Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@10:35:59 GMT

تولید بیش از یکصد مقاله اسلامی در صربستان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۲۴۰

تولید بیش از یکصد مقاله اسلامی در صربستان

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پانزده مقاله‏ علمی-پژوهشی جدید در ضمن مجلد سال هشتم مجله‏ علوم دینی «قم» در پایتخت صربستان منتشر شد. این مقالات که در حوزه های تخصصی فلسفه و علوم اجتماعی اسلامی تألیف شده بالغ بر پانصد صفحه از مجله‏ مذکور را به خود اختصاص داده است.

در این مجله‏ علمی-پژوهشی که از سوی مرکز علوم دینی «قم» در بلگراد منتشر می‏ شود تا به حال مجموعاً ۱۱۴ مقاله‏ اصیل علمی به زبان‏ های صربی و انگلیسی تولید و چاپ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسندگان این مقالات، اسلام‏ شناسان و دین ‏شناسانی از کشورهای صربستان، جمهوری اسلامی ایران، بوسنی و هرزگوین، اسلونی، مقدونیه، یونان، آلمان، کانادا، نیجریه، افغانستان و اندونزی هستند.

مقالات جدید مجله‏ علوم دینی «قم» در بخش فلسفه مشتمل بر مباحثی در باب تحلیل اندیشه‏ حکما و عرفای بنام همچون ملاصدرا، ابن رشد، غزالی، ابن عربی و ملاعبدالله زنوزی است. در یکی از مقالات در این بخش، دیدگاه آیت‏ الله جوادی آملی در باب کثرت‏گرایی دینی تفصیلاً بیان شده و در مقاله ‏ای دیگر موضوع عوالم درون انسان از منظر فلسفه‏ اسلامی مورد کاوش قرار گرفته است.

در بخش دیگر مقالات جدید مجله‏ علوم دینی «قم» به مباحثی چون تحلیل مبانی تاریخ‏ نگاری یعقوبی، آرای اجتماعی نظام‏ الملک و رشیدالدین فضل‏الله، آموزه‏ های قدسی صحیفه‏ سجادیه در باب «قرب» و مفاهیم بنیادین معماری اسلامی در تعالیم اهل بیت (ع) پرداخته شده است.

لازم به ذکر است که مجله‏ علوم دینی «قم» نخستین مجله‏ اسلام‏ شناختی است که در منطقه‏ بالکان حایز رتبه‏ رسمی علمی-پژوهشی از وزارت‏خانه‏ علوم یکی از کشورهای آن منطقه شده است.

این مجله از سال ۲۰۱۴ میلادی هم‏زمان با احراز رتبه‏ علمی-پژوهشی «ام-۵۳» از وزارت علوم جمهوری صربستان در چند پایگاه معتبر ایندکس مجلات علمی ملی و بین‏ المللی از جمله؛ ایندکس ارجاعات ملی صربستان (SCIndex)، پایگاه بین ‏المللی راهنمای مجلات دسترسی آزاد (DOAJ)، پایگاه علوم انسانی و اجتماعی اروپای مرکزی و شرقی (CEEOL)، پایگاه ملی نشانگر دیجیتالی اسناد صربستان (doiSerbia) و پایگاه بین‏ المللی دایمنشنس (Dimensions) نمایه‏ سازی شده است.

با هدف رعایت بالاترین معیارهای علمی و شکلی مجلات علمی-پژوهشی؛ همه مقالات مجله‏ علوم دینی «قم» توسط دو کارشناس مورد تأیید وزارت علوم جمهوری صربستان ارزیابی تخصصی می ‏شود و پس از بازبینی ادبی، کدهای اختصاصی نشانگر دیجیتالی اسناد (DOI) و عدد اعشاری درجه‏ بندی بین ‏المللی (UDC) دریافت می‏ کنند.

 در یکی از جدیدترین گزارش ‏های بیبلیومتریک مرکز ارزیابی آموزش و علم (CEES) که پایه‏ علمی درجه‏ بندی مجلات وزارت علوم جمهوری صربستان به حساب می‏ آید، مجله‏ علوم دینی «قم» بالاترین ضریب  تأثیر دو سالانه (IF۲) در گروه مجلات علمی-پژوهشی الهیات و فلسفه در جمهوری صربستان را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری صربستان علمی پژوهشی علوم دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در ۱۴۰۳

امتداد - عناوین اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در سال ۱۴۰۳ جهت انجام طرح‌های پژوهشی منتشر شد.    

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، پژوهشکده بیمه در راستای اجرایی‌سازی برنامه‌ پژوهش سالانه خود و بهره‌مندی و حمایت از توانمندی‌های علمی و نوآورانه اعضای هیات علمی و پژوهشگران، عناوین پژوهشی دارای اولویت بر اساس نیازهای صنعت بیمه را در ۹ رشته شامل «تکافل»، «طراحی/بازنگری محصولات»، «مالی و اقتصادی»، «مباحث حقوقی و مقرراتی»، «فناوری اطلاعات»، «ارزیابی و مدیریت ریسک»، «مخاطرات»، «بازاریابی و روابط عمومی» و «اتکایی» منتشر کرد.

اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در سال ۱۴۰۳مشتمل بر ۸۲ موضوع و عنوان پژوهشی، در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه تصویب و جهت بهره‌برداری اعضای هیات علمی و پژوهشگران بر روی تارنمای پژوهشکده بیمه بارگذاری گردیده است.

 اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در سال ۱۴۰۳

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • قدردانی مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • عملیات وعده‌صادق گواهی بر حرکت پرشتاب علمی،پژوهشی کشور است
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز انتشار گرفت 
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت 
  • تمدید مهلت ارسال آثار به همایش علمی پایداری و کارآمدی خانواده
  • اولویت‌های پژوهشی پژوهشکده بیمه در ۱۴۰۳
  • کسب رتبه الف توسط چهار مجله پژوهشی دانشگاه کردستان
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • با حضور ظریف برگزار می‌شود: کارگروه پژوهشی ـ کاربردی شبیه‌سازی شورای امنیت ملل متحد+ جزئیات