Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:44:20 GMT

فعالیت مجدد ۹۰ واحد تولیدی در ابرکوه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۷۲۴۳

فعالیت مجدد ۹۰ واحد تولیدی در ابرکوه آغاز شد

ناصر زارع روز یکشنبه در حاشیه بازدید تعدادی از کارشناسان این اداره از واحدهای تولیدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این واحدها ۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

وی اضافه کرد: با شیوع کووید ۱۹ و برای مقابله و قطع زنجیره انتقال بیماری،  مسوولان واحدها و کارگاه های شهرستان ، خط تولید واحدها را که به علت تعطیلات عید و برای مقابله و قطع زنجیره بیماری ،خودجوش متوقف کردند  که در حال حاضر با رعایت کامل پروتکل بهداشتی تولید ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اظهار اینکه با شیوع کرونا ، کارگاه ها و واحدهای تولیدی دستورالعمل های مربوطه را اجرا می کنند، بیان کرد: مدیران واحدها  بارعایت اصول بهداشتی و تغییر ساعت کار تا حداقل ممکن ،ضربه ای به تولید وارد نشود و برای حفظ اشتغال با رعایت اصول بهداشتی و حفظ سلامت کارگران، اقدام های خوبی تاکنون انجام دادند.

زارع خاطرنشان کرد: از سوی دیگر واحدهای تولیدی مرتبط با محصولات پیشگیری و مقابله با کرونا، مواد اولیه آنها، واحدهای تولید مواد غذایی، آشامیدنی، خوراکی و محصولات بهداشتی در راستای خدمت به مردم تعطیلی نشد و با رعایت اصول بهداشتی، محلول‌ پاشی و ضد عفونی مستمر و مکرر، به کار ادامه می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به نگرانی برخی کارگران و خانواده‌های آنها به علت قرار گرفتن در معرض خطر ابتلا به کرونا ، واحدبازرسی اداره پایش میزان رعایت اصول بهداشتی، اجرای صحیح دستورالعمل‌ها و تأمین بهداشت فضای کار واحدهای تولیدی را در دستور کار قرار داد.

این مسوول اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت جامعه کارگری با ابلاغ دستورالعمل و توصیه‌های بهداشتی به واحدهای تولیدی، ماسک و دستکش در اختیار نیروها قرار می‌گیرد، فضای فیزیکی و دستگاه‌ها، ماشین‌آلات، ابزار و سرویس های ایاب و ذهاب مرتب ضدعفونی می شود  و کارگران در بدو ورود به کارگاه‌ها از نظر ابتلا به کووید ۱۹ غربالگری و در صورت نیاز به مراکز درمانی معرفی می‌شوند.

به گفته رییس اداره تعاون ابرکوه ، هم اکنون هزار و ۱۱۴ واحد اقتصادی صنعتی ، تولیدی ، خدماتی ، معدنی ، صنفی، کشاورزی ، دامپروری و کارگاه های ساختمانی دارای یک تا ۳۰۰ کارگر در شهرستان فعال است که در مجموع پنج هزار و ۵۰۰ نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

وی یادآورشد : افزون بر ۲هزار واحد اقتصادی دیگر به صورت خویش فرما در رسته های مختلف مشغول فعالیت هستند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

به گفته متخصصان حدود ۲۵ درصد بیماری کرونا قابل تشخیص نیست، و برخی افراد با علائم خفیف بیماری ناقلان این ویروس هستند.

همچنین تفکیک کرونا از بیماری های مشابه قدری سخت است و مردم با  رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی، می توانند از ابتلا به بیماری در امان باشند.

به  گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر ۲۰۱۹ ) در ووهان مرکز استان هوبی واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ ( نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شناسایی نخستین مورد آن در ایران ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۸ در قم رسانه ای شد.

کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۵۵ هزار و۷۴۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزار و ۴۵۲ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا ابرکوه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ابرکوه بهداشت و سلامت ویروس کرونا ابرکوه بهداشت و سلامت رعایت اصول بهداشتی رعایت اصول بهداشت واحدهای تولیدی واحدهای تولید کارگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، ایوب رحیمی گفت: در سال گذشته تعداد ۳۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۵۵ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۸۷۸ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مشترک برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد در استان، تصریح کرد: با توجه به برگزاری مستمر جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با مدیران و رفع مسائل و مشکلات واحدها این امر مهم انجام گرفت.

رحیمی نبود سرمایه در تأمین نقدیندگی را مهمترین علت تعطیلی واحدهای صنعتی راکد عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران جدیدی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان را دارند به سمت احیای واحدهای تولیدی راکد هدایت شوند.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان اظهار داشت: واحدهایی که در سال جاری به چرخه تولید بازگشته و مجدد راه‌اندازی شده‌اند بیشتر صنایع کوچک هستند و هر واحد به طور متوسط برای ده نفر اشتغالزایی کرده است.

وی تأثیر واحدهای احیا شده در چرخه تولید استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: واحدهای کوچک اگرچه از نظر اشتغالزایی محدود هستند اما تحرک خوبی در رونق تولید و تکمیل چرخه تولید در استان ایجاد می‌کنند.

کد خبر 6080514

دیگر خبرها

  • خط و نشان صریح ابراهیم رئیسی برای بانک‌ها با «حق ندارید»! | فیلم
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • اجازه نمی‌دهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • بازگشت ۳۰ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید در هرمزگان
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  •  آغاز فرآیند انتخاب واحد نمونه استاندارد
  • نرخ مالیات واحدهای تولیدی کاهش بی‌سابقه‌ای خواهد داشت