Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@14:24:51 GMT

معرفی ۱۰ شهید خدمت در عمر ۴۱ ساله انقلاب اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۸۴۵۲

معرفی ۱۰ شهید خدمت در عمر ۴۱ ساله انقلاب اسلامی

به گزارش روز یکشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این مجموعه به معرفی ۱۰ شهید عرصه خدمت‌رسانی از دوران قبل از انقلاب در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ تا فروردین ۱۳۹۹ در عرصه‌های گوناگون می‌پردازد.

در این مجموعه از امدادگران دوران دفاع مقدس، معلمی که در مدرسه به شهادت رسیده تا پزشکان و پرستارانی که در مقابله با کرونا جان خود را از دست داده‌اند، معرفی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تصویرگری این مجموعه توسط فاطمه متأله دانش‌آموخته گرافیک که تصویرگری حدود ۲۰ کتاب و مجموعه را بر عهده داشته، انجام شده و قدسیه پایینی به نگارش داستانک‌های آن پرداخته است.

پایینی نگارش کتاب یادگاران/ کتاب حاج آقا ابوترابی (مینی‌مال‌هایی از زندگی سیّدآزادگان)، آمبولانس پنج ضلعی، سنگ (رمانی درباره واقعه عاشورا) و روایت قرآن را به انجام رسانده است.

در مجموعه شهدای خدمت فرهنگسرای انقلاب اسلامی شهیدان عزت‌الملوک کاووسی (دانشجوی پزشکی که در هنگام امدادرسانی به شهادت رسید)، ژاله بنائیان (مهماندار پرواز ایرباس که توسط ناو امریکایی هدف قرار گرفت)، صدیقه رودباری (جهادگری که توسط گروهک‌های ضدانقلاب به شهادت رسید)، سکینه بیگم نیک‌نژاد (معلمی که در مدرسه به دست منافقان شهید شد) و مرجان نازقلیچی (فرماندار وقت بندر ترکمن و معینه حج که در فاجعه منا به شهادت رسید) معرفی می‌شوند.

همچنین در این مجموعه شهناز حاجی‌شاه (از شهدای دفاع ۴۰ روزه خرمشهر)، فوزیه شیردل (بهیاری که در حمله گروهک‌ها به شهادت رسید)، نرجس خانعلی‌زاده (نخستین پرستار شهید مقابله با کرونا)، دکتر مهدی وریجی (مدیر درمانگاه منطقه ۲۱ شهرداری که بر اثر ابتلا به کرونا به شهادت رسید) و غلامرضا وثوقی‌کیا (دومین پرستار شهید مقابله با کرونا) در قالب تصویرگری و ارائه داستانک به مخاطبان معرفی می‌شوند.

این مجموعه در اینستاگرام فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نشانی f.enghelab و کانال f_enghelab در پیام‌رسان بله در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

انتشار این مجموعه توسط تمامی فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان آزاد است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا انقلاب اسلامی خدمت رسانی دوران دفاع مقدس شهرداری قرآن بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهادت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم

‌به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین دانش کهن عصر یکشنبه در اولین نشست شورای اداری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق گفت: این عملیات مانند عملیات‌های دوران دفاع مقدس که رزمندگان با مجاهدت‌های خود حماسه خلق می‌کردند غرورآفرین بود و رژیم غاصبی که جسارت کرده بود با قدرت جوابی کوبنده دریافت کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران این مهم را به دنیا فهماند که جرأت جسارت به کشور ما وجود ندارد، تصریح کرد: اقدامات بزرگ و تأثیرگذاری در استان البرز انجام شده که حاصل تلاش‌های خادمان شهدا در استان است، بنیاد البرز نیروهای توانمندی دارد و کارهای بزرگی توسط آنها انجام و افتخارات بزرگی کسب شده که باید دیده شود و ادامه پیدا کند.

وی مطرح کرد: در آینده باید با برگزاری جلسات تخصصی چارچوبی مشخص برای رفع مشکلات تعریف و برای تحقق آنها تلاش کنیم تا به تعادلی در این زمینه دست یابیم و بتوانیم از فرصت در اختیار برای خدمت به ایثارگران استفاده کنیم. تکریم ایثارگران یکی از مهمترین اولویت‌ها و انتظارات از کارکنان است زیرا ایثارگران از بهترین بندگان خدا هستند و باید نحوه برخورد با آنها را بیاموزیم.

رستمیان بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران با سایر دستگاه‌ها متفاوت است چراکه جامعه هدف آن افرادی هستند که در راه حفظ ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت و آرامش ما از بهترین دارایی خود گذشتند، لذا لایق بهترین‌ها هستند. ما هم وظیفه خدمت رسانی به ایثارگران را بر عهده داریم و باید به بهترین نحو ممکن آنها را تکریم و به شایسته‌ترین شکل ممکن با این عزیزان برخورد کنیم، حتی اگر نتوانیم خدمت قانونی به آنان ارائه دهیم.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز عنوان کرد: تخصیص بودجه استان‌ها منوط به اجرای برنامه عملیاتی است، لذا همچون سال‌های گذشته که البرز در این حوزه موفق عمل کرده باید با رفع مشکلات معدود موجود، نسبت به اجرای برنامه عملیاتی اهتمام داشته باشیم. خدمت به بندگان خدا از آموزه‌های دین ماست بنابراین باید فرصت را غنیمت بشماریم و خدمتی در شأن ایثارگران به آنها ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم در محیطی سالم کار کنیم باید حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، نظم و انضباط را عاملی مهم برای افزایش کیفیت خدمت رسانی به ایثارگران دانست و افزود: این یک تکنیک برای افزایش کیفیت و پویایی سازمان است. در درجه اول مشکلات باید به صورت تخصصی احصا و با زمانبندی و تقسیم کار با همکاری یکدیگر رفع شوند، در این صورت پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

کد خبر 6085885

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • پایان مقاومت ١١٠ روزه نوجوان مجروح حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان/محمدمهدی ١٢ ساله شهید شد
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • پوستر فیلم با تصویری از لحظه شهادت کاراکتر اصلی منتشر شد/قهرمان «آن دو»، شهید شاخص کشوری امسال
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران