Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ساله میلاد با سعادت حضرت علی اکبر علیه السلام در تقویم به نام روز جوان نامگذاری شده است.

جوانانی که سعی می‌کنند سعادت و موفقیت کشور را رقم بزنند و به راه روشنایی کشور کمک کنند. جوانانی که قدم در راه فقید این کشور گذاشتند و تا اهتزار نام ایران قدم برداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزها همزمان با ورود ویروس کرونا به کشور نوبت به کم سن و سال‌ها و جوانان دهه هفتادی رسیده است تا برای مقابله با این ویروس منحوس قدم در این راه بگذارند و مانند جوانان سال‌های پیش دوران هشت سال دفاع مقدس، در حوزه های مختلف مانند تحقیقات برای ساخت دارو و واکسن ویژه بیماری به فعالیت بپردازند. 

همزمان با فرارسیدن روز جوان گفتگویی کوتاه با مدافعان سلامت کشور در این روزهای کرونایی داشته‌ایم، پیشنهاد میکنیم با ما همراه باشید.

درخواست مشترک کادر درمان؛ مردم در خانه های خود بمانند

شوشتری پزشک جوان بیمارستان شهدای تجریش در خصوص نحوه خدمت‌رسانی خود به بیماران مبتلا به کرونا گفت:  همزمان با شروع شیوع بیماری کرونا در کشور در بیمارستان مشغول به  ارائه خدمات درمانی به بیماران و مراجعه کنندگان هستم.

او با بیان اینکه پیشگیری از انتقال ویروس کرونا سبب می‌شود تا سالمندان در کنار ما باشند، ادامه داد: از همه مردم درخواست دارم که نکات بهداشتی را به صورت دقیق رعایت و از ترددهای غیرضروری در سطح شهر پرهیز کنند. همچنین برای احترام به حقوق دیگران در منزل خود بمانند و  فاصله گذاری اجتماعی را به طور جدی رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: لزوم استفاده از ماسک برای تمام افراد

لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط مردم

یزدی یکی دیگر از متخصصان داخلی در بیمارستان شهدای تجریش  است که این روزها پای کار ایستاده است و به بیماران مبتلا به کرونا خدمت‌رسانی می‌کند.

او گفت: ما از اوایل اسفند ماه ۹۸ درگیر بیماری کرونا بودیم و من از مردم تقاضا دارم که جهت کمک به سلامت خود و کار درمان، نکات بهداشتی را رعایت کرده و حتی المقدور از خانه‌های خود خارج نشوند.

او ادامه داد:  نکات و مسائل بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی چرخه انتقال ویروس کرونا را قطع می‌کند و انجام این کار کمک بزرگی به مهار ویروس کرونا در کشورمان می‌کند.

 

یزدی گفت: فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی به طور کلی کمک زیادی در کنترل می‌کند و امیدوارم که مردم این مسئله را  به طور جدی دنبال کرده تا بیماری هرچه زودتر مهار شود.

میزان مراجعه  به بیمارستان ها زیاد است

جواد یوسفیان که به عنوان جوان ترین نیروی فعال بخش مقابله با کرونا در بیمارستان شهدای تجریش است، اظهار کرد:  از اسفند سال گذشته درگیر مقابله با بیماری کرونا در کشور هستیم و از مردم تقاضا دارم که در خانه‌های خود بمانند تا با رعایت فاصله ایمنی بتوانیم هرچه سریع تر این عارضه را کنترل کنیم.

او ادامه داد: میزان مراجعه  به بیمارستان ها زیاد است و برای کاهش مراجعه به مراکز درمانی کشور باید مردم نکات بهداشتی  را رعایت کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا در ایران وزارت بهداشت نکات بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان این دانشگاه خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰۶ میلیارد تومان مطالبات کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حسن ملکی‌زاده  صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، پرداخت مطالبات و کارانه کادر درمان استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: در این طرح 15 میلیارد تومان برای پرداخت تخصیص یافته و در این راستا 16 میلیارد تومان هم مطالبات ذخیره مرخصی بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تسویه می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت مطالبات ماندگاری پزشکان تا پایان سال قبل به مبلغ 10 میلیارد تومان خاطرنشان کرد: 106 میلیارد تومان مطالبات کارکنان و 26 میلیارد طلبی کادر درمان و 8 میلیارد تومان حقوق کارکنان تحت پوشش شرکت‌های حجمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه کارانه پزشکان مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور ماه سال قبل به مبلغ 18 میلیارد تومان پرداخت می‌شود، اضافه کرد: حقوق کارکنان شرکتی بهداشت و درمان تا پایان سال قبل به مبلغ 13 میلیارد تومان تأمین اعتبار شده است. بیش از 125 میلیارد تومان مطالبات کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اواخر اسفندماه سال گذشته پرداخت شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی یکی از اولویت‌های استان بوشهر گفت: در این راستا امسال تحول مهمی در طرح‌های درمانی و تجهیزات تشخیصی در استان ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از افزایش تخت‌های بستری بیمارستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: در دولت سیزدهم با برنامه‌ریزی انجام شده به تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.

ملکی‌زاده بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان بوشهر 1300 میلیارد تومان به حوزه سلامت استان مصوب شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی تخصیص این اعتبارات در تکمیل طرح‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر