Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:36:16 GMT

هشدار شدیداللحن طالبان به آمریکا نسبت به نقض توافق صلح

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۰۰۲

هشدار شدیداللحن طالبان به آمریکا نسبت به نقض توافق صلح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از طلوع نیوز، گروه طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای به عدم آزادی زندانیان این گروه براساس توافق پیشین با آمریکا واکنش نشان داد و عدم پای بندی آمریکا به تعهدات خود را تخطی از توافق نامه صلح اعلام کرده است.

طالبان در این بیانیه از پای بندی این گروه به تعهداتش خبر داده و افزوده است که اگرچه امارت اسلامی براساس توافق می‎‌توانسته است تا به تمام مراکز نظامی اداره کابل، اعم از اینکه در مناطق روستایی باشد یا شهری، حمله کند، اما آن را انجام نداده و تنها به برخی از پاسگاه‌های محلی حملاتی صورت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه طالبان در ادامه تخطی آمریکا از تعهداتش را شامل تأخیر در رهایی ۵ هزار زندانی به دلایل غیر موجه، حمله به مراکز مجاهدین که در مناطق جنگی هم نیستند، حمله به اماکن زیادی از جمله مردم غیرنظامی از سوی نیروهای آمریکایی و داخلی، حملات آمریکا در مناطق مسکونی غیرنظامیان، حمله در مناطق تحت کنترل طالبان و سرپیچی از توافق در هلمند، قندهار، فراه، قندوز، ننگرهار، پکتیا، بدخشان، بلخ و دیگر بخش‌های افغانستان اعلام کرده است.

در این بیانیه، طالبان همچنین تهدید کرده است که هرگونه حمله و بمباران به مواضع طالبان به‌معنای تحریک و اعلام جنگ بوده و خود تخطی علنی از مفاد توافقنامه است.

در پایان بیانیه نیز طالبان گفته است: اگر این تخطی‌ها ادامه یابد، فضای بی‌اعتمادی به میان می‌آید و نه تنها به توافقنامه زیان می‌رساند؛ بلکه مجاهدین را نیز به واکنش متقابل مجبور خواهد ساخت.

کد خبر 4892999

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا افغانستان طالبان توافق صلح ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا عراق شیوع کرونا رژیم صهیونیستی عربستان سعودی دونالد ترامپ ایران فلسطین افغانستان سوریه روسیه تحریم اقتصادی ایران قربانیان کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان مدعی است که برلین پیش از آنکه سالن کنسرت «کورکوس» در حومه مسکو هدف حمله تروریستی مرگبار قرار بگیرد، هیچ اطلاعاتی درباره آن نداشته است.

در پی حمله تروریستی ۲۲ مارس به سالن کنسرت «کورکوس» در منطقه «کراسنوگورسک» مسکو، دست کم ۱۴۳ نفر کشته شدند. سرویس امنیت فدرال روسیه ۱۱ نفر را به ظن مشارکت در این حمله تروریستی بازداشت کرده است. این مرگبارترین حمله تروریستی است که از اوایل دهه ۲۰۰۰ تاکنون در روسیه رخ می‌دهد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطقی تلویزیونی گفت که براساس اطلاعات اولیه، طرف اوکراینی برای تروریست‌ها، «دریچه ویژه مرزی» گشوده است تا بدون شناسایی‌شدن از مرز عبور کنند.

شولتز در مصاحبه‌ای هرگونه اطلاع قبلی درباره برنامه‌های مرتبط و منتهی به این حمله را رد کرد و مدعی شد: احتمالاً سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا سرنخ‌هایی داشتند.

وی با این ادعا که سیاست واشنگتن این است که در صورت دریافت اطلاعات درباره چنین حملات تروریستی، به کشورهای دیگر هشدار می‌دهد، افزود: آنها حتی هشدار عمومی صادر کردند و تاسف‌بارتر این است که با این وجود، همچنان چنین حملات تروریستی وحشتناکی رخ می‌دهد.

به نظر می‌رسد که منظور شولتز هشدار امنیتی است که سفارت آمریکا در مسکو در هفتم مارس صادر کرد و هشدار داد که واشنگتن «گزارش‌ها درباره برنامه قریب‌الوقوع افراط گرایان برای هدف قرار دادن اجتماعات بزرگ در مسکو از جمله کنسرت‌ها را زیر نظر دارد» و جالب اینجاست که ۴۸ ساعت بعد این حادثه رخ داد. واشنگتن مدعی شد که این اطلاعات را در اختیار مقامات روسیه قرار داده است!

الکساندر بورتنیکوف، رییس سرویس امنیت فدرال روسیه تایید کرد که آمریکا به مسکو درباره حمله تروریستی احتمالی هشدار داده بود اما یادآور شد که این اطلاعات عملاً اطلاعات کلی بوده است.

وی اضافه کرد که علاوه بر اوکراین، آمریکا و انگلیس نیز در تیراندازی کورکوس نقش داشتند. داعش مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.

کد خبر 6064084

دیگر خبرها

  • هشدار زلنسکی نسبت به جنگ بعدی پوتین/ آمریکا محافظت کند
  • آمریکا: به روسیه هشدار داده بودیم !
  • برلین: درباره حمله تروریستی به مسکو هیچ اطلاعاتی نداشتیم
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • هشدار سفارت آمریکا درباره خطر ترور در فرانسه
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور