آستارا مدیریت بحران سامانه ناپایدار بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش

یکشنبه دوم اردیبهشت با ورود سامانه بارشی جدیدی در نیمه جنوبی کشور، استان‌های هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب استان فارس، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و جنوب استان بوشهر جوی بارانی و هشدار قرمز خطر سیل دارند. این سامانه بارشی فردا چهارشنبه نیمه جنوبی و غربی استان اصفهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

کد خبر 746644

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • جوی آرام در انتظار کرمانشاه
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا
  • هشدار «نارنجی» سازمان هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار جوی به اصفهان
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش