Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-20@00:17:09 GMT

جایزه هنگفت برای یافتن آسیب‌پذیری آیفون

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۸۱۰۴

جایزه هنگفت برای یافتن آسیب‌پذیری آیفون

ایتنا - یک محقق امنیتی موفق به شناسایی آسیب پذیری‌هایی در آیفون و رایانه‌های مک شد که به هکرها امکان می‌داد تا بدون اجازه مالکان دوربین‌های آیفون و آیفون و رایانه‌های مک را فعال کنند.
یک محقق امنیتی توانست روشی برای دور زدن محدودیت‌های وضع شده توسط اپل برای دسترسی به دوربین‌های آیفون و رایانه‌های مک ابداع کند و به همین علت از اپل ۷۵ هزار دلار جایزه گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، رایان پیکرن موفق به شناسایی آسیب پذیری‌هایی در آیفون و رایانه‌های مک شد که به هکرها امکان می‌داد تا بدون اجازه مالکان دوربین‌های آیفون و آیفون و رایانه‌های مک را فعال کنند.

آسیب پذیری‌های یادشده مربوط به مرورگر سافاری اپل و موتور مورد استفاده در وب کیت این مرورگر و تعداد آنها هفت مورد است. وقتی هکرها از این آسیب‌پذیری ها به صورت زنجیره‌ای استفاده کنند می‌توانند دوربین‌ آیفون‌ها، آیپدها و رایانه‌های مک را فعال کنند.

همچنین می‌توان وب‌سایت‌هایی آلوده را طراحی کرد که کاربران مرورگر سافاری در زمان مراجعه به وب‌سایت‌های مذکور شاهد فعال شدن دوربین‌های گوشی‌ها و رایانه‌های خود باشند. اپل مدتی است که مشکلات یادشده را برطرف کرده و بابت شناسایی آنها به رایان پریکن جایزه‌های ۷۵ هزار دلاری اعطا کرده است.

این محقق اعلام کرده که آسیب پذیری مذکور فعال کردن بدون اجازه دوربین آیفون، آیپد و مک را در زمان مراجعه به سایت‌ها و برنامه‌هایی که به منظور برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس یا تماس تلفنی تحت وب به کار می‌روند را ممکن می‌کرد. از جمله این سایت‌ها و برنامه‌ها می‌توان به اسکایپ، زوم، هنگ اوت گوگل و غیره اشاره کرد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: رایانه مک آیفون هکر آیفون و رایانه های مک آسیب پذیری ها سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، در نشست با دبیر اجرایی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور افزود: کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، کمبود اعتبار و نداشتن سرویس بهداشتی کافی به خصوص در مدارس مختلط استان از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان است.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار رایانه در هنرستان‌های استان نیاز به تعمیر دارند و برای تعمیر و نوسازی این تعداد رایانه نیازمند کمک و همراهی قرارگاه عدالت تربیتی کشور با کمک سایر گروه‌های جهادی و خیران هستیم.

جمالی آرند اضافه کرد: کیفیت بخشی به نظام آموزشی استان، یکی از اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش بوده و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام‌ تعلیم و تربیت این استان کلاس‌های فوق برنامه درسی برای دانش آموزان، کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس و کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازی ویژه دبیران متوسطه استان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • تکذیب هرگونه آسیب به تاسیسات هسته ای ایران /حمله به شهرهای ایران صحت ندارد /بخاطر یک پهپاد مشکوک، سامانه پدافندی فعال شده بود
  • بایدن : آدمخوارها دایی ام را خوردند !
  • سود هنگفت این شرکت از فروش خودرو‌های برقی
  • تاب‌‌آوری زنانه، قدرت مادرانه
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • منظور از تاب‌آوری زنانه چیست؟
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری