Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@13:25:31 GMT

آغاز پویش اهدای خون توسط بانوان یزدی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۸۷۵۰

آغاز پویش اهدای خون توسط بانوان یزدی

زارع کمالی از آغاز پویش اهدای خون توسط بانوان یزدی همزمان با آغاز هفته سلامت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ حسین زارع کمالی جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا عنوان کرد: به مناسبت هفته سلامت از هجدهم فروردین ماه همزمان با آغاز هفته سلامت و همچنین با توجه به کاهش اهدای خون در استان در اثر شیوع کرونا پویش نقش آفرینی بانوان در مشارکت اجتماعی اهدای خون آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد: این پویش همزمان با آغاز هفته سلامت و تا زمان رفع نیاز استان به ذخایر خون ادامه خواهد داشت.

زارع کمالی با تاکید بر نقش محوری بانوان در خانواده و اجتماع عنوان کرد: این طرح با محوریت بسیج جامعه زنان و بانوان شکل خواهد گرفت ولی منحصر به این قشر نخواهد بود. در واقع بانوان مسئول آگاهی بخشی به خانواده بوده و می بایست   همسران و فرزندان خود را نیز با این پویش آشنا کنند.امیدواریم با استفاده از این ظرفیت بتوانیم شاهد فعالیت های اثر بخش در این زمینه باشیم.

این مقام مسئول ابراز داشت: اکنون میزان اهدای خون بانوان در استان یزد تقریبا 3 درصد می باشد فلذا امیدواریم این پویش سرآغاز تحول در این میزان باشد.

جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد اضافه کرد: از عموم بانوان استان دعوت می کنم با ثبت نام و ارسال  نام ونام خانوادگی خود به سامانه پیامکی این سازمان با شماره  6600035050  در راستای هماهنگی وبرنامه ریزی بهتر یاری گر این پویش باشند و گامی مهم در افزایش مشارکت خانواده ها در این عمل خداپسندانه داشته باشند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هفته سلامت اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

در بخشنامه معاونت بهداشت وزارت بهداشت به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با تاکید بر نقش مهم سلامت دهان و دندان در سلامت عمومی و ارتقای کیفیت زندگی و بهبود شاخص‌های سلامتی، آمده است: تاثیر دو سویه بیماری‌های پریودنتال و دیابت، نقش بیماری‌های دهان و دندان در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی و زایمان زودرس و تولد نوزاد با وزن کم مشخص شده است. بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایعترین بیماری‌های غیرواگیر شناخته می‌شود؛ لذا بهره گیری از دیدگاه عوامل خطر مشترک در بیماری‌های دهان و دندان و سایر بیماری‌ها به کنترل هر دو دسته بیماری‌ها کمک می‌کند.

در این بخشنامه با یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی FDI با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم»، عنوان شده است: پویش سلامت دهان و دندان که از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای آگاهی رسانی به مردم و افزایش سواد سلامت دهان و دندان جامعه است. این پویش با هدف «افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه» برگزار می‌شود.

شعار‌های روز‌های اول تا سوم این پویش عبارتند از: ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» وروز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان».

«پویش سلامت دهان و دندان» با همکاری آموزش و پرورش، کانون‌های پرورش فکری، بهزیستی، مهدکودک ها، دانشکده‌های دندانپزشکی، انجمن‌های علمی و صنفی دندانپزشکی، نظام پزشکی، شهرداری، صدا و سیما و رسانه‌های جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • توسعه بخش‌ درمانی کلینیک امام حسن مجتبی(ع) همدان در هفته سلامت
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • پویش سلامتی را قدم بزن به مناسبت هفته سلامت در مهریز
  • اعزام ۳ هزار زائر یزدی به حج تمتع
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود
  • آغاز هفته سلامت با شعار مردمی سازی در خوزستان+فیلم
  • اهدای ۱۴۴ جهیزیه ایرانی به نوعروسان یزدی
  • آغاز به کار ۲۶ ایستگاه تندرستی همزمان با هفته سلامت