Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@01:33:33 GMT

طالبان: آمریکا توافق دوحه را نقض کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۳۸۴

خرداد: گروه طالبان امروز یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که نظامیان آمریکایی و افغان با حملات شبانه، ببماران هوایی و هدف قرار دادن جنگجویان آنها توافق نامه دوحه را نقض کرده اند.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا،طالبان در این اطلاعیه گفته است: طالبان با وجود آنکه توانایی حمله بر نظامیان آمریکایی و افغان را دارد اما تاکنون به مراکز شهرهای بزرگ و پایگاه های نظامی حمله نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این در حالی است که نیروهای افغان در یک ماه گذشته همواره از حملات طالبان بر پاسگاه ها و شهرستان های این کشور خبر داده و  اعلام کرده است که نیروهای افغان در حالت دفاعی قرار دارند و تنها از خود دفاع می کنند.
حمله طالبان بر شهرستان های استان بدخشان و تصرف یمگان توسط طالبان طی چند روز گذشته رخ داده بود و وزارت دفاع افغانستان هشدار داده بود که اگر طالبان به حملات خود ادامه دهند، نیروهای افغان نیز حملات تهاجمی را  از سر خواهند گرفت.
اسکات میلر فرمانده نظامیان خارجی در افغانستان نیز بارها از طالبان خواسته که خشونت ها را کاهش دهد و حملات طالبان بر پاسگاه های نیروهای دولتی افغانستان را نقض توافق نامه صلح دوحه خوانده است.
نظامیان آمریکایی در افغانستان تاکنون به این ادعای طالبان واکنش نشان نداده است. آمریکا و طالبان پس از یک سال گفت وگو در 29 فوریه سال 2019 توافق نامه ای را در دوحه امضا کردند که بر اساس آن نیروهای آمریکایی افغانستان را طی 14 ماه ترک خواهند کرد.
بر اساس این توافق نامه طالبان نیز خشونت ها را کاهش داده و گفت وگوی بین گروههای افغانی برای صلح پایدار در افغانستان فراهم شده است. برچسب ها: طالبان ، توافق دوحه

منبع: خرداد

کلیدواژه: طالبان توافق دوحه توافق نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران

تعداد بازدید : 12 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 66 یک افغان به نام جاوید که مدعی است متولد ایران است، ویدیویی از جمعیت عظیم افغانی‌ها را در اینستاگرام منتشر کرده که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است. او به زمان و مکان ثبت این ویدیو اشاره نکرده است. او یک ویدیوی دیگر از نصب پرچم افغانستان در نقطه‌ای از تهران نیز منتشر کرده است و برای افغانستان ابراز دلتنگی کرده است. این ویدیوها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • ویدیوهای یک افغان از جمعیت عظیم افغانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم