Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم السادات میرعنایت، درباره عوارض استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده توضیح داد: با توجه به اینکه در حال حاضر و با شیوع کرونا استفاده از مواد ضدعفونی کننده افزایش پیدا کرده است، افراد باید نسبت به استفاده صحیح از این مواد توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به مراجعه بیمارانی که به علت مصرف نادرست مواد ضدعفونی کننده‌ای همچون ماده ضد عفونی کننده دچار مشکلات تنفسی می‌شوند، گفت: مردم باید هنگام استفاده از ضد عفونی کننده ها به نکاتی همچون استفاده از ماسک و پرهیز از تماس مستقیم با بخار این مواد توجه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص با بیان اینکه هنگام استفاده از این مواد باید به تهویه مناسب توجه شود، ادامه داد: افراد نباید در یک فضای در بسته از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنند و با دوز بالای این مواد تماس مستقیم داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: ترکیب کردن ضدعفونی کننده‌های مختلف با یکدیگر کار بسیار خطرناکی است و انجام چنین کاری باعث ایجاد آسیب‌های جدی و ماندگار به ریه می‌شود.

وی تاکید کرد: ترکیب مواد شیمیایی ضدعفونی کننده با یکدیگر باعث هم افزایی و افزایش ورود ذرات سمی و در نهایت آسیب بیشتر به ریه می‌شود.

میرعنایت درباره مدت زمان ماندگاری عوارض ویروس کرونا بر ریه افراد مبتلا توضیح داد: با توجه به نوپدید بودن این بیماری هنوز تحقیقات کافی در این زمینه انجام نشده است و محققان چینی نیز دائماً در حال انجام مطالعات جدید هستند.

وی درباره مدت زمان لازم برای قرنطینه افراد بهبود یافته گفت: از زمانی که بیمار از بیمارستان مرخص می‌شود، حتی اگر تست کرونای او منفی باشد، نباید تا دو هفته با سایر افراد ارتباط داشته باشد زیرا ممکن است همچنان ناقل باشد و ویروس در بدن و ترشحات وی وجود داشته باشد.

این متخصص ادامه داد: رعایت دو هفته قرنطینه بعد از بهبودی کافی است و اگر فردی هنوز بعد از این مدت سرفه می‌کند، دلیل بر این نیست که ویروس در بدنش وجود دارد، همان طور که در بیماری‌های ریوی بعد از یک سرماخوردگی ساده هم ممکن است تا چند هفته سرفه‌ها ادامه داشته باشد، در بیماری کرونا نیز به خاطر التهاباتی که در راه‌های هوایی ایجاد می‌شود بعد از بهبودی نیز ممکن است سرفه تا چند هفته باقی بماند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مراجعه به پزشک در صورت تداوم سرفه‌های بیماران بهبود یافته را ضروری عنوان کرد و افزود: معمولاً این سرفه‌ها با مصرف آنتی هیستامین بهتر می‌شوند، اما اگر شدت آنها زیاد باشد به درمان‌های دیگری نیاز است.

وی درباره بیمارانی که به علل بیماری‌های مختلف سال‌ها داروی کورتون مصرف کرده اند، گفت: مصرف این داروها در شرایط فعلی باید تحت نظر پزشک انجام شود و علی رغم اینکه مصرف کورتون با دوزهای بالا باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود کسی نباید به صورت خود سرانه مصرف داروهای خود را قطع و یا کم کند.

این متخصص درباره مراقبت‌های لازم برای افراد بهبود یافته در منزل اظهار کرد: این افراد باید در منزل استراحت کرده و تا یک ماه از انجام کارهای سنگین پرهیز کنند، به ویژه افرادی که افت اکسیژن و مشکلات تنفسی شدید داشته اند در دوران نقاهت نباید فعالیت سنگین بدنی داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از طی این دوره نیز باید با انجام ورزش‌های تنفسی در منزل نسبت به بازتوانی ریه اقدام کنند تا سلامت آنان زودتر بازگردد.

کد خبر 4893038

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ضدعفونی مشکلات تنفسی ویروس کرونا وزارت بهداشت کیانوش جهانپور علیرضا زالی شیوع کرونا سعید نمکی کووید 19 سازمان غذا و دارو سخنگوی وزارت بهداشت طب سنتی سازمان نظام پزشکی روز طبیعت بیمارستان مسیح دانشوری ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال شمع روزانه امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

فال شمع روزانه از جمله فال‌های پرطرفداری است که افراد مختلف در زمینه پیش‌بینی امور و انجام کار‌های روزانه به آن رجوع می‌کنند. این نوع فال از طریق اشکالی که اشک‌های شمع در آب ایجاد می‌کند، تعبیر می‌شود. 

به گزارش «زی‌سان»، در ارتباط با فلسفه (چیستی) فال شمع باید توجه داشت که سوختن شمع به عنوان رخدادی در نظر گرفته می‌شود که در آن چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک را با خود دارد. موم شمع عنصر خاک، شعله شمع عنصر آتش، دود عنصر باد و مومی که ذوب می‌شود عنصر آب است.

گفته می‌شود که شمع نماد یک خلقت کامل است که چهار عنصر اصلی را در کنار یکدیگر دارد و زمانی که این عناصر در کنار یکدیگر باشند، دعا برآورده و حاجت روا می‌شود. شاید همین باور موجب شده در مراسم عرفانی، مکان‌های مقدس، مراسم تولد و حتی عزاداری‌ها شمع را روشن کنند. غالبان در لحظه برافروختن شمع باید فرد حاجت، دعا یا آرزویی داشته باشد و بعد آن را خاموش کند. گفته می‌شود زمانی که شمع در حال سوختن است، دعا کردن شما به پرودگار متصل‌تر شده و استجابت دعا را بالا می‌برد. 

در فال شمع رنگ نور شمع، نحوه سوختن شمع و ذوب شدن آن اهمیت دارد. با این مقدمات آن‌چه در ادامه خواهد آمد فال شمع امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین برای متولدین ماه‌های مختلف است.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین فروردین 

شما شهرت و معروفیت بزرگی در آینده کسب خواهید کرد / دیدار و روبوسی با یک یا چند نفر از بستگان یا دوستان نزدیک خواهید داشت.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اردیبهشت

دور همی یا مهمانی و شادی‌های خانوادگی، فامیلی یا دوستانه در پیش خواهیدداشت. جایی می‌خواهید بروید. شک و تردید نداشته باشید، با روی باز و گشاده از شما استقبال خواهد شد.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین خرداد

خبری که مدت‌های طولانی در انتظار رسیدن به آن بوده اید به شما خواهد رسی. اگر در تصمیمی تردید و دو دلی داید، در انجام آن کمی درنگ و تاخیر نمایید و در زمانی مناسب‌تر و در شرایطی آرام‌تر تصمیم خود را بگیرید.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین تیر

شخصی برای شما قدم خیری خواهد برداشت که در زندگی فردی و اجتماعی شما بسیار موثر است و شما را به آرامش لازم خواهد رساند و باید قدر دان لطف و محبت او باشید.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین مرداد

به یک مسافرت داخلی خواهید رفت. انتظار روشن شدن مساله یا مشکلی خانوادگی یا شغلی و یا مالی را دارید که با نتیجه‌ای مثبت به پایان خواهد رسید و آنچه را که در این باره انتظارش را داشتید، برای شما به خوبی تمام خواهد شد. 

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین شهریور

در تعطیلات به یک سفر خواهید رفت. ممکن است آ منطقه خوش آب و هوا باشد / به یک تولد، عروسی یا مهمانی با شکوه دعوت خواهید شد.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین مهر 

شخصی نسبت به پیمان دوستی خود با شما وفادار است و صمیمیت خود را حفظ خواهد کرد و برای ادامه این صمیمیت تلاش می‌کند. 

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آبان

کاری را انجام خواهید داد که با نتیجه روشن، مثبت و عالی همراه است. این کار از دیده خودتان سرچشمه می‌گیرد.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین آذر

در مورد نیت قلبی تان شادی زیادی به شما روی خواهد آورد. آرامشی را که در انتظار دارید در زندگیتان حاکم شود، این آرامش را بزودی در اوضاع و شرایط زندگی خود شاهد خواهید بود.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین دی

به آموختن حرفه‌ای جدید خواهید پرداخت. توکل به خداوند را در دشواری‌ها و سختی‌ها هرگز از دست ندهید. مطمین باشید گره بسته شما گشوده خواهد شد. 

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین بهمن

یک پیشنهاد عشقی به شما خواهد شد، پاسخ بدان به رای و نظر خودتان بستگی دارد / دیدار و روبوسی با یک یا چند نفر از بستگان یا دوستان نزدیک خواهید داشت.

فال شمع ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ برای متولدین اسفند

از نظر شرایط فیزیکی و جسمی کمی به بیماری و شرایط نا مساعد مبتلا خواهید شد که خیلی زود رفع خواهد شد؛ و جای آن را سلامتی و تندرستی کامل خواهد گرفت. 

tags # فال شمع ، فال سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • هشدار به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان : مراقب تمساح باشید
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • پنجشنبه‌ای خلوت در پایتخت/ مراقب سرعت‌ و سبقت‌ غیر مجاز باشید
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • هشدار ایران به گروه ۷؛ مراقب تصمیمات غیرسازنده باشید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • افزایش ۳۰ درصدی جرایم سایبری در گلستان/کاربران فضای مجازی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند
  • فال شمع روزانه امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳