Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان با بیان اینکه طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، فعالیت کسب‌وکارهای کم‌خطر از ۲۳ فروردین آغاز می‌شود، گفت: مقرر شد همچنان تا پایان فروردین‌ماه تردد خودروهای غیربومی بین استان‌ها با محدودیت و همکاری خوب نیروی انتظامی استمرار یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع امروز پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رئیس‌جمهوری به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک مناسبت روز جوان اظهار کرد: این جلسه با موضوع اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش وزیران کشور و بهداشت از چگونگی اجرای مرحله اول فاصله‌گذاری اجتماعی و تأثیراتی که در کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا داشت، گفت: به سبب تأثیرات مثبت اجرای این طرح در کاهش زنجیره انتقال این بیماری در مناطق مختلف کشور، مقرر شد طرح‌های بعدی نیز به‌صورت پلکانی و مرحله‌ای اجرا شود.

به گفته استاندار گیلان، بر اساس مصوبات این جلسه، فعالیت اصناف کم‌خطر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شنبه ۲۳ فروردین‌ماه جاری از سر گرفته می‌شود. 

زارع با تشکر از اصناف و مردم برای همکاری در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، در گیلان و پیش از سایر استان‌ها، با همکاری صاحبان اصناف نسبت به تعطیلی اصناف پرخطر و اماکن پرتجمع اقدام شد و البته اصناف پرخطر تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به مصوبات جلسه امروز بیان کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز، ادارات به‌عنوان اماکنی که مراکز تجمع نیروی انسانی هستند؛ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور دوسوم از کارکنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و افرادی که سنین بالایی یا سابقه بیماری زمینه‌ای دارند، در اولویت حضور نداشتن در محل کار هستند.

به گفته وی، بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی در این جلسه، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت‌ بین استان‌ها تأثیراتی خوب و ترددها کاهشی محسوس داشته است.

زارع با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، گیلان یکی از استان‌های کم تردد کشور بود، افزود: مقرر شد همچنان تا پایان فروردین‌ماه تردد خودروهای غیربومی بین استان‌ها با محدودیت و همکاری خوب نیروی انتظامی استمرار یابد.

وی به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اماکن آموزشی و دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: تمامی مدارس تا پایان فروردین‌ماه تعطیل بوده و هیچ کلاس حضوری تشکیل نمی‌شود و آموزش‌ها به‌صورت مجازی خواهد بود.

استاندار گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی تا پایان فروردین‌ماه همچنان تعطیل است، تصریح کرد: بنا به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مقرر شد که در مقطع تحصیلات تکمیلی، با اولویت مقطع دکتری، کلاس‌ها از آخر فروردین‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استانداردها دایر شود.

وی با اشاره به شرایط دانشجویان برای ترم جدید و انتخاب واحد بیان کرد: دانشجویانی که قصد حذف واحد یا انصراف از تحصیل درترم جاری داشته باشند هم بر اساس تصمیمات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا در سنوات تحصیلی آن‌ها محاسبه نمی‌شود.

 استاندار گیلان در خصوص فعالیت اماکن مقدسه همچون مساجد و زیارتگاه‌ها گفت: این اماکن نیز همچنان تا پایان فروردین‌ماه تعطیل است و در جلسه آتی نسبت به چگونگی بازگشایی این اماکن تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان نیروی انتظامی مدیریت استان ها تا پایان فروردین ماه فاصله گذاری اجتماعی استاندار گیلان ستاد ملی استان ها بر اساس مقرر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رژه پیاده و موتوری یگان‌های نیروی‌های مسلح به مناسبت روز ارتش امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در بلوار شهید احمد زاده رشت با حضور مسئولان لشکری و استانی آغاز شد. در آیین روز ارتش آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار گیلان، فرماندهان ارشد ارتش و سپاه پاسداران و مسئولان استان حضور داشتند. سخنران مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی در رشت امیر سرتیپ محمد اکرمی نیا معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی است. برگزاری رژه روز ارتش نمادی از اقتدار و توانمندی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر به جهانیان نشان داد. این خبر در حال تکمیل شدن است...  

دیگر خبرها

  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • استهبان رتبه نخست را در اجرای نهضت ملی مسکن در فارس کسب کرد
  • جلوگیری از ورود بیش از یک میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • جلوگیری از ورود بیش از 1 میلیون توریست به ایران توسط آذربایجان + فیلم
  • آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت
  • ورود اولین سری اتوبوس های برقی به چرخه حمل و نقل عمومی کشور؛ ایستگاه اول کرج
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی