Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@07:57:42 GMT

چگونه باید به دوبنده تیم ملی در توکیو برسیم؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۸۴۹۰

چگونه باید به دوبنده تیم ملی در توکیو برسیم؟

فدراسیون کشتی برای تنظیم تقویم خود در سال 99 در انتظار تصمیم اتحادیه جهانی است. 

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه با توجه به شرایط موجود در ایران و جهان شاید بهترین اتفاق برای کشتی ایران تعویق المپیک توکیو بود، اما این تصمیم تمامی برنامه ریزی های فدراسیون را دچار آشفتگی کرده و بدتر اینکه اتحادیه جهانی هم هنوز برنامه جدید خود را اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجایی که مسابقات جهانی کشتی در سال های غیرالمپیکی برگزار می شود، این امکان وجود دارد به دلیل لغو رقابت های جهانی 2021، این مسابقات با تصمیم جدید اتحادیه جهانی به سال 2020 موکول شود. البته این تصمیم در شرایط فعلی که تمامی کشورها بحران کرونا را پشت سر می گذارند، ریسک بزرگی است. 


از سوی دیگر این به هم ریختگی، فدراسیون کشتی ایران را هم دچار سردرگمی کرده و مسئولان برای تنظیم تقویم جدید در انتظار تصمیم اتحادیه جهانی هستند.


مسابقاتی همچون لیگ دسته اول، لیگ برتر، جام باشگاه‌های جهان، قهرمانی کشور، جام تختی و... که پیش از شروع سال 99 تقریبا زمان مشخصی برای آن ها تعیین شده بود، حالا با برگزار نشدن المپیک شاید با تغییراتی مواجه شوند.

 


البته نکته اصلی در این میان چگونگی انتخاب ملی پوشان کشتی ایران در المپیک توکیو است. سرمربیان تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی پیش از همه منتظر برگزاری مسابقات گزینشی برای تکمیل سهمیه های المپیکی خود هستند، اما بعد از آن با چالش چگونگی انتخاب نفرات نهایی مواجه می شوند.


برخی این روزها بحث مسابقات انتخابی را وسط کشیدند. اینکه صرفا مسابقات انتخابی مشخص کند کدام کشتی گیر در کدام وزن راهی المپیک می شود، بعید است در برنامه کادرفنی 2 تیم آزاد و فرنگی باشد چون از قبل هم اعلام شده بود که کشتی گیران برتر یک سال اخیر در تورنمنت های بین المللی برای پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک محک می خورند.


حالا احتمال می رود که فرآیند انتخاب کشتی گیران برای المپیک توکیو تغییر کند و حتی برخی اتفاقات غیرمترقبه در یک سال آینده صاحب دوبنده تیم ملی را عوض کند.

المپیک 2020 توکیو ویروس کرونا کشتی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو ویروس کرونا کشتی اتحادیه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت

مراد محمدی درباره شرایط تیم ملی کشتی آزاد و کسب ۵ سهمیه برای حضور در المپیک گفت: خدا را شکر یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در مسابقات گزینشی قاره آسیا موفق به کسب سهمیه شدند تا تعداد سهمیه‌های کشتی آزاد به عدد ۵ برسد. البته در مسابقات گزینشی المپیک کسب سهمیه توسط کشتی‌گیران ایرانی قابل پیش بینی بود. در مسابقات قهرمانی آسیا هم تیم عنوان قهرمانی را به دست آورد. این عنوان هم از قبل قابل پیش بینی بود به این خاطر که سطح مسابقات قهرمانی آسیا کمی پایین است و بیشتر کشور‌ها هم نفرات اصلی و شاخص خود را برای مسابقات گزینشی و میدان المپیک در نظر گرفتند.

وی گفت: با این حال حضور در این دو مسابقه از جهت اینکه ملی‌پوشان در شرایط آماده قرار بگیرند اهمیت زیادی داشت. امیدوارم تک سهمیه باقی مانده در مسابقات ترکیه توسط علیرضا سرلک کسب شود. البته که کار سختی پیش رو دارد، اما فکر می‌کنم اگر سرلک همان کشتی‌گیری باشد که در مسابقات جهانی به مصاف حریفان خود رفت، می‌تواند این سهمیه را به دست بیاورد و تیم ملی کشتی آزاد با ترکیب کامل به مسابقات المپیک راه پیدا کند.

کارشناس کشتی ایران در مورد حذف دیوید تیلور از المپیک پاریس گفت: این اتفاق برای کشتی‌گیران ما خوب بود؛ به هر حال تیلور حریف دیرینه و قدیمی حسن یزدانی بود که موفق شده بود کشتی‌گیر نامدار ما را در چندین مسابقه شکست دهد. حذف او از المپیک به لحاظ روحی و روانی برای کشتی‌گیران ما خوب بود. اما نباید از حریف او غافل شویم، کشتی‌گیری که توانسته تیلور را شکست دهد و ۶ دقیقه بدون اشتباه کشتی بگیرد قطعاً حریف قدرتمندی است و نباید او را دست کم گرفت.

محمدی تأکید کرد: بنابراین به نظرم نباید این کشتی‌گیر را دست کم گرفت. قطعاً حذف تیلور از نظر روحی و روانی و استرسی که به کشتی‌گیران ایران می‌داد به نفع ماست. اما نباید حریف او را دست کم گرفت. امیدوارم کشتی آزاد بتواند بهترین عملکرد را در المپیک داشته باشد.

وی در مورد جدال حسن یزدانی و کامران قاسمپور گفت: این دو کشتی‌گیر هر دو از قهرمانان نامدار کشتی آزاد هستند، اما مسئولیت انتخاب بین این دو نفر با کادر فنی است و آن‌ها باید پاسخگو باشند. امیدوارم هر دو کشتی‌گیر در مسابقات مجارستان بهترین عملکرد را داشته باشند و هر کدام که کادر فنی صلاح بداند به المپیک اعزام شود و بهترین نتیجه را کسب کند.

دیگر خبرها

  • حذف دیوید تیلور استرس را از روی حسن یزدانی برداشت
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • باید به سهمیه المپیک برسیم
  • دوئل دو کشتی‌گیر ایرانی / کادرفنی تصمیم خود را برای یزدانی و قاسمپور اعلام کرد
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیم کامل
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل