Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@20:50:35 GMT

گاردین: آمریکا از یک معاهده دیگر خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۳۶۹

گاردین: آمریکا از یک معاهده دیگر خارج می‌شود

۲ مقام آگاه فاش کردند که دولت آمریکا قصد دارد از معاهده آسمان‌های باز خارج شود. این معاهده تاکنون از تشدید تنش‌ها بین غرب و روسیه جلوگیری کرده است.

منابع آگاه افزودند: مارک اسپر وزیر دفاع و مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت ملی درباره خروج از این پیمان به توافق نهایی دست یافته‌اند.

این گزارش افزود: دولت آمریکا در بیانیه‌ای که قرار است طی روز‌های آینده منتشر شود، خروج رسمی ایالات متحده از این معاهده را اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، آمریکا تا چند ماه بعد از این تاریخ همچنان عضو این پیمان خواهد بود تا اگر در انتخابات نوامبر شخص دیگری به غیر از دونالد ترامپ به ریاست جمهوری رسید، قادر به لغو این تصمیم باشد.

در شرایط کنونی، شیوع ویروس کرونا موجب لغو پرواز‌هایی شده است که در چارچوب این معاهده انجام می‌شده است. این پرواز‌ها تا ۲۶ آوریل به حالت تعلیق درآمده است. آمریکا مدعی است که مسکو بار‌ها این معاهده را نقض کرده است.

گاردین افزود: یکی از دلایل اصلی مارک اسپر برای موافقت با این تصمیم، ذخیره کردن منابع مالی لازم برای جایگزین کردن ۲ فروند هواپیمای بوئینگ است که قرار است در پرواز‌های شناسایی تحت این پیمان استفاده گردد.

کنگره آمریکا پیش از این بودجه ۴۱.۵ میلیون دلاری را برای جایگزین کردن هواپیما‌ها تصویب کرده، ولی پنتاگون مدعی شده است که هیچ بودجه‌ای در اختیار ندارد. اسپر گفته است که منتظر تصمیم نهایی ترامپ است.

۳ سناتور جمهوریخواه نیز با ارسال نامه‌ای برای دولت ترامپ خواستار خروج از این پیمان به خاطر مسائل امنیتی و مالی شده‌اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آمریکا معاهده آسمان های باز مایک پمپئو خروج آمریکا از معاهده آسمان های باز پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، رسانه‌های پاکستان اعلام کردند که دولت فدرال این کشور به نشانه اعلام همبستگی با ایران تصمیم گرفت که نام یک بزرگراه در اسلام‌آباد را به «کشور برادر» ایران تغییر دهد.

وب‌سایت «جئونیوز» به نقل از منابع آگاه دولتی نوشت: دولت فدرال تصمیم گرفته نام «خیابان یازدهم» را به «خیابان ایران» تغییر دهد.

به نوشته جئونیوز این تصمیم دولت پاکستان در آستانه سفر رسمی سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور ایران به پاکستان اتخاذ شده؛ سفر رییسی به اسلام‌آباد اولین سفر یک رییس دولت به پاکستان پس از انتخابات سراسری ۸ فوریه است.

گفتنی است، سید ابراهیم رییسی صبح امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) در رأس یک هیأت عالی رتبه سیاسی - اقتصادی وارد پایتخت پاکستان شد و در بدو ورود به فرودگاه اسلام‌آباد از سوی وزیر مسکن کشور میزبان مورد استقبال قرار گرفت

دیگر خبرها

  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • « ایران » نام اتوبان پاکستان می‌شود
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • پاکستان نام یکی از خیابان‌ها را به «ایران» تغییر داد
  • نام یکی از خیابان‌های اسلام‌آباد به «ایران» تغییر یافت
  • آیا تیک‌تاک به زودی از دسترس آمریکایی‌ها خارج می‌شود؟