Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@12:06:46 GMT

قرنطینه پناهجویان در یونان از بیم شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۲۵۲

قرنطینه پناهجویان در یونان از بیم شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری رویترز از آتن، وزارت مهاجرت یونان روز یکشنبه اعلام کرد که فرد مبتلا به همراه خانواده خود در کمپ مالاکاسا در کنار صدها پناهجوی دیگر زندگی می کند. این فرد به بیمارستانی در آتن منتقل شده است.

بررسی ها در مورد تماس ها و ارتباطات وی ادامه می یابد، زیرا بخش بهداشت و سلامت یونان درصدد است منشا این ویروس را ردیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام های یونانی روز پنجشنبه گذشته نیز کمپ ریتسونا در مرکز یونان را پس از مثبت بودن آزمایش کرونای ۲۰ نفر در آن، قرنطینه کردند.

این کمپ، اولین مرکز این چنینی در یونان بود که کرونا در آن شیوع یافته است.

یونان دروازه اصلی به اتحادیه اروپا برای بیش از یک میلیون پناهجویی بود که از درگیری در کشورهایشان در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ می گریختند.

در حال حاضر، بیش از ۱۱۰ هزار نفر در کمپ های پناهجویان در یونان به سر می برند که ۴۰ هزار نفرشان در کمپ های شلوغ در جزایر یونانی مستقر هستند.

«نوتیس میتاراچی» وزیر امور مهاجرت یونان گفت: تعداد مهاجران و پناهجویان خیلی زیاد است، از اینرو مسلم است که مواردی از ابتلا مورد تائید قرار گیرد.

وی افزود: ما یک طرح فوق العاده در دستور کار داریم، اما اجرای آن در جزایر، دشوارتر است.

هنوز هیچ موردی از ابتلا به کرونا در کمپ های واقع در جزایر یونانی به ثبت نرسیده است.

دولت محافظه کار یونان درنظر دارد همه کمپ های موجود در این جزایر را با بازداشتگاه های محصور جایگزین کند، اما این طرح با مخالفت مقام های محلی و ساکنان جزایر که خواستار برچیده شدن این اردوگاه ها هستند، رو به رو شده است.

گروه های امدادرسان ضمن هشدار در مورد خطر شیوع سریع ویروس کرونا در میان پناهجویان، خواستار تخلیه این کمپ ها شده اند.

اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در یونان اواخر ماه فوریه (اوایل اسفند ماه) به ثبت رسید. از آن زمان به بعد، یک هزار و ۶۷۳ مورد ابتلا به کووید – ۱۹ و ۶۸ مورد مرگ و میر در این کشور تائید شده است.

یونان قرنطینه سراسری اعمال و ورود افراد از کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا و همچنین آلمان، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا را ممنوع اعلام کرده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا پناهجویان یونان اتحادیه اروپا قرنطینه پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پناهجویان یونان اتحادیه اروپا قرنطینه ویروس کرونا پناهجویان یونان اتحادیه اروپا قرنطینه ویروس کرونا کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • یونانی‌ها سرمربی تیم ملی را بیرون کردند!
  • ورود دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر به هرمزگان
  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • اتحادیه اروپا و توافقی دیگر برای سرکوب پناهجویان
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • حمل و نقل دام در ایلام نیازمند اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای است
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • لزوم اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه‌ای برای جابجایی دام
  • هشدار به کشاورزان شمال استان اردبیل درباره شیوع زنگ زرد گندم