Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در بازدید از روند مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان راسک گفت: کار مبارزه با ملخ صحرایی با جدیت دنبال شده و نیمه اول فروردین بیش از ۷۷۳۰ هکتار از اراضی مناطق جنوبی استان علیه این آفت بین المللی سمپاشی شده است.

غلام حیدر زورقی افزود: در راستای استمرار حفاظت از عرصه‌های سبز استان وامنیت غذایی، ۴۴تیم دیده بانی و۳۰ اکیپ مبارزه  این سازمان با وجود بیماری کرونا بی وقفه رصد و مبارزه با ملخ صحرایی را دنبال نموده و از پنجم آبانماه سال گذشته تاکنون با انواع سمپاش های ULV پاش، توربولاینر، ۴۰۰ لیتری پشتی تراکتوری، ۱۰۰ لیتری موتوری و کوله ای پشتی، کار مبارزه شیمیایی در سطح ۱۳هزار و۹۸۱هکتار علیه ملخ بالدار و پوره ملخ انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از سطح ۱۳ هزارو ۹۸۱هکتار، ۱۱ هزارو ۷۰ هکتار با پوره ملخ و۲۹۱۱هکتار با ملخ صحرایی بالدار بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به بارندگی های اخیرو آماده شدن شرایط برای طغیان این آفت از همه بهره برداران بخش کشاورزی خواست در صورت مشاهده دستجات ملخ صحرایی مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اعلام نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي ملخ صحرایی سيستان و بلوچستان ملخ صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد