Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:48:20 GMT

طالبان: دولت افغانستان به آتش‌بس پایبند نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۰۵۲

طالبان: دولت افغانستان به آتش‌بس پایبند نیست

گروه طالبان افغانستان در بیانیه‌ای امروز (یکشنبه) با اعلام اینکه همچنان به توافق صلحش با آمریکا پایبند است، دولت کابل را متهم به قصور در اجرای آتش‌بس کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طالبان در بیانیه‌ خود تصریح کرد، برای مذاکره با دولت افغانستان به هدف دستیابی به صلح پایدار در این کشور آمادگی دارد اما این دولت همچنان به حملاتش به این گروه در نواحی روستایی ادامه می‌دهد و از آزاد کردن زندانی‌های متعلق به طالبان خودداری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طالبان در عین حال تاکید داشته که حملاتش در شهرهای بزرگ را متوقف ساخته است.

در این بیانیه عنوان شد: ما دست به هیچ حمله ای در شهرهای بزرگ نزده‌ایم و تنها برخی ایست بازرسی های مناطق روستایی مورد حمله قرار گرفتند و این کاهش چشمگیر حملات را در مقایسه با سال گذشته رقم زده است.

طالبان در عین حال آمریکا را نیز به نقض توافق صلحش با این گروه از جمله به سبب وقوع یک سری حملات شبانه نظامیانش و نیروهای ناتو در چند نقطه و همچنین وقوع حملات پهپادی و بمبارانها علیه این شبه‌نظامیان کرده و از آمریکا خواست تا به تعهداتش بر طبق این توافق صلح پایبند بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمریکا طالبان افغانستان دولت كابل طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد:  ۲ تن کمک بشردوستانه قزاقستان در بخش صحت به کابل رسیده است.

هیأت قزاقستانی به ریاست سیریک ژومانگرن معاون نخست‌وزیر این کشور با هدف تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان-قزاق و شرکت در کنفرانس تواصل تجاری به کابل آمده‌ است.

قرار است در روزهای آینده و همزمان با این سفر، نشست سه‌جانبه منطقه ای در کابل با موضوع تجارت و ترانزیت میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس