Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مجامع شرکت‌های بورسی سه ماه تعویق افتاد، دلار در صرافی‌های بانکی تکان نخورد، قیمت‌گذاری بهاری در بازار مسکن، مصوبات سران قوا برای حمایت از بنگاه‌ها به وزارت اقتصاد ابلاغ شد و ادامه تعلیق تولید یک خودروساز در اروپا را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس تهران به قله جدید رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 6477 واحدی معادل 1.14 درصد به رقم 573 هزار و 903 واحد رسید. با این رشد، میزان بازدهی بورس تهران از ابتدای سال تا به امروز یعنی هفت روز فعالیت، به بیش از 10 درصد رسید. همچنین در فرابورس، شاخص کل با رشد 117 واحدی به رقم 7 هزار و 342 واحد رسید. شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1726 واحدی معادل 1.14 درصد به رقم 152 هزار و 957 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 3467 واحدی معادل 1.73 درصد، عدد 204 هزار و 359 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 2306 واحدی معادل 1.73 درصد به رقم 135 هزار و 961 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 11386 واحد افزایش معادل 1.56 درصد را رقم زد و به سطح 743 هزار و 556 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3957 واحد افزایش معادل 0.99 درصد به رقم 404 هزار و 843 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 16513 واحد افزایش معادل 1.37 درصد همراه بود و عدد یک میلیون و 222 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

جدیدترین خبر از دومین عرضه اولیه سال ۹۹

نبض بورس نوشت: در حالی که پیش بینی ها حکایت از آن داشت که نماد آریا به عنوان اولین عرضه اولیه سال 1399 مطرح می باشد اما این نماد صبا بود که گوی سبقت را برای عرضه اولیه از آریا ربود و اخبار منتشر شده در این زمینه حکایت از آن دارد که نماد صبا در هفته جاری مورخه 20 فروردین ماه 1399 عرضه اولیه خواهد شد. وحید حسن پور مدیرعامل کارگزاری صبا تامین در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا طی هفته آتی و بیستم فروردین این شرکت در بازار سرمایه  عرضه شود. بنابراین آریا به عنوان دومین نمادی خواهد بود که در سال جاری عرضه اولیه خواهد شد. پرسش این است که عرضه اولیه آریا چه زمانی است؟ افسانه اروجی معاون بازار شرکت فرابورس روز گذشته مورخه 16 فروردین ماه 1399 طی مصاحبه ای اعلام کرد:  5 درصد از سهام آریا ساسول و یا بیشتر ، چهارشنبه آینده 27 فروردین در فرابورس عرضه و کشف قیمت خواهد شد.

مجامع شرکتهای بورسی سه ماه تعویق افتاد

مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار امروز طی ابلاغیه‌ای خطاب به تمام شرکت های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان بورس و حسابدارن معتمد این سازمان اعلام کرد که شورای عالی هماهنگی اقتصادی مهلت برگزاری مجامعی که باید تا ۲۸ اسفند برگزار می‌شدند را تا ۳ ماه تمدید کرده است.

دلار در صرافی های بانکی تکان نخورد

در معاملات امروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 15700 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 15800 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز شنبه، تغییری ندارد. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها به نرخ 17100 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 17200 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، بدون تغییر می باشد.

رشد اقتصادی بدون نفت اعلام شد

مرکز آمار ایران گزارش فصلی اقتصاد ایران در پاییز ١٣٩٨ را منتشر کرد. بر این اساس در فصل پاییز ١٣٩٨ محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال ١٣٩٠ به رقم ١٦٥٤١٩٣ میلیارد ریال بوده که رشد آن نسبت به مدت مشابه سال قبل، ١.٧- درصد بوده است. در این فصل رشد اقتصادی بدون نفت به 0.9 درصد رسیده است. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور (بر مبنای سال ١٣٩٥) رقم ١٨٨.٨ بوده که درصد تغییرات دوازده ماه منتهی به آذرماه ١٣٩٨ نسبت به دوره مشابه قبل (نرخ تورم) ٤٠.٠ درصد بوده است. نرخ بیکاری جمعیت ١٠ ساله و بیشتر، ١٠.٦ درصد بوده است که نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨ معادل ٠.٢ درصد افزایش داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور ٣٤٦٢٩ فقره بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل، ١٥.٦ درصد رشد داشته است. حجم نقدینگی کل کشور در پایان آذرماه ٢٢٦٢٣.١ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ١٣٩٧ رشد ٢٠.٢ درصدی داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ حجم صادرات غیرنفتی و واردات گمرکی به ترتیب ١١١٨٨ و ١٠٤١٤ میلیون دلار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل، به ترتیب ٠.٩ درصد و ٧.٦ درصد رشد داشته است.

قیمت‌گذاری بهاری در بازار مسکن

بررسی قیمتی فایل‌های عرضه‌شده در فضای مجازی نشان می‌دهد به علت محدود بودن فایل‌های عرضه‌شده، بخش زیادی از واحدهای مسکونی به قیمت میانگین اسفندماه پیشنهاد شده‌اند. در جدول زیر قیمت پیشنهادی واحدهای مسکونی در سایت‌های مربوط به خرید و فروش مسکن ارائه شده است.

مصوبات سران قوا برای حمایت از بنگاه‌ها به وزارت اقتصاد ابلاغ شد

مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی در زمینه حمایت از تولید و کسب وکارها به وزارت اقتصاد برای اجرا ابلاغ شد.

در این مصوبات که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده آمده است: 

بند (۴) مصوبات چهل و هفتمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مورخ ۱۳۹۸.۱۲.۱۳ که به تایید مقام معظم رهبری رسیده است، به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ می شود.

به منظور کمک و حمایت از تولید و اشتغال در بنگاه های اقتصادی که به سبب شیوع ویروس کرونا، متضرر می‌شوند، تسهیلات زیر منظور می‌گردد:

در حوزه های اقتصادی اسیب دیده که توسط دولت تعیین می‌گردد، سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بنگاهها، مربوط به دوره چهارم سال ۱۳۹۸، تاریخ ۱۳۹۹.۲.۳۱ تعیین می شود.

بیمه بیکاری دوران کرونا برای چه کسانی است؟

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت تعاون درباره شرایط مشمولان دریافت بیمه بیکاری، گفت: «کسانی که مشمول قانون کار باشند و کارفرما سه درصد حق بیمه بیکاری آنها را پرداخت کرده باشد، مشمول دریافت بیمه بیکاری خواهند شد. پس از آنکه کرونا شیوع یافت، سامانه‌ای طراحی کردیم تا کسانی که مشمول بیمه بیکاری می‌شوند، به جای مراجعه حضوری بتوانند به صورت غیرحضوری به سامانه بیمه بیکاری مراجعه و ثبت‌نام کنند. این اداره کل لیست افراد مشمول را در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار می‌دهد و سازمان تأمین اجتماعی نیز بر اساس موارد مصرح در قانون، پرداختی مورد نظر را به حساب آنها واریز می‌کند. لیست اولیه به سازمان تأمین اجتماعی ارائه شده و این سازمان ظرف کمتر از یک ماه پیامک اعلام شماره حساب را به مشمولان، ارسال و واریز به حساب آنها را آغاز خواهد کرد. صرفاً افرادی که مشمول قوانین روابط کار میان کارگر و کارفرما باشند، مشمول بیمه بیکاری می‌شوند و مشاغلی مانند کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان که قوانین بیمه‌ای آنها مشمول قوانین خاص است، نمی‌توانند بیمه بیکاری دریافت کنند. اگر متقاضیان مشمول شرایط دریافت بیمه بیکاری نباشند، این وزارتخانه به آنها پیامک «عدم شمول» ارسال خواهد کرد. قرار است بازه زمانی بررسی شرایط و ارسال پیامک «اعلام شماره حساب» به این متقاضیان را به ۱۰ روز کاهش دهیم. افرادی که بیکار می‌شوند یک ماه فرصت دارند به سامانه بیمه بیکاری مراجعه کنند، پس از آن در صورتی که شرایط مذکور را دارا بودند، به هر فرد تا ۸۰ درصد دستمزدی که دریافت می‌کرد، واریزی‌ها انجام خواهد شد. قرار است به کسانی که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه بیمه بیکاری پرداخت شود.

آیا نرخ سپرده‌های بانکی کاهش می‌یابد؟

در پی انتشار متن پیشنهادی یکی از بانک های خصوصی در فضای مجازی در خصوص نرخ سپرده های بانکی، روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: بانک مرکزی برنامه ای برای تغییر در نرخ سود سپرده ها ندارد.

این در حالی است که امروز خبرگزاری مهر نوشت: "خبرها از نظام بانکی، حکایت از تصمیم شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی از اول اردیبهشت ماه پیش رو، دارد. بر اساس اطلاعات دریافتی از مدیران بانکی، در جلساتی که از سوی عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با مدیران عامل نظام بانکی برگزار شده، موضوع کاهش نرخ سود بانکی مطرح و تا حدود زیادی مورد توافق واقع شده است."

ادامه تعلیق تولید یک خودروساز در اروپا

شرکت خودروسازی فورد موتور تعلیق موقتی تولید خودرو و پیشرانه‌های خود را در کارخانه‌های اروپا تمدید کرده است. این خودروساز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ازسرگیری تولید فورد در اروپا تا حد زیادی وابسته به شرایط شیوع ویروس کرونا طی هفته‌های آتی، محدودیت‌های ملی تولید کشورها و توانایی شبکه عرضه محصولات ما خواهد بود.» فعالیت کارخانه‌های فورد در اروپا، ماه گذشته در مناطقی مانند کلن آلمان، رومانی، والنسیا اسپانیا و بریتانیا به دلیل محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا متوقف شده است. فورد جزو ده‌ها خودروساز دیگری است که در شرایط کنونی به جنگ با کرونا برخاسته است و برخی از کارخانه‌های خود را به تولید ماسک، محافظ صورت و هواکش برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اختصاص داده تا سهم خود را در مبارزه علیه کرونا پرداخت کند. اکنون خودروسازان دیگری نظیر جنرال‌موتورز، جگوار-لندروور، فیات-کرایسلر، تویوتا، جیلی، ماهیندرا و بسیاری دیگر در حال تولید کالاهای پزشکی موردنیاز برای مبارزه علیه کرونا هستند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا قیمت دلار بورس رشد اقتصادی بدون نفت عرضه اولیه کروناویروس جهش تولید ناو روزولت مناجات شعبانیه وام کرونا بیمه بیکاری درصد به رقم بانک مرکزی پاییز ١٣٩٨ عرضه اولیه واحد رسید سپرده ها خواهد شد صرافی ها ابلاغ شد معادل 1

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبر مهم ۳۳ میلیون دلاری برای کسانی  ارز دیجیتال دارند یا می خواهند داشته باشند

کانال تخصصی "کی و چی؟" keyochi@ در یک خبر فوری نوشت:

چند ساعت پیش، از یک کیف پول دیجیتال (ولت) ، رقمی معادل ۳۳ میلیون دلار اتریوم وارد صرافی کوین بیس شد.

چنین اتفاقی معمولاً به این معناست که در روزهای پیش رو، به دلیل افزایش تعمدی عرضه، شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. البته امکان این که ابتدا شاهد کمی صعود باشیم هست ولی بعد از آن، ریزش قیمت ها را خواهیم داشت.

بنابراین اگر ارز دیجیتال دارید، عجالتا نفروشید.

از کاهش قیمت نترسید. نهنگ ها (دارندگان مقادیر بالای ارز دیجیتال) گاهی ارز زیادی وارد بازار می کنند تا قیمت ها بریزد.

سپس دست نگه می دارند و به تماشای مردمی که از ترس ریزش بیشتر، دارند ارزهایشان را می فروشند می نشینند.

بعد که قیمت ها به کف رسید، دوباره شروع به خرید می کنند.
پس در ریزش های ناگهانی، دستپاچه نشوید و سرمایه تان را از دست ندهید.

اگر ارز ندارید و می خواهید بخرید، تترهایتان را آماده کنید و منتظر کف قیمت ها باشید. الان خرید نکنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • یک خبر مهم ۳۳ میلیون دلاری برای کسانی  ارز دیجیتال دارند یا می خواهند داشته باشند
  • رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • جزئیاتی از سود ۳۰ درصدی سپرده بانکی و درآمد‌ثابت
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت