Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر حمزه‌ای در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان توسط آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از آسیب‌های روانی کرونا، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، با هدف مدیریت بحران و پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی، اضطراب و استرس در دانش آموزان، کانال اطلاع رسانی با عنوان"پیام مشاور" با مدیریت مشاوران مدارس برای دانش آموزان آموزشگاه‌های مربوطه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محتوای مطالب با توجه به اهداف آن شامل مهارت‌های مدیریت خود، مدیریت استرس، غلبه بر خلق منفی، راهکارهای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و پیام‌های مشاوره‌ای امید بخش برای دانش آموزان است که این محتوا توسط مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی دانش آموزان، مسئولان و اعضای تخصصی هسته‌های مشاوره و اعضای گروه مشاوران استان تهیه و در اختیار مشاوران مدارس قرار می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: برقراری ارتباط مشاوره تلفنی با ۱۴ خط تماس، برای خانواده‌ها و دانش آموزان استان از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان می‌باشد که برای هر ناحیه ۲ خط در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تشکیل گروه مشاوران و استقرار در مرکز بهداشت استان به منظور تماس با خانواده‌های در معرض آسیب روانی توسط این معاونت در حال انجام است.

حمزه‌ای عنوان کرد: در بسیاری از مدارس، مشاوران مدارس با سیم کارت اختصاصی با دانش آموزان خود تماس داشته و با هدف کاهش و رفع استرس و نگرانی‌های احتمالی دانش آموزان از بیماری یا مسائل تحصیلی، ارتباط مشاوره‌ای برقرار می‌کنند.

وی گفت: گروهی از طرف هسته‌های مشاوره نواحی و مناطق در فضای مجازی ایجاد شده تا دانش آموزان مدارس متوسطه دوم (پایه چهارم) ارتباط مشاوره‌ای جهت راهنمایی، مشاوره و کاهش استرس برقرار کنند.

کد خبر 4892959

منبع: مهر

کلیدواژه: قم دانش آموز آموزش و پرورش قم ویروس کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی طرح غربالگری گرگان روز طبیعت بارش باران سال جهش تولید بیرجند ضدعفونی دانش آموزان مشاوره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور

تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

به گزارش تسنیم، در بازه‌هایی از زمان (دهه ۷۰)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۶ با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال ۱۴۰۲ یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است، اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • نواخته شدن زنگ حماسه و ایثار در مدارس چهارمحال وبختیاری
  • تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • پتروشیمی ارومیه میزبان راهیان پیشرفت نورانی سمپاد
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • توزیع شیر در مدارس به کجا رسید؟
  • ۲۸ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام ورودی مدارس سمپاد
  • ۱۶۰ میلیون پاکت شیر در مدارس توزیع شد/ ۱۵ نوبت دیگر تا پایان سال تحصیلی