Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیز رضایی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  گروه های پرخطر شناسایی شده در استان شامل، ۶۷۰ نفر والدین شهید، ۳۱۰ نفر جانباز بالای ۵۰ درصد و ۸۰ نفر جانباز بالای ۷۰ درصد هستند.

وی افزود: البته مابقی جانبازان هم از نظر ما، از افراد پرخطر به شمار می آیند و به لحاظ آسیب جسمی، اثرات شیمایی و کهولت سن، در معرض آسیب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بر اساس گزارش های رسیده از خانواده های ایثارگران، سه نفر از ایثار گران شامل جانباز، والدین شهید و یا همسر شهید، به کرونا مبتلا شده و ۲ نفر هم بر اثر این ویروس، فوت شده اند.

معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته آمار مبتلایان به کرونا باید از مراجع رسمی، اعلام شود.

وی افزود: از اوایل اسفندماه پارسال و با همه گیر شدن کرونا، توزیع اقلام بهداشتی میان جامعه هدف این بنیاد در دستور کار قرار گرفت و تا کنون این اقدام در چند مرحله انجام شده است.

وی افزود: جانبازان بالای ۷۰ درصد، جانبازان شیمایی شدید، جانبازان بالای ۵۰ درصد استان در اولویت توزیع اقلام بهداشتی قرار گرفتند.

رضایی گفت: تامین اقلام بهداشتی در اسفندماه با مشکل روبه رو بود و اما در فروردین ماه، این معضل فروکش کرد.

معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در هفته اول فروردین ماه ۲۰۰ بسته بهداشتی و در هفته دوم فروردین ماه، ۴۸۰ بسته بهداشتی در اختیار جامعه هدف این بنیاد قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز، کمبود اعتبار است افزود: بر اساس برآورد انجام شده، برای پاسخ به نیاز جانبازان بالای ۲۵ درصد و جانبازان مبتلا به بیماری های زمینه ای، نارسایی کبد، کلیه و سایر موارد خاص، ۳۰۰ هزار ماسک، ۶۰ هزار الکل ضدعفونی کننده دست و ۳۰۰ هزار دستکش برای مصرف یک ماه مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه تامین این میزان اقلام بهداشتی، با این اعتبارات، میسر نیست اظهار داشت: این نیازمندی ها به استانداری منعکس شده است برای تامین این اقلام نیاز است تا اعتبار مورد نیاز تامین شود، تاکنون از طرف تهران، ریالی به استان اختصاص داده نشده است البته امید می رود در فرودین ماه یا اردیبهشت ماه امسال، اعتبارات مورد نیاز، تخصص یابد و در اختیار قرار گیرد.

رضایی گفت: با این اعتبارات تنها نیاز اقلام بهداشتی برخی از جامعه هدف از جمله جانبازان شیمیایی شدید و جانبازان بالای ۷۰ درصد پاسخ داده شده است.

وی گفت: با توجه به انیکه جانبازان، بیشتر در معرض خطر هستند، به این قشر توصیه می شود که در خانه بمانند، در حال حاضر، تنها راهکار برای پیشگیری، در خانه ماندن است.

معاون بهداشت و درمان اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی گفت: در این زمینه، سامانه تلفنی ۱۶۱۶ آماده پاسخگویی به تماس ها و پیگیری حل مشکلات است تا نیاز به مراجعه حضوری به بنیاد برای جامعه هدف، رفع شود.

خراسان شمالی ۲ هزار و ۷۷۵ شهید، ۶ هزار جانباز دارد و ۳۵ هزار رزمنده در جبهه ها داشته است.
 

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازان خراسان شمالی فوت والدین بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جانبازان بالای اقلام بهداشتی خراسان شمالی مورد نیاز جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد

استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) مشهد، برای بازسازی این مجموعه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال اختصاص داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی،یعقوبعلی نظری با حضور در آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) واقع در پارک ملت مشهد اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال را برای بازسازی آن اختصاص داد.

استاندار خراسان رضوی در این دیدار چهره به چهره پای درد و دل جانبازان این آسایشگاه نشست و در خصوص برخی از مشکلات مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید و با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جمعی از مدیران و جانبازان برگزار شد؛ استاندار خراسان رضوی در خصوص بازسازی این آسایشگاه قول مساعد داد.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • راننده پرخطر رنو کشنده به دام قانون افتاد
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۳۲۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان زنجانی در آزمون استخدامی ثبت نام کردند
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • حمله به فرهنگ از جنگ سخت خطرناک‌تر است
  • نیرو‌های مسلح ما بزرگترین عملیات پهپادی دنیا را رقم زدند
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • قدردان نعمت سپاه پاسداران و ارتش دلاور هستیم
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی