Web Analytics Made Easy - Statcounter


گیتا موللی، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: کرونا جهان را به شدت متأثر کرده و همه مشاغل و تخصص‌ها را دچار مسائل و محدودیت‌های خاص کرده است.

عضو هیأت مدیره انجمن علمی شنوایی شناسی ایران، افزود: در این میان لازم است به برخی مسائل به صورت ویژه بپردازیم. یکی از این گروه‌ها کودکانی با کم شنوایی عمیق هستند نیازمند عمل کاشت حلزون هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: شیوع کرونا سبب شده است عمل‌های جراحی بسیاری محدود یا لغو شود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: کودکی با کم شنوایی در واقع دچار یک اورژانس نورولوژیک است و بخش‌هایی از مغز که مستلزم تحریک شنوایی هستند در این کودک بدون تحریک باقی می‌ماند. هرچه کودک سریع‌تر کاشت حلزون شود، اکتساب گفتار در او سریع‌تر و بهتر صورت می‌گیرد.

موللی تاکید کرد: تأخیر عمل کاشت حلزون کودکان کم شنوا نگرانی‌هایی در خانواده‌ها و کارشناسان به وجود آورده است. لذا، توصیه می‌شود والدین در استفاده از سمعک و پیگیری آموزش و توانبخشی فرزندان کم شنوای خود به صورت آنلاین از طریق مراکز توانبخشی جدیت به خرج دهند.

وی افزود: هرگونه تأخیر و وقفه در امور توانبخشی کودک سبب اثرات درازمدت بر رشد زبان گفتاری و موفقیت‌های آتی کودک کم شنوا خواهد شد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر ناشنوایان سمعک قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خدابنده لو بااشاره به اینکه در حال حاضر ۶۷۸ کودک تحت حمایت حامیان این نهاد هستند، گفت: ۳۰۰ کودک نیز چشم انتظار حامی هستند.

وی افزود: این ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان در راستای شفاف سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه | شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • ۱۷ هزار کودک بدون والدین در نوار غزه/ شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی
  • مشاوره؛ حریمی امن برای بازیابی، تقویت و پیشرفت
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • حضانت فرزند در قوانین ایران؛ مراحل، شرایط و حقوق والدین
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • اصول مراقبت از دندان‌های شیری در کودکان
  • کودکتان را در گرداب بازی‌های رایانه‌ای رها نکنید
  • تربیت دینی در سایه‌سار حجاب