Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر ضیا درباره داروهای موثر در درمان کرونا توضیح داد: ویروس کرونا هنوز در دنیا داروی اختصاصی ندارد اما در کشورهای مختلف برای درمان این بیماران از داروهای دیگری که قبلا وجود داشته، استفاده می شود تا بتوانند از داروهای موجود برای درمان این بیماران استفاده کنند و جلوی مرگ و میر بیماران را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این داروها به طور کلی در سه دسته تقسیم بندی می شوند؛  یک دسته داروهای ضدویروس هستند، دوم داروهایی که سیستم ایمنی بدن را بالا می برند و سوم داروهایی که روی سلول های سالم می نشینند و جلوی تکثیر ویروس را می گیرند و به این ترتیب با ممانعت از تکثیر ویروس به درمان بیمار کمک می کنند.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: از جمله داروهای ضدویروس می توان به داروی «تامیفلو»  یا «اسلتامیوویر» اشاره کرد که داروی ضد ویروس آنفلوآنزاست که اوایل در درمان کرونا استفاده می شد اما معلوم شد که در درمان کرونا اثری ندارد و از پروتکل درمان این بیماری حذف شد.

وی افزود: داروی ضد ویروس ایدز «لوپیناویر» یا در مواردی داروی درمان هپاتیت سی هم برای درمان بیماری ویروس کرونا استفاده می شود. اما داروی دیگری که در درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا استفاده می شود،  کلرکین یا هیدروکسی کلروکین است که در درمان مالاریا کاربرد دارد و البته جزو داروهای خودایمن و بالا برنده سطح ایمنی بدن است. این دارو از قبل هم در داروخانه های ایران وجود داشت.

وی گفت: آنتی بیوتیک آزیترومایسین هم جزو پروتکل درمانی کرونا قرار گرفته و در مواردی با تشخیص پزشک در کنار کلروکین یا هیدروکسی کلروکین در درمان این بیماری کاربرد دارد و در بهبود این بیماران موثر بوده است.

رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: داروی ناپروکسن هم که یک داروی غیر استروئیدی و غیر کورتنی ضد التهاب است،  در پروتکل درمانی بیماری کووید ۱۹ قرار گرفته و به نظر می رسد با جلوگیری از تکثیر ویروس بر سلول های سالم این دارو نیز در مواردی با تشخیص پزشک در درمان این بیماران کاربرد دارد.

ضیا ادامه داد: نکته مهم در مورد این داروها این است که نباید خودسرانه مصرف شوند و مصرف آنها حتما باید با تایید پزشک باشد. چون عوارض آنها در مواردی بسیار خطرناک است. ضمن اینکه وزارت بهداشت به درستی برای مدیریت این داروها اغلب این داروها را به صورت متمرکز توزیع می کند تا بیمارانی که به کارکرد اصلی این داروها نیاز دارند، از دارو محروم کنند.

کد خبر 498000 برچسب‌ها كرونا در ايران دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران دارو درمان کرونا برای درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ یادگاری گفت: توزیع داروی وارفارین در دو ماه اخیر در سه مرحلۀ قبل از اسفند، ابتدای فروردین و دو روز گذشته انجام شده و در این زمینه کمبودی در استان نداریم.

 او با اشاره به اینکه بیماران می‌توانند با ارائه نسخه پزشکی این دارو را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: ابتدا دارو‌های شبانه روزی از این دارو اشباع شد و بعد از آن این دارو به تناوب در داروخانه‌های عادی هر منطقه توزیع شد.

معاون غذای و داروی علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه مردم در تماس با شماره ۱۲۵ می‌توانند از داورخانه‌های ارائه دهنده دارو مطلع شوند افزود: تلاش شده احتیاج استان با توزیع این دارو برطرف شود و جای نگرانی برای بیماران نیست.

دیگر خبرها

  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • هزینه درمان بیماران هموفیلی؛ ۱۰۰ میلیون تومان در ماه!
  • برطرف شدن احتیاج استان مرکزی به داروی وارفارین
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • ضرورت دسترسی عادلانه بیماران هموفیلی به دارو و درمان
  • مرگ در کمین مصرف‌کنندگان داروهای تقلبی و قاچاق
  • بجران کمبود ۳ داروی اصلی برای این بیماران
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم