Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@23:59:41 GMT

۹۷ درصد از جمعیت پیشوا در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۹۹۹۴

۹۷ درصد از جمعیت پیشوا در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند

دکتر امیر امینی روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت مقابله با ویروس کرونا که در محل فرمانداری پیشوا برگزار شد اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب)، بیش از ۹۷ درصد جمعیت شهرستان پیشوا شامل شهروندان ایرانی و اتباع افغانستان در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند و وضعیت سلامت آنان مورد ارزیابی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بخشی از این افراد با مراجعه به سامانه ww.salamat.gov.ir اطلاعات خود را در خصوص وضعیت ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده و بخشی دیگر در جریان تماس کارشناسان، به سئوالاتی که از آنان پرسیده شده، پاسخ داده و تحت غربالگری قرار گرفتند.

امینی با اشاره به سکونت تعداد زیادی از اتباع افغانستان در مناطق شهری و روستایی پیشوا تصریح کرد: برای مقابله با ویروس کرونا لازم است تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود، به منظور آگاهی‌بخشی و ترغیب اتباع شهرستان برای ثبت‌نام در سامانه سیب به منظور بررسی وضعیت سلامت آنان بهره گرفت.

وی افزود: اطلاعات برخی از این افراد با  استفاده از کد خانواری که به آنان اختصاص یافته در سامانه سیب وجود دارد و لازم است تا مابقی این افراد با مراجعه به سامانه سلامت، نسبت به ثبت اطلاعات خانوار خود اقدام کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا تأکید کرد: غربالگری اتباع بیگانه که بخش قابل توجهی از جمعیت شهرستان را به خود اختصاص داده و در تعامل گسترده با جمعیت ایرانی قرار دارند، از موارد مهم و قابل توجه در مقابله با ویروس کرونا و اجرای موثر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که می‌باید با همکاری تمامی دستگاه‌ها، اجرایی شود.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

برخی از اطلاعات غیر رسمی تعداد اتباع افغانستانی ساکن در شهرستان پیشوا را بیش از ۴۰ هزار نفر اعلام کرده است.

تا ظهر روز جاری ۱۷ فروردین بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۵۸ هزار و ۲۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و سه هزار و ۶۰۳ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند و ۲۲ هزار و ۱۱ نفر نیز از مبتلایان بهبود یافته اند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا افغانستان شبکه بهداشت و درمان شهری و روستایی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهرستان پیشوا ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست دادند، گفت: در یک سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی در استان همدان کشف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، یوسف شعبانی ظهر امروز در نشست خبری خود به مناسبت هفته کارگر، اظهار‌ داشت: در حال حاضر 148 هزار و 742 کارگر دارای بیمه اجباری در بیش از 24 هزار واحد تولیدی استان فعال هستند و در یک سال گذشته 500 اشتغال غیرقانونی در این استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کارگران استان همدان بر اساس آمار رسمی تامین اجتماعی 9 هزار نفر افزایش داشته است، گفت: از مجموع کارگران استان 26.5 درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، 27.5 درصد شاغلان در بخش صنعت و 43.18 درصد شاغلان در حوزه خدمات فعالیت دارند.

مدیر‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص راستی‌آزمایی آمار مربوط به ایجاد اشتغال توسط این اداره کل گفت: سال گذشته 118 درصد تعهد اشتغال استان تحقق یافته که بر اساس بیمه‌های لحاظ شده تامین اجتماعی است و قابل بررسی است.

شعبانی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص 917 طرح بلاتکلیف سامانه رصد در استان همدان نیز بیان کرد: مشکل اصلی طرح‌های فوق نگارشی است که در جلسات مختلف هم تاکید داشتیم دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به اصلاح اطلاعات بارگزاری شده این طرح‌ها اقدام کنند.

وی نسبت به اشتغال اتباع افغانستانی در استان، گفت: همدان جز استان‌های ممنوع در به ‌ارگیری اتباع خارجی است با این حال 70 شاغل اتباع خارجی به صورت قانونی در حوزه تکنولوژی قانونا فعالیت دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: سال قبل 300 حادثه کارگری در همدان رخ داده که منجر به فوت 25 نفر شده با این وجود 24 درصد از حوادث ناشی از کار استان در سال پیش کاهش یافته است.

شعبانی با اشاره به فعالیت 250 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان همدان، بیان کرد: در یک سال گذشته 114 میلیارد تسهیلات مشاغل خانگی در قالب هزار و 400 طرح در استان همدان پرداخت شده که منجر به ایجاد اشتغال مطلوبی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • واریز ۹۴۱ میلیارد تومان سود به حساب سهامداران