Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد : بر اساس مصوبه دولت مقرر شدمبلغ 5 هزار میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری تخصیص داده شود تا افرادی که به صورت غیر ارادی شغل خود را از دست داده اند و مشمول قانون کار و قانون بیمه بیکاری بتوانند از این تسهیلات در قالب بیمه بیکاری استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود بابائی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: به منظور جلوگیری از مراجعه حضوری و ازدحام ارباب رجوع در محل ادارات کار و کاریا بی ها ی غیر دولتی ، سامانه ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با نشانی bimebikari.mcls.gov.ir طراحی شده است تا افراد مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی که مشمول قانون بیمه بیکاری نیز باشند بتوانند با مراجعه به این سامانه ، با وارد کردن اطلاعات شغلی و شخصی خود نسبت به تکمیل در خواست خود اقدام کنند.
بابایی، با بیان اینکه طبق بند ب ماده 6 قانون بیمه بیکاری ، افراد بیکار شده حد اکثر 30 روز فرصت دارند تا مراتب بیکاری خود را به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند افزود: ثبت در خواست بیمه بیکاری در این سامانه به منزله رعایت این بند قانونی نیز بوده است.
وی تصریح کرد: دستور العمل مشترکی در تارخ 27/12/1398 از سوی معاون روابط کار وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به امضا رسید و مقرر شد که در همین رابطه شیوه نامه اجرایی نیز از سوی ادارات کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری و امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به منظور نحوه اجرا و چگونگی بهره مندی متقاضیان تهیه شود که این شیوه نامه نیز در تاریخ 11/ 1/ 1399 به امضای مشترک معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی رسید و به تمامی استانها ابلاغ شد.
بابایی اظهار داشت : بر اساس این شیوه نامه، 10 گروه فعالیت و زیر بخشهای اقتصادی به عنوان فعالیت هایی که متاثر از ویروس کرونا بوده اند و به صورت غیر مترقبه کسب و کار آنها دچار آسیب شده و کارگران این فعالیت ها نیز مشمول قانون کار و بیمه بیکاری باشند می توانند برای مدت سه ماه از مزایای بیمه بیکاری طبق ضوابط قانونی بهره مند شوند.
وی در این رابطه افزود: همچنین برای سایر بنگاه هایی که جزو 10 گروه شغلی مذکور نبوده اما به دلیل اثرات ناشی از این ویروس ناچار به کاهش فعالیت و تعدیل بخشی از نیروی کار خود شده اند نیز با تشخیص مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی استان می توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: با تخصیص این تسهیلات به صندوق بیمه بیکاری بتوانیم هرچه سریعتر بهمشمولین ماده 2 قانون بیکاری که به طور غیر ارادی کار خود را ازدست داده اند و در چارچوب ضوابط قانونی مشمول مقرری بیمه بیکاری می شوند ، خدمات قانونی ارائه دهیم.
مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه مقرری بیمه بیکاری صرفا به افرادی که مشمول قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری هستند تعلق می گیرد افزود: سایر بیمه شدگان از جمله بیمه های خاص، مشاغل آزاد ، خویش فرمایی ، بیمه کارگران ساختمانی ، قالیبافان رانندگان حمل و نقل شهری و ... که از شمول قوانین ذکر شده مستثنی شده اند را شامل نمی شود.
وی تاکید کرد : افراد دارای شرایط استفاده از مقرری بیمه بیکاری باید سه شرط مشمول قانون کار، مشمول تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری را دارا باشند.
بابایی با بیان اینکه معیار تصمیم گیری و تصمیم سازی صرفا ثبت نام در سامانه درخواست نیست افزود : علاوه بر ثبت نام در این سامانه باید سه شرط یاد شده نیز در مورد آنها محرز شود .
وی خاطر نشان کرد: پس از ثبت نام متقاضیان ، فهرست آنان برای صحت سنجی به سازمان تامین اجتماعی ارسال و سپس بر اساس اعلام این سازمان ، برای افرادی که فاقد شرایط قانونی بوده و مشمول استفاده از این مزایا نیستند ، پیامک جداگانه ای مبنی بر عدم احراز شرایط ارسال می شود.
بابائی افزود: برای افرادی که براساس ضوابط قانونی حائز شرایط شده اند نیز پیامک جداگانه ای مبنی بر ورود مجدد به سامانه و درج نام و کد شعبه تامین اجتماعی مربوطه و همچنین حساب بانکی فرد ار سال می شود .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی کار و رفاه اجتماعی قانون بیمه بیکاری مشمول قانون کار وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر

محسن رشیدی اقدم مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت : مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر در کرمانشاه به صورت رایگان می‌توانند خود را بیمه کنند.

وی افزود: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت مادرانی که از فروردین ماه سال ۱۳۹۶ تا فروردین ماه سال ۱۴۰۱ فرزندان آنها به دنیا آمده‌اند شامل این طرح می‌شوند.

مدیرکل صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان کرمانشاه تصریح کرد: مادران روستایی و عشایری که واجد شرایط هستند می‌توانند تا پایان فروردین ماه امسال با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق بیمه روستاییان و عشایر و یا سایت روستا ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگان از جمله خدماتی است سامل بیمه عشایری می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • اختصاص بسته‌های غذایی ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران دارای فرزند شیرخوار از امروز
  • بازدید شبانه از واحد‌های شبکار نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی
  • اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار
  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند