Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار اصفهان گفت: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ضمن انجام وظایف محوله، به چندین طرح نوآورانه در مدیریت این بیماری دست یافته است.

   به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،عباس رضایی اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای مقابله با ویروس منحوس کرونا محصولاتی تولید کردند تا هرچه سریع‌تر این ویروس ریشه‌کن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به بحران توزیع اقلام بهداشتی برای مقابله و پیشگیری از این ویروس، استانداری اصفهان با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان سامانه‌ای با عنوان رهتاب (راهکار هوشمند تنظیم الکترونیکی بازار) را ایجاد کرده که قابلیت رصد و توزیع عادلانه اقلام مذکور تا سطح خریدار نهایی را داراست.

رضایی ادامه داد: در این سامانه، شهروندان از طریق سامانه پیامک و براساس کد ملی نسبت به ثبت نام اقدام کرده و پس از آن با مراجعه به فروشگاه‌های منتخب (فیزیکی یا مجازی) اقلام را خریداری می‌کنند.

وی با اشاره به طراحی و تولید اولیه از دوربین حرارت سنج لیزری توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بیان کرد: این محصول بدون نیاز به اپراتور، سخت افزار یا نرم افزار جانبی قادر است حرارت بدن را از فاصله ۱۰ تا ۴۰ سانتی متری با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز اندازه گیری کند و قابلیت اتصال به گیت ورود اماکن را داشته و اعداد اندازه گیری شده به صورت آنلاین و بی‌سیم به مکان مورد نظار انتقال می‌یابد.

مدیر ارشد استان افزود: همچنین این دوربین حرارت سنج دارای نشانگر و هشدار، جهت تعیین حرارت مجاز و غیر مجاز می‌باشد و از طریق باتری یا فندک خودرو شارژ می‌شود.

وی به طراحی و ساخت دستگاه سامانه عبور پاک توسط تیم علمی دامپزشکی شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: این دستگاه در قسمت ورودی مکان نصب می‌شود و شخص با عبور از داخل دستگاه به طور کامل ضدعفونی می‌شود، این دستگاه در فروشگاه‌‌ها، بیمارستان‌ها، بانک‌ها و مجتمع‌های مسکونی یا اداری کاربرد دارد.

استاندار اصفهان گفت: طراحی و ساخت دستگاه استریل باکس توسط یکی دیگر از شرکت‌های دانش بنیان است که قابلیت ضدعفونی محصول خریداری شده از هایپرمارکت را برای مشتریان فراهم می‌آورد و محصول ضدعفونی شده را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

وی طراحی و ساخت دستگاه کنترل باکس و هندست تخت بیمار را از دیگر محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: افشانه و محلول‌ ضدعفونی کننده دست و سطوح همچنین دستگاه اتمایزر ضدعفونی کننده محیط و فیلترهای تصفیه هوا با گرید بالا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شده است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۲۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان شرکت های دانش بنیان تحقیقاتی اصفهان شهرک علمی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند، دستگاه حفاری زیر دریا را داخلی‌سازی کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ماشین حفاری زیر دریا محصولی است که طراحی و بخش اعظمی از آن را یک شرکت دانش‌بنیان در قزوین انجام داده است. 

این دستگاه برای پروژه‌ای ساخته شده که برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و قرار است که کار حفاری را در زیر دریای عمان انجام دهد.

این شرکت تجربه موفق به روش میکروتونلینگ در حفاری فاضلاب اهواز را در گذشته دارد و همین امر، متخصصان این شرکت را برای ساخت ماشینی بزرگتر و به مراتب پیچیده‌تر امیدوار کرد.

در محیط کاری این دستگاه بحث فشار آبی وجود دارد و تجهیزات خاصی در این پروژه استفاده می‌شود؛ براساس شرایط زمین، نوع کاتر تعیین می‌شود که چه نوع TBM و چه نوع کلّه حفاری، مناسب آن زمین است.

تولید آب از طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر بیش از 3 برابر افزایش یافت + تصویر

حاصل تلاش چندین ماه کار مهندسی، ساخت ماشینی با قابلیت حفر تونل به قطر 2500 میلی‌متر است. سرِ حفار دستگاه یا "کاترهد" دستگاه با حرکت چرخشی که انجام می‌دهد سنگ‌ها و مصالحی که داخل و زیرزمین است را می‌کَنَد. همچنین از کلّه حفار تا قسمت‌های بیرونی دستگاه، از طریق کنترل کابین انجام می‌شود.

این محصول دانش‌بنیان امروز به سواحل دریای عمان در چابهار می‌رود تا توانمندی صنعت کشور در حفاری زیر دریا به اثبات برسد.

دو خط 850 متری وجود دارد و آبگیر محسوب می‌شود و یک خط نیز مربوط به پساب است.

آب شیرین‌کن‌هایی که در گذشته ساخته شده‌اند به صورت لوله‌گذاری داخل دریا بوده است و تنها چیزی که آن متمایز می‌کند میکروتونلینگ زیر دریا است.

هدف طرح، انتقال آب دریا برای شیرین‌سازی به درخواست پتروشیمی مکران است. استفاده از روش حفاری زیر دریا علاوه برتوجه به الزامات زیست محیطی، افزایش ظرفیت شیرین‌سازی آب و شکوفایی صنعت کشور را به همراه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از دستگاه پرس گرم عایق بندی شینه‌های ژنراتور‌های نیروگاهی
  • قانون جهش دانش‌بنیان مهم‌ترین سرفصل کاری معاونت علمی در ۱۴۰۳
  • حفاری زیر دریای عمان با ماشین حفاری دانش‌بنیان ایرانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان راهی میان‌بُر برای رشد تولید هستند
  • شرکت‌های دانش بنیان راه میانبر برای رشد تولید هستند
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • حمایت از تاسیس شرکت دانش بنیان توسط ایرانیان خارج از کشور