Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال قمر جاوید باجوا، در گفتگوی تلفنی با اشرف‌ غنی ضمن تبریک برای انتخاب دوباره وی به ریاست جمهوری افغانستان، از تشکیل هیات نمایندگان گروه‌های افغانستان برای پیشبرد مذاکرات صلح با طالبان ابراز امیدواری کرد.

فرمانده ارتش پاکستان ابراز امیدواری کرد که تشکیل تیم مذاکره کننده دولت کابل، مسیر گفتگوها با گروه طالبان را هموار سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قمر جاوید باجوا و محمد اشرف غنی همچنین درباره مقابله مشترک با شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های بازرگانی و مسائل مربوط به تجارت ترانزیت رایزنی کرده و بر ضرورت مقابله جهانی برای مهار کرونا و تحکیم همکاری‌های دو جانبه در این زمینه تاکید کردند.

دو طرف توافق کردند که دولت اسلام‌آباد ارسال کالاها و محموله‌های تجاری به افغانستان توسط بازرگانان این کشور از طریق خاک پاکستان را تسهیل کند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا

 رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: یکی از اهداف مهم و برجسته در برگزاری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در این استان مقابله با فضای رسانه‌ای ملتهب علیه ایران و اصفهان در فضای مجازی است.

مصطفی دولت یار  افزود: برگزاری موثر همراه با نظم و چینش دقیق برنامه‌ها می‌تواند این فضا را خنثی کند و به مدعوین و صاحبان مناصب تجاری و اقتصادی اثبات کند که اصفهان شهری توسعه یافته با ظرفیت‌های کم نظیر اقتصادی، خدماتی، تجاری، صنعتی و دانشگاهی است.

او گفت: هدف مهم دیگر ایجاد فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین امکان آشنایی و تعامل بیشتر با فعالان اقتصادی کشور‌های عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا افزودبمنظور شبکه سازی در حوزه سرمایه گذاری است.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: اصفهان، ظرفیت‌های ناشناخته بسیار و همچنین زیرساخت‌های خوبی دارد که کمتر از آن استفاده شده است.

او گفت: با توجه به اینکه اصفهان به لحاظ تاریخی، شهر جهانی است باید تلاش شود تا در این اجلاس، ظرفیت‌های بالقوه آن به حالت بالفعل تبدیل شود.

دولت یار همچنین بر تقویت ظرفیت‌های مدیریتی در اصفهان تاکید کرد و گفت: این ظرفیت در بخش‌های علمی، دانشگاهی، تجاری، صنعتی و سایر حوزه‌ها باید مورد تاکید و تقویت قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان نیز گفت: برگزاری این اجلاس، فضای اقتصادی، تجاری و بین‌المللی این شهر را متحول خواهد کرد.

امیر کشانی با اشاره به اینکه نخستین اجلاس مجازی در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه برگزار شد گفت: مجمع ﮔﻔﺘﮕﻮی ﻫﻤﮑﺎری آﺳﯿﺎ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﻌﯽ دارد ﺗﺎ ﻓﺎرغ از ﻣﺒﺎﺣﺜﺎت و ﻣﺸﺎﺟﺮات ﺳﯿﺎﺳﯽ، راﻫﻬﺎی ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﻮﺳﻌﻪای و اﻗﺘﺼﺎدی، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﮐﻨﺪ.

به گفته وی، اتاق‌های بازرگانی با برگزاری دوره‌های آموزشی تجاری برای فعالان اقتصادی و برقراری رابطه بین صنعت و دانشگاه در برقراری ارتباطات تجاری داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار هستند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: در این اجلاس نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ۳۳ کشور عضو مجمع گفتگوی آسیا حضور خواهند داشت و سعی بر آن است که میز‌های مشترک بین شهر‌های آسیایی دایر شود.

وی یادآور شد: در این اجلاس بدنبال آن هستیم که اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی معرفی کنیم تا شاد اتفاقات مطلوب و پایدار پس از برگزاری این رویداد در اصفهان باشیم.

کشانی موضوعات این اجلاس را در قالب پنج دسته شامل «کشاورزی و امنیت غذایی»، «سرمایه گذاری»، «فناوری و دانش بنیان»، «گردشگری» و «توسعه پایدار» عنوان کرد و گفت: نمی‌توان گفت که برگزاری این اجلاس ۲ روزه همه مشکلات ما را رفع خواهد کرد، اما می‌تواند تأثیر گذار باشد.

دومین اجلاس روسای اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تاریخ ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار می‌شود.

مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و هم اینک ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • رئیس جمهور با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • رئیسی با فرمانده ارتش پاکستان دیدار کرد
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • تقویت همکاری‌ قوای مسلح،صلح و ثبات را برای ملت‌های ایران-پاکستان و منطقه به ارمغان می‌آورد
  • گفتگوی تلفنی بایدن و زلنسکی پس از تصویب کمک بزرگ به اوکراین
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی