Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان در بیانیه‌ای اعلام کرد که التهاب بازار مواد بهداشتی در اصفهان فروکش کرده، اما مسئولان باید بر نظارت در بازار‌های شهرستان‌های این استان بیفزایند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، قرارگاه مقابله با کرونا بسیج دانشجویی اصفهان در بیانیه ای، گزارش آخرین بازرسی نامحسوس از بیش از ۱۲۴ داروخانه استان اصفهان در روز‌های یازدهم تا چهاردهم فروردین را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه که به وضعیت ارائه محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا می‌پردازد، به دفتر استاندار اصفهان، دادستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان ارسال شده است.
در این بیانیه آمده است:   مردم ارجمند اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، در جریان باشید که بازرسی فرزندان شما در قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان در پوشش افراد معمولی و خریدار، از داروخانه‌های شهر اصفهان، نشان دهنده این موضوع است که از ۴ قلم کالای پر مصرف بهداشتی مبارزه با کرونا (انواع دستکش، انواع ماسک، انواع ژل ضدعفونی کننده و انواع الکل) هیچ کالایی از اقلام یاد شده، به غیر از الکل و ماسک‌های فیلتر دار n۹۵ - که به ندرت قابل دسترسی است-، نایاب و غیر قابل دست یافتن نیست و با یک جستجوی معمولی، همه موارد یاد شده قابل دسترسی است. بازرسی انجام شده از ۱۲۴ داروخانه در سطح ۳ منطقه شهر اصفهان و شهر‌های زرین شهر، قهدریجان، کاشان، مبارکه، خمینی شهر، چمگردان، شهرضا، چرمهین؛ نشان دهنده این موضوع است که در بیش از ۱۹ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع الکل، در ۴۰ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع ماسک، در ۲۰ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع دستکش و در ۶۸ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع اسپری یا ژل ضد عفونی کننده، موجود است و این بدین معنی است که در حدود ۷۵ درصد از داروخانه ها، حداقل یکی از انواع ۴ مورد کالای پرمصرف مبارزه با کرونا، قابل دستیابی است. یعنی در بدترین حالت ممکن، همه مردم عزیز شهر اصفهان و شهر‌های اطراف قادر خواهند بود حداکثر با مراجعه به ۲ داروخانه، هر موردی از موارد بالا را که نیاز دارند، تهیه کنند و این اعداد حکایت از آن دارد که در هیچ یک از موارد بالا، قحطی نیامده و جای نگرانی هم نیست.


   آمار نشان می‌دهد ۲۵ درصد از داروخانه‌های رصد شده تعطیل می‌باشند و در شهرستان مبارکه آمار تعطیلی داروخانه‌ها نسبت به شهر‌های دیگر بیشتر بوده است.   خوشبختانه اختلاف قیمت‌های مشهود و قابل توجهی در ارائه محصولات مختلف در داروخانه‌های متفاوت برطرف شده است که حکایت گر عرضه بیشتر تولیدات بهداشتی به داروخاونه‌ها می‌باشد.   به فضل خدا و همکاری مردم شریف و برخی نهاد‌های مربوطه، بازرسی‌های ما، حکایت از آرامش بیشتر بازار محصولات اصلی مقابله با کرونا دارد و نشان از کاهش تقاضا برای احتکار‌های خانگی و راه افتادن چرخ‌های تولید این محصولات است.    برآورد‌های بازار نشان می‌دهد که ژل‌ها و اسپری‌های ضد عفونی کننده و ماسک‌های پارچه‌ای بیشترین موارد موجود در بازار و انواع الکل و دستکش یکبار مصرف و ماسک یکبار مصرف، کمترین کالای موجود در بازار است.   به نهاد‌های مسئول گوشزد می‌شود؛ در این روز‌های التهاب بازارِ اقلامِ پیشگری از کرونا، این نگرانی وجود دارد که اقلام تقلبی و بعضاً مخرب در بسته بندی‌های عادی و بدون علائم تضمین کننده بهداشت و سلامت کالا، به مردم عرضه و موجب تشدید بحران شود که نیازمند توجه بیشتر نهاد‌های نظارتی است.   شهرستان دهاقان، اردستان، مبارکه در روز ۱۴ و ۱۳ و ۱۲ و ۱۱ فروردین اقلام و کالای پزشکی در داروخانه‌ها به‌صورت محدودعرضه شده است..   بیشتر سوپر مارکت ها، ابزار فروشی ها، لوازم بهداشتی‌ها و فروشگاه‌های عمده نیز مصولات نامبرده رو با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند.
گزارش بعدی قرارگاه کرونای بسیج دانشجویی استان اصفهان، از اوضاع ارائه اقلام پر مصرف مبارزه با کرونا در استان اصفهان، به زودی و در روز‌های آینده، به محضر مردم عزیز اصفهان، ارائه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی اصفهان قرارگاه مقابله با کرونا کرونا درصد از داروخانه ها مقابله با کرونا بسیج دانشجویی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر انتقال میزان قابل توجهی مواد اولیه تولید لوازم آرایشی بهداشتی قاچاق به یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز مطرح کرد: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن موفق به کشف ۲۰ تن روغن نارگیل فله‌ای و پنج تن سایر مواد اولیه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق شدند.

وی تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی معرفی شد. کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای کشف شده را حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد خبر 6088511

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد / احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد | احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • کشف بیش از ۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در غرب تهران در یک ماه گذشته
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار