Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا،  ارسلان زارع روز یکشنبه پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به ریاست رئیس جمهوری با موضوع اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند با اشاره به گزارش های وزیران کشور و بهداشت تصریح کرد:  به سبب تاثیرات مثبت اجرای این طرح در کاهش زنجیره انتقال این بیماری در مناطق مختلف کشور ، مقرر شد طرح های بعدی نیز به صورت پلکانی و مرحله ای اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصناف پرخطر همچنان تعطیل

زارع افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، فعالیت اصناف کم خطر با رعایت پروتکل های بهداشتی از شنبه ۲۳ فروردین ماه جاری از سر گرفته می شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ، در گیلان و پیش از سایر استان ها، با همکاری صاحبان اصناف نسبت به تعطیلی اصناف پرخطر و اماکن پرتجمع اقدام شد و البته اصناف پرخطر، تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

ادارات با دو سوم نیروها فعالیت خواهند داشت

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز ، ادارات به عنوان اماکنی که مراکز تجمع نیروی انسانی هستند؛ با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور دو سوم از کارکنان به فعالیت خود ادامه می دهند و افرادی که سنین بالایی یا سابقه بیماری زمینه ای دارند، در اولویت حضور نداشتن در محل کار هستند.

وی گفت: بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت‌ بین استان‌ها تاثیراتی خوب و ترددها کاهشی محسوس داشته است.

 زارع با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، گیلان یکی از استان های کم تردد کشور بود ، افزود: مقرر شد همچنان تا پایان فروردین ماه تردد خودروهای غیر بومی بین استان‌ها با محدودیت و همکاری خوب نیروی انتظامی استمرار یابد.

تداوم تعطیلی مداریس و آموزش های مجازی تا پایان فروردین ماه

وی به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اماکن آموزشی و دانشگاه ها نیز اشاره و تصریح کرد: تمامی مدارس تا پایان فروردین ماه تعطیل بوده و هیچ کلاس حضوری تشکیل نمی شود و آموزش ها به صورت مجازی خواهد بود.

استاندار گیلان اظهار داشت: فعالیت های آموزشی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی هم تا پایان فروردین ماه همچنان تعطیل است؛  اما بنا به پیشنهاد وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، مقرر شد که در مقطع تحصیلات تکمیلی ، با اولویت مقطع دکتری، کلاس‌ها از آخر فروردین ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استانداردها دایر شود.

وی خاطرنشان کرد:  دانشجویانی که قصد حذف واحد یا انصراف از تحصیل در ترم جاری داشته باشند هم بر اساس تصمیمات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا در سنوات تحصیلی آنها محاسبه نمی شود.

 استاندار گیلان در خاتمه سخنانش در خصوص فعالیت اماکن مقدسه همچون مساجد و زیارتگاه ها بیان داشت: این اماکن نیز همچنان تا پایان فروردین‌ماه تعطیل است و در جلسه آتی نسبت به چگونگی بازگشایی این اماکن تصمیم گیری می شود.

گیلان یکی از کانون های درگیر ویروس کرونا در کشور بود.

برچسب‌ها ویروس کرونا استانداری گیلان گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری گیلان گیلان ویروس کرونا استانداری گیلان گیلان تا پایان فروردین ماه استان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد

رحمت اله مشرقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدارس منطقه یحیی آباد آران و بیدگل به دلیل وقوع سیل، فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت تعطیل و آموزش غیرحضوری خواهد بود.

وی افزود: علت تعطیلی مدارس پیشگیری از آسیب دانش آموزان و ارائه خدمات بهتر به شهروندان عنوان شده است.

کد خبر 6086909

دیگر خبرها

  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند به علت باران
  • بارش شدید باران مدارس یزد را تعطیل کرد
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند