Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای شهر تهران پیشنهاد داده است که شهروندان تهرانی براساس آخرین رقم کارت ملی خود به ۱۰ دهک تقسیم شوند و هرکدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در پایان دویست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اعضای شورای شهر تهران صبح خود را با جلسه هم اندیشی با شهردار تهران آغاز کردند، گفت: شهردار تهران در این جلسه گزارشی از اقدامات شهرداری تهران در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا ارایه کرد و پس از آن برای ارائه گزارش به صحن شورای شهر آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات بررسی شده در صحن شورای شهر به موضوع در آمد زایی شهرداری در شرایط کرونایی مربوط می‌شد، عنوان کرد: بودجه شهرداری در شرایط غیر کرونایی بسته شده و برای درآمد زایی و هزینه‌های این بخش باید تصمیمات جدید اتخاذ شود.

رییس شورای شهر تهران با اشاره به طرح دو فوریتی دیگری که در صحن شورای شهر تهران مطرح شد، عنوان کرد: در این جلسه دو فوریتی به منظوز برگزاری جلسات شورا به صورت آنلاین مطرح شد که به دلیل نداشتن مجوز از سوی هیات وزیران این امر امکان پذیر نبود. تصمیم بر این شد تا در این باره با هیات وزیران مکاتباتی انجام شود و این موضوع امروز در هیات رییسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هاشمی با بیان اینکه حفظ توچال و میراث فرهنگی موضوع دیگری بود که در جلسه امروز بررسی شد، افزود: رد این پیشنهاد در کمیسیون فرهنگی اجتماعی به تصویب نرسید و در نهایت قرار شد پیشنهاد مذکور برای بررسی بیشتر به سه کمسیون محیط زیست و سلامت، فرهنگی و اجتماعی و شهر سازی و معماری ارسال شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که بسیاری از کارگران روزمزد در پایتخت دچار مشکل شدند و تصمیم مدیریت شهری در جهت حمایت از این افراد چیست، توضیح داد: تصمیمات کرونایی را به صورت کلی در شورای شهر اتخاذ نمی‌کنیم و تنها با ستاد کرونا در تهران و کشور و افرادی همچون آقای نمکی، زالی و روحانی هماهنگ هستیم، چرا که در غیر این صورت، سوءتفاهم ایجاد می‌شود.


بیشتر بخوانید:
کمک شهرداری تهران برای جمع آوری معتادان متجاهر/ تاکنون گزارش آلودگی ویروس کرونا در گرمخانه‌ها نداشتیم


هاشمی با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این زمینه اضافه کرد: پیشنهاداتی مطرح شد از جمله اینکه مردم براساس آخرین رقم کارت ملی خود به ۱۰ دهک تقسیم شوند و هرکدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند، که این مسئله سبب کاهش شدید حضور مردم در خیابان‌ها می‌شود و طرح ترافیک هم می‌توان کنسل کرد.

وی ادامه داد: این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد، قرار شد شهردار تهران این مسئله را در ستاد کرونا مطرح کند و با جریمه و توصیه، خروج از منزل را به یک دهم برسانیم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد تعداد کیت‌های تشخیص کرونا در جلسه هم‌اندیشی مباحثی مطرح شد، گفت: در حال حاضر تست‌ها در حد دماگیری است و باید از کیت‌های آزمایشگاهی به طور چشمگیر در پایتخت برای تهرانی‌ها استفاده کنیم و غربالگری جامعی را انجام دهیم. وقتی تست کسی مثبت می‌شود فرد ناقل حتما باید مورد رصد قرار گیرد و حتما بستری شود و از جامعه جدا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای شهر ویروس کرونا قرنطینه کرونا شورای شهر تهران خروج از منزل مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟

دبیر شورای عالی کار و معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معیار و نحوه تعیین ۳۵ درصد حقوق کارگران به این صورت بود که کارفرما‌ها عدد ۲۷ درصد را با توجه مسائلی که خودشان ارائه کردند، پیشنهاد دادند و پیش بینی آنها این بود که می‌توانند این مقدار را به حداقل دستمزد اضافه کنند، در مقابل دوستان کارگری هم سبدی را که چارچوب و معیار‌های آن را خودشان تعیین کرده بودند ارائه کرده و تأکید می‌کردند که باید معیشتشان تأمین شود که نهایتا پس از بحث‌های گوناگون عدد ۳۵ درصد به حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ اضافه و به تصویب شورای عالی کار رسید.

 علی حسین رعیتی فرد- درباره نحوه تعیین دستمزد سال ۱۴۰۳ کارگران و آنچه که در جلسه شورای عالی کار گذشت، اظهار کرد: جلسه ۳۲۹ شورای عالی کار ۲۸ اسفند با حضور شرکای اجتماعی، نماینده کارگری، کارفرما و اعضای حقوقی و به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد که مباحث کارشناسی و نحوه تعیین حداقل مزد در این جلسه ارائه کردند.

وی افزود: معیار و نحوه تعیین ۳۵ درصد هم به این صورت بود که کارفرما‌ها عدد ۲۷ درصد را با توجه مسائلی که خودشان ارائه کردند، پیشنهاد دادند و پیش بینی آنها این بود که می‌توانند این مقدار به حداقل دستمزد اضافه کنند. دوستان کارگری هم سبدی را که چارچوب و معیار‌های آن را خودشان تعیین کرده بودند ارائه کردند و تأکید می‌کردند که باید معیشتشان تأمین شود که نهایتا پس از بحث‌های گوناگون عدد ۳۵ درصد به حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ اضافه و به تصویب شورای عالی کار رسید.

دبیر شورای عالی کار و معاون روابط کار همچنین گفت: جلسه شورای عالی کار با حضور دو سوم اعضا رسمیت پیدا می‌کند و مصوبات آن با اکثریت که در جلسه هستند وجاهت قانونی پیدا می‌کنند. دوستان کارگری و کارفرما بر سر درصد گفته شده (۳۵ درصد) خیلی به توافق نرسیدند و ماهم تلاش می‌کردیم که به یک اجماعی برسند، متأسفانه قبول نکردند و نهایتا صورتجلسه را اگرچه حضور داشتند امضا نکردند.

رعیتی فرد در پاسخ به این سوال که دولت در جلسه مذکور چه عددی را پیشنهاد کرد، تشریح کرد: دولت عمدتا خود عددی را پیشنهاد نمی‌دهد و، چون نماینده کارفرما و کارگری در این زمینه پیشنهاد می‌دهند و ما به نوعی اعداد را به هم نزدیک و اجماع می‌رسانیم. دوستان کارفرما ۲۷ درصد و کارگری سبدی پیشنهاد دادند که معیار آن با شاخص‌هایی که مرکز آمار و وزارت اقتصاد اعلام می‌کرد تطبیق نداشت. در واقع سبد نسبت به سال‌های گذشته که تعیین میشد شاخص‌های آن را تغییر داده بودند و عدد بزرگی می‌شد و کارفرمایان هم سبد پیشنهاد شده را قبول نداشتند و به همین دلیل نماینده کارگری بر روی سبد تأکید داشتند.

وی همچنین به حضور مسئولان در این جلسه اشاره کرد و گفت: مسئولانی که در جلسه شورای عالی کار حضور داشتند مانند وزیر صمت و رئیس سازمان ملی استاندارد توضیحاتی پیرامون وضعیت صنایع کشور و روند رشد تولید مطالبی ارائه کردند.

دبیر شورای عالی کار و معاون روابط کار در ادامه تصریح کرد: گروه کارفرمایی ۳۵ درصد تعیین شده را پذیرفتند اگرچه عدد پیشهادی آنها ۲۷ درصد بود، اما در نهایت به ۳۵ درصد راضی شدند.

رعیتی فرد در پایان صحبت‌های خود تأکید کرد: یک اشکالی که وجود داشت این است که اگر ما قانون (ماده ۴۱) را برای تعیین حداقل دستمزد ملاک قرار دهیم و آنجا مراجع رسمی آماری هم مطرح شده به نظر من همه باید از آن تمکین کنند. همه کسانی که در گفتگو‌های اجتماعی شرکت می‌کنند به نوع باید به چارچوب توافقاتی که بوده پایبند باشند. چون گروه کارگری ما یک تشکل خاص کارگری است و نماینده کل جامعه کارگری را برعهده ندارند؛ باید در شورای عالی کار با اصلاح قانون نمایندگان همه تشکل‌ها حضور یابند و مطالبه همه جامعه کارگری مطرح شود. چون اگر چانه زنی و اقدامات خود را ادامه می‌دادند شاید می‌توانستند به اعداد بهتری هم برای کارگران و حداقل بگیران از شورای عالی کار دست پیدا کنند، اما اصرارشان بر روی معیار‌های غیر متعارف سبب شد که نتوانند به خوبی نماینده جامعه کارگری را بر عهده داشته باشند.

منبع: ایسنا

tags # حقوق کارگران سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • وضعیت وخیم ترافیکی در آزادراه تهران - شمال؛ محدودیت اعمال شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در آزادراه تهران-شمال
  • تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ چگونه انجام می‌شود؟ + جزییات
  • اعمال محدودیت ترافیکی در محور‌های شمالی البرز
  • نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
  • اعمال محدودیت ترافیکی در محورهای شمالی البرز
  • تشریح نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳