Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

رهایی گروگان در کمتر از ۴۸ ساعت در جنوب شرق کشور

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سیب و سوران جوان ۳۸ ساله‌ای را در کمتر از ۴۸ ساعت از چنگال گروگانگیران رها کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار احمد طاهری گفت: در پی ربایش جوانی ۳۰ساله در یکی از روستا‌های حاشیه شهر سوران موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی شهرستان سیب و سوران با حضور در محل و انجام تحقیقات از شاهدان ماجرا، دریافتند که ترک نشینان ۲ دستگاه موتورسیکلت با سر و صورتی پوشیده این جوان را هنگام خروج از منزل پس از ضرب و شتم به گروگان گرفته‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم رسیدگی کننده به پرونده با تحقیقات گسترده میدانی و جمع آوری سرنخ‌های موجود، عاملان این آدم ربایی را شناسایی و دستگیری آنان را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: سرانجام مخفیگاه متهمان در یکی از روستا‌های شهرستان سوران شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، ۲ نفر از عاملان اصلی این گروگان گیری دستگیر و فرد گروگان پس از ۴۸ ساعت اسارت، صحیح و سالم از چنگال آنان آزاد شد.

سردار طاهری گفت: در بازجویی‌های به عمل آمده از متهمان مشخص شد علت این گروگان گیری، اختلافات مالی با فرد گروگان بوده است.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس برای دستگیری دیگر افراد دخیل در این گروگان گیری خاطر نشان کرد: ۲ متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

شهرستان سیب و سوران در ۳۶۰ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی شهرستان سراوان و کشور پاکستان قرار دارد.

کشف ۱۷ فقره انواع سرقت مسلحانه

با تلاش شبانه روزی پلیس استان، ۱۷ فقره انواع سرقت مسلحانه و به عنف کشف شد.

سردار "محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه و به عنف، در هفته گذشته ۷ نفر از عاملان این سرقت‌ها را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

وی افزود: در این راستا مأموران انتظامی شهرستان‌های "زاهدان"، "ایرانشهر"، "خاش" و "سراوان" با هماهنگی قضائی این سارقان را در عملیات‌هایی مختلف دستگیر کردند.

سردار قنبری بیان داشت: در پی دستگیری این سارقان یک دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، ۱۲ دستگاه تلفن همراه، مقادیری وجه نقد و زیور آلات مسروقه به همراه چند قبضه سلاح سرد کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، یک فقره سرقت مسلحانه مغازه، ۷ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، یک فقره سرقت به عنف احشام، یک فقره سرقت به عنف موتورسیکلت، یک فقره سرقت به عنف وجه نقد و ۵ فقره سرقت به عنف تلفن همراه اعتراف کردند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی به ویژه در برخورد با جرائم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان

سرپرست پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان، در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا" سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت:در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و بیان این موضوع که تصاویر شخصی اش در فضای مجازی در حال انتشار می‌باشد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرارگرفت.

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان کرده است.

سرهنگ کیخا تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فنی، متهم را در یکی از مناطق شهر زاهدان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار کردند.

سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: متهم که مردی ۲۱ ساله است در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شده، ولی در نهایت در مواجه با مستندات موجود ضمن اقرار به جرم خود بیان داشت که مادرش با شاکی دوست بوده و عکس‌های شاکی را از تلفن همراه مادرش برداشته است که به منظور ارتقاء دنبال کننده‌های صفحه خود، عکس‌ها را در صفحه اینستاگرام خود بارگزاری کرده است.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه نرم افزار‌های ارتباطی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی محیطی ناامن و غیر قابل اعتماد هستند، از کاربران فضای مجازی خواست اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را به هیچ وجه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر نکنند و حتی آن‌ها را در اختیار دوستان و نزدیکان خود قرار ندهند.

سرهنگ کیخا در پایان از شهروندان خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی حوادث و انتظامی انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان استان سیستان و بلوچستان فقره سرقت به عنف فرمانده انتظامی سرقت مسلحانه یک فقره سرقت پلیس آگاهی تلفن همراه فضای مجازی ۴۸ ساعت پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت

فرمانده انتظامی خوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: به دنبال اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل با سلاح سرد در یکی از روستا‌های خوی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور ماموان انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث پاکدل افزود: با حضور کارآگاهان و بررسی صحنه قتل، مشخص شد که متاسفانه قاتل پس از به قتل رساندن جوان تقریبا ۲۲ ساله با استفاده از یک قبضه سلاح سرد از محل متواری شده‌است. 

فرمانده انتظامی خوی با بیان اینکه با بررسی‌های پلیسی قاتل در همان لحظات اولیه دستگیر و با بیان ادله به بزه ارتکابی اعتراف و تاکید کرد: مردم عزیز همواره باید آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببرند و پلیس به طور مستمر برای برقراری نظم و امنیت و برخورد با مجرمان آماده بوده و انتظار می‌رود شهروندان عزیز نیز ضمن همکاری با پلیس، با اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد دستگیر شد
  • دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان و مالخران اماکن خصوصی در اهواز
  • گروگان گیری خونبار در مشهد
  •  نجات گروگان از مخفیگاه آدم ربایان زباله گرد با تماس شهروند وظیفه شناس
  • کشف کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • دستگیری قاتل در کمتر از یک ساعت
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • دستگیری عامل اغفال دختر ۱۸ ساله در شمال شهر تهران