Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@16:16:16 GMT

اقدام شهردارى کرج خطرى جدى براى شبکه فاضلاب

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۱۶۸

اقدام شهردارى کرج خطرى جدى براى شبکه فاضلاب

مدیر دفتر بهره بردارى از فاضلاب شهرى استان البرز از اتصال آب‌های سطحی به شبکه فاصلاب توسط شهرداری کرج هشدار داد و گفت: این اقدام غیرکارشناسی شده ممکن است موجب تخریب تصفیه خانه کرج شود.

سعید طبیبى، مدیر دفتر بهره بردارى از فاضلاب شهرى، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: طبق اعلام واحد مرکزى حوادث فاضلاب کرج، درحال حاضر با اقدام تیم‌هاى بازرسى واحد فاضلاب استان، ٤٩ نقطه اتصال آب‌هاى سطحى به شبکه‌هاى فاضلاب کرج که توسط شهردارى صورت گرفته، شناسایى شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وى با اشاره به آسیب‌ها و خسارات این اقدام افزود: اتصال آب‌هاى سطحى به شبکه فاضلاب داراى آلودگى زیست محیطى بسیارى بوده است و باید در نظر داشته باشیم این شبکه فاضلاب کرج تنها براى مصرف خانگى و شهرى در نظر گرفته شده است .

طبیبى همچنین ادامه داد: درصورت عدم توقف و تجدید نظر درخصوص این اقدام از سوى شهردارى، خسارت بسیارى به شبکه فاضلاب وارد خواهد شد.

وى در ادامه تاکید کرد: اتصال آب هاى سطحى به شبکه فاضلاب و به ویژه ورود آب‌هاى سطحى کانال سیاه جوب واقع در ٣٢ دستگاه منطقه ١٢ به خط انتقال فاضلاب کلانشهر کرج امکان بروز سیل در منطقه ماهدشت، خسارت و حتى تخریب تصفیه خانه کرج را به دنبال دارد.

گفتنی است این فیلم مربوط به چند قدمی بیمارستان رجایى کرج است، که با توجه به شرایط موجود و ذکر شده، اگر اقدامی برای رفع مشکل صورت نگیرد شاهد پس زدگی وسیع فاضلاب خواهیم بود.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فاضلاب کرج استان البرز آب شبکه فاضلاب اتصال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از شست‌وشوی ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب این استان خبر داد.

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از احداث ۴.۵ کیلومتر خطوط انتقال فاضلاب در این استان طی یک‌سال اخیر خبر داد و اظهار کرد: طی همین مدت ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان شست‌وشو شده است.

وی افزود: تکمیل و افتتاح اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز نخست تصفیه‌خانه شریفیه و گندزدایی تصفیه‌خانه فاضلاب تاکستان از دیگر خدماتی بود که با هزینه‌کرد ۷۸.۵ میلیارد تومانی انجام شد.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شهر آبگرم خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای هشت قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب به اتمام رسیده، ۱۰ قرارداد در حال اجرا است و شش قرارداد جدید نیز منعقد کردیم.

بیرنوندی با اشاره به برگزاری مناقصات احداث بخش نخست تصفیه‌خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه‌خانه نیکویه و احداث لاگون های جدید در تصفیه‌خانه فاضلاب قزوین ادامه داد: مجموع هزینه این اقدامات به همراه ۲۴ قرارداد یاد شده ۲۷۶ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پژوهشی نیز انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین، ناحیه شهری منفصل چوبیندر، ضیاآباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را داشتیم و برای مطالعات پژوهشی در زمینه بومی‌سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان عقد قرارداد انجام دادیم.

کد خبر 747608

دیگر خبرها

  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • اتصال ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی به شبکه سراسری گاز در کردستان 
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد