Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@17:16:46 GMT

تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان‌های باز

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۱۴۴

تصمیم آمریکا برای خروج از معاهده آسمان‌های باز

یک روزنامه مشهور انگلیسی به نقل از منابع آگاه فاش کرده است که ایالات متحده قصد خروج از معاهده آسمان‌های باز را دارد. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه گاردین، 2 مقام آگاه فاش کردند که دولت آمریکا قصد دارد از معاهده آسمان‌های باز خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این معاهده تاکنون از تشدید تنش‌ها بین غرب و روسیه جلوگیری کرده است.

منابع آگاه افزودند: مارک اسپر وزیر دفاع و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت ملی درباره خروج از این پیمان به توافق نهایی دست یافته‌اند.

این گزارش افزود: دولت آمریکا در بیانیه‌ای که قرار است طی روزهای آینده منتشر شود، خروج رسمی ایالات متحده از این معاهده را اعلام خواهد کرد.

هشدار پزشکان آمریکایی درباره کمبود تجهیزات درمانی برای مقابله با کروناارسال تجهیزات نظامی آمریکا به بزرگترین میدان نفتی سوریه

با این حال، آمریکا تا چند ماه بعد از این تاریخ همچنان عضو این پیمان خواهد بود تا اگر در انتخابات نوامبر شخص دیگری به غیر از دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسید، قادر به لغو این تصمیم باشد.

در شرایط کنونی، شیوع ویروس کرونا موجب لغو پروازهایی شده است که در چارچوب این معاهده انجام می‌شده است. این پروازها تا 26 آوریل به حالت تعلیق درآمده است. آمریکا مدعی است که مسکو بارها این معاهده را نقض کرده است.

گاردین افزود: یکی از دلایل اصلی مارک اسپر برای موافقت با این تصمیم، ذخیره کردن منابع مالی لازم برای جایگزین کردن 2 فروند هواپیمای بوئینگ است که قرار است در پروازهای شناسایی تحت این پیمان استفاده گردد.

کنگره آمریکا پیش از این بودجه 41.5 میلیون دلاری را برای جایگزین کردن هواپیماها تصویب کرده ولی پنتاگون مدعی شده است که هیچ بودجه‌ای در اختیار ندارد. اسپر گفته است که منتظر تصمیم نهایی ترامپ است.

3 سناتور جمهوریخواه نیز با ارسال نامه‌ای برای دولت ترامپ خواستار خروج از این پیمان به خاطر مسائل امنیتی و مالی شده‌اند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • آخرین جزئیات دریافت حقابه ایران از افغانستان در هیرمند | ویدئو