Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن کیخا گفت: عامل انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان زاهدانی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کیخا، سرپرست پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در پی مراجعه خانمی جوان به پلیس فتا و بیان این موضوع که تصاویر شخصی اش در فضای مجازی در حال انتشار است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم با استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان کرده است.

سرپرست پلیس فتا استان تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فنی، متهم را در یکی از مناطق زاهدان شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی به پلیس فتا احضار کردند.

کیخا اضافه کرد: متهم که مردی 21 ساله است در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شد، ولی در نهایت در مواجه با مستندات موجود ضمن اقرار به جرم خود بیان داشت که مادرش با شاکی دوست بوده و عکس های شاکی را از تلفن همراه مادرش برداشته است که به منظور ارتقای دنبال کننده های صفحه خود، عکس ها را در صفحه اینستاگرام خود بارگزاری کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی محیطی ناامن و غیر قابل اعتماد هستند، از کاربران فضای مجازی خواست اطلاعات و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را به هیچ وجه در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی منتشر نکنند و حتی آنها را در اختیار دوستان و نزدیکان خود قرار ندهند.

سرپرست پلیس فتا گفت شهروندان هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تصاویر خصوصی فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس لرستان سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا روز چهارشنبه افزود: شبکه‌های اجتماعی این افراد بعد از دستگیری مسدود و با دستور قضایی روانه زندان شدند.

وی تاکید کرد: با کسانی که در فضای مجازی به ارزش‌های دینی و اسلامی و اعتقادات مردم هتاکی می‌کنند، برخورد قاطع خواهد کرد.

فرمانده انتظامی بروجرد تاکید کرد: فضای مجازی و کانال‌ها و پیج‌های شهرستان بروجرد توسط پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد رصد می‌شود و در صورت مشاهده هتاکی به نظام و مقدسات اسلامی، شناسایی و صفحات مجازی آنان مسدود و گردانندگان آنان دستگیر خواهند شد.

کد خبر 840942 برچسب‌ها پلیس فتا خبر ویژه قوه قضائیه

دیگر خبرها

  • ماجرای فرار دختر ۲۰ ساله در تهران/ عامل اغفال بازداشت شد
  • وجود ۶۰۰ شاکی در پرونده کلاهبرداری ۱۰۰۰ میلیاردی ساری
  • ۶۰۰ شاکی در پرونده ۱۰۰۰ میلیاردی کلاهبرداری
  • هشتگ یونایتد: حمله فضای مجازی به فوتبال واقعی!‏
  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • دستگیری ۳ نفر در لرستان به جرم توهین به نظام و مقدسات
  • عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات در بروجرد دستگیر شدند
  • ۴۱ متهم فضای مجازی اردستان به مراجع قضایی معرفی شدند