Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون اتاق تجارت افغانستان اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا روند صادارات این کشور از جمله مواد غذایی را متوقف کرده و لذا از این طریق روزانه میلیون ها دلار به بازرگانان افغان خسارت وارد می شود. تاریخ انتشار: 19:22 - 17 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۹۵۳

به گزارش خبرگزاری میزان، خان جان الکوزی گفت که هرچند افغانستان صادارات مواد غذایی ندارد و در حال حاضر سبزی و میوه های تازه‌ای صادراتی نیز تمام شده است، اما شیوع ویروس کرونا روند صادارات میوه های خشک، «سنگ تالک» سنگ های قیمتی و قالی افغانستان را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت که صادرات در «کریدورهای» هوایی افغانستان به کشورهای هند، ترکیه، امارات، عربستان، چین و برخی کشورهای دیگر نیز از یک هفته گذشته مسدود شده است.

معاون اتاق تجارت افغانستان اضافه کرد که مسیرهای تجارتی این کشور با پاکستان از یک ماه پیش مسدود شد و در حال حاضر واردات و صادرات از پاکستان متوقف است.

به گفته الکوزی، بازرگانان افغانستان در این روزها بابت گمرکی واردات کالاهای بازرگانی به پاکستان نیز روزانه بیش از ۲.۵ میلیون دلار پول می پردازند که این موضوع ضرر هنگفتی را متوجه بازرگانان کرده است.

وی گفت که روند واردات مواد غذایی از جمهوری اسلامی ایران بصورت عادی ادامه دارد و همچنان آرد و برخی مواد خوراکی از ازبکستان، ترکمنستان و قزاقستان وارد کشور می شود.

بیشتر بخوانید: شیوع ویروس کرونا در چندین کشور جهان شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد: مرز افغانستان و ایران باز شد
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا بهبود می‌ یابند کرونا، تجارت "پاکستان و چین" را نشانه رفت آنچه روس‌ها برای مقابله با "شیوع کرونا" انجام دادند کرونا مرز پاکستان و افغانستان را هم بست طرح مقابله با شیوع کرونا به مدارس روسیه کشیده شد کرونا، تاجران پاکستانی را مجبور به تغییر مسیر صادرات کرد

طی ۲۰ روز گذشته قیمت مواد خوراکی در بازارهای افغانستان افزایش چشم‌گیر داشته و اکنون قیمت برخی از داروها و خوراکی ها ۵۰ درصد نسبت به گذشته بیشتر شده است.

ایرنا/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا افغانستان کرونا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز ۵ کشور اول مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران در سال ۱۴۰۲ بوده، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان است. 

امیرجمشیدی، کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

او اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۲، ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا از مبدا پاکستان از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی طی فروردین ماه سال‌جاری به پاکستان گفت: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. رشد ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران گیر کرد!