Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس جمهوری آمریکا گفت: واشینگتن اگر مجبور شود به‌منظور تامین امنیت شغلی کارکنان بخش انرژی ایالات متحده، برای واردات نفت تعرفه اعمال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، دونالد ترامپ روز شنبه (16 فروردین‌ماه) اعلام کرد که چنانچه مجبور شود برای محافظت از منافع کارکنان بخش انرژی آمریکا در برابر سقوط قیمت نفت که با جنگ قیمتی بین روسیه و عربستان بر سر سهم بازار تشدید شده است، برای واردات نفت خام تعرفه‌هایی اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اگر مجبور شوم، برای محافظت از ده‌ها هزار کارگر بخش انرژی و شرکت‌های بزرگ که اشتغال ایجاد می‌کنند، هر کاری لازم باشد انجام خواهم داد.
ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر در زمره بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان قرار گرفته، حتی در برخی مواقع صادرات خود را در رقابت با روسیه و اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) قرار داده‌ است.
طبق داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ایالات متحده در سال 2019 روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت از روسیه و عربستان سعودی وارد کرده‌ است.
ترامپ گفت: عربستان سعودی و روسیه در صورت پایان ندادن به جنگ قیمتی و حصول توافقی جامع برای کاهش عرضه نفت، خود را نابود خواهند کرد.
به گزارش شانا، دونالد ترامپ، روز جمعه (15 فروردین‌ماه) در ملاقات با مدیران ارشد نفتی سراسر ایالات متحده آمریکا، به شرکت‌های نفتی که در پی شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، وعده داد حمایت دولت فدرال شامل آنها می‌شود.
یک روز پس از پایان هشتمین نشست اوایل ماه مارس وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم اوپک پلاس در وین، بازارهای جهانی نفت‌ خام شاهد آغاز جنگ قیمتی از سوی عربستان در بازارهای جهانی نفت بود، به‌طوری که مقام‌های نفتی ریاض از عرضه بیش از 12 میلیون بشکه نفت‌ خام در بازارهای جهانی خبر دادند.
بازارهای جهانی نفت‌ خام هم‌اکنون افزون بر آثار منفی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا یعنی تضعیف شدید تقاضا به دلیل قرنطینه و اعمال مقررات منع رفت‌وآمد در بیشتر کشورهای جهان، کاهش تولید انواع فرآورده نفتی، تعطیلی بسیاری از پالایشگاه‌ها دنیا، اعلام کاهش هزینه بسیاری از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت و گاز در دنیا، با سیلی از مازاد عرضه نفت‌ خام به دلیل جنگ قیمتی بین عربستان و روسیه روبه‌روست.
هم‌اکنون بیش از 3 میلیارد نفر از شهروندان در سراسر دنیا به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند و این شرایط تقاضا برای نفت خام را به‌شدت و نزدیک به 30 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.
قیمت‌های جهانی نفت خام ناگهان از سطوح 65 دلار برای هر بشکه در آغاز سال 2020 میلادی به سطوح کنونی حدود 20 دلار برای هر بشکه سقوط کرد، اما هم اکنون اندکی بهبود یافته است و نفت خام شاخص برنت از رقم‌های 20 دلار برای هر بشکه در هفته گذشته، در سطوح نزدیک به 33 دلار برای هر بشکه معامله می‌شود، اما همچنان پایین‌تر از رقم 66 دلار در پایان سال 2019 میلادی است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که تلاش کرده است برای جلوگیری از افت شدید قیمت‌های جهانی نفت خام بین عربستان سعودی و روسیه میانجیگری کند، روز پنجشنبه (14 فروردین‌ماه) اظهار کرد انتظار دارد با توافق بین عربستان و روسیه عرضه نفت 10 تا 15 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.
در پی ادعای ترامپ مبنی بر توافق عربستان و روسیه برای کاهش عرضه نفت و مکالمات بین رهبران دو کشور، ریاض نیز خواستار تشکیل نشست اضطراری اوپک و متحدانش (اوپک پلاس) شد و برخی کشورها از جمله عراق، کویت و عمان هم استقبال کردند.
زمان برگزاری این نشست همچنان در هاله‌ای از ابهام است، وزارت انرژی جمهوری آذربایجان روز جمعه ( 15 فروردین‌ماه) از برگزاری این نشست در روز دوشنبه (18 فروردین‌ماه) خبرداد، اما برخی از مقام‌های اوپکی دیروز (شنبه، 16 فروردین‌ماه) از به تعویق افتادن زمان برگزاری این نشست تا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (20 و 21 فروردین‌ماه) خبردادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دلار برای هر بشکه بازارهای جهانی جهانی نفت ایالات متحده میلیون بشکه فروردین ماه جنگ قیمتی عرضه نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای جهانی نفت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس که قیمت لحظه‌ای نفت را در بازار‌های جهانی منتشر می‌کند، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، WTI) برای تحویل در ماه مه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۱۰ به وقت نیویورک (۱۳:۴۰ به وقت تهران)، با شش صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل، ۸۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز با یک دهم درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!