Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:45:40 GMT

۲۰۰ یادواره شهدای دفاع مقدس سال گذشته در یزد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۱۸۵

۲۰۰ یادواره شهدای دفاع مقدس سال گذشته در یزد برگزار شد

سرهنگ منصور زارع عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری یادمان‌ها و یادواره‌های شهدا با کار جمعی، نقش مهمی در گسترش فرهنگ ایثار در جامعه و بین جوانان دارد که به دلیل اهمیت و نقش برگزاری برنامه‌های فرهنگی در سال‌جاری با همکاری  مجموعه‌های فرهنگی نسبت به انجام آن با جدیت و بهتر از قبل اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار کرد: برگزاری ۱۵۰ برنامه مناسبتی در بخش فرهنگی تبلیغی به خصوص در سالروز آزادسازی خرمشهر ، هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات‌های مختلف نظامی نیز در سال ۹۸ برگزار شد.

زارع گفت: ساخت و تولید اپلیکیشن، کتاب صوتی، پادکست،  فیلم کوتاه،  موشن گرافی و اینفوگرافی با موضوع دفاع مقدس برای انتشار در فضای مجازی نیز صورت گرفت.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، از دیگر اقدام‌ها، تهیه آلبوم موسیقی هشت فصل زخم، تولید نماهنگ سردار دل ها با موضوع شهید سلیمانی و تولید نماهنگ است.

زارع راه‌اندازی و رونمایی تارنمای فرماندهان شهید شاخص در سالروز آزادسازی خرمشهر و برگزاری نشست‌های خبری و تخصصی با اصحاب رسانه  از دیگر فعالیت ها ذکرکرد.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد.

دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.  

هم اکنون ۳۷۶ گلزار شهدا در شهرستان‌های یزد، اشکذر، میبد ، اردکان، مهریز، بافق، بهاباد ،خاتم ، تفت و ابرکوه قرار دارد.

استان یزد با یک‌ میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب‌ اسلامی کرد .

این استان ۵۰ هزار رزمنده  و ۳۲۰ هزار بسیجی سازماندهی شده دارد.

برچسب‌ها دفاع مقدس یزد شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس یزد شهدا دفاع مقدس یزد شهدا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در این مراسم به افزایش تولید در استان اشاره کرد و گفت: تعهد اشتغال در سال گذشته کامل تحقق یافت.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: تولید کننده های ما وظیفه مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام داده از اشتغال تا ساخت طرح های عمرانی را به خوبی انجام داده اند.

او تأکید کرد: امروز اقتدار، امنیت و آرامش را مدیون شهدا و خون شهدا هستیم، شهدایی که تمام هستی خود را در درگاه خدا هدیه کردند.

نماینده مردم شهرستان های کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان کبودراهنگ یکی از شهرستان های محروم استان است اما بیش از ۸۰ درصد مردم در امر تولید فعال هستند.

فتح الله توسلی در راستای مسئولیت اجتماعی مجتمع فولاد ویان از ساخت یک مدرسه در کبودراهنگ قدردانی و خواستار ساخت چند طرح فرهنگی در روستاهای محروم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: در این هفته بیش از ۲۸۰ برنامه در استان برای جامعه کارگری اجرا خواهد شد.

یوسف شعبانی افزود: استان همدان ۴۷۰ شهید کارگر را تقدیم انقلاب کرده است.

او تأکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰هزار مترمربع به فضای ورزش کارگری استان اضافه شده است و همچنین ۹ هزار کارگر زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفت.

در ادامه مراسم از مستند شهید مجید سرابی رونمایی و از خانواده معظم شهدای کارگر و کارگران نمونه فولاد ویان تجلیل شد.

در استان همدان بیش از ۱۴۸ هزار کارگر در امر تولید در حال فعالیت هستند.

دیگر خبرها

  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری یادواره شهدای قدس در میناب
  • برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در بردسکن
  • استادیوم ورزشی شهر آباد تکمیل می‌شود