Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@16:49:07 GMT

تصویر روز ناسا از بزرگترین سیاره منظومه شمسی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۱۰۵

تصویر روز ناسا از بزرگترین سیاره منظومه شمسی

خبرگزاری میزان- ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویری زیبا از سیاره "مشتری" منتشر کرد. تاریخ انتشار: 19:30 - 17 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۰۱۹۹

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، ناسا با انتشار این تصویر از بزرگترین سیاره منظومه شمسی نوشت: فضاپیمای "جونو" ⁣۱۷ فوریه هنگامی که در عرض جغرافیای شمالی این سیاره غول پیکر قرار داشت و تقریبا به این سیاره نزدیک بود، موفق به ثبت این تصویر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از ویژگی‌های قابل توجه در این تصویر، نوار‌های بلند و باریکی هستند که از وسط مرکز تصویر از بالا به پایین کشیده شده‌اند.

فضاپیمای جونو

"جونو" نام فضاپیمای رباتیک بدون سرنشین ناسا است که در چهارم ژوئیه ۲۰۱۶ در مدار قطبی سیاره مشتری قرار گرفت. این کاوشگر فضایی در پنجم اوت ۲۰۱۱ از فلوریدا به فضا پرتاب شده و شرکت لاکهید مارتین و مؤسسه تحقیقات جنوب غربی سازنده و پیمان‌کار هدایت آن هستند. این فضاپیما در مدار قطبی این سیاره قرار گرفته تا ترکیب، میدان گرانشی، میدان مغناطیسی و مگنتوسفر مشتری را بررسی کند.

"جونو" همچنین تلاش‌هایی برای یافتن سرنخ‌هایی در مورد چگونگی تشکیل این سیاره، از جمله احتمال داشتن یک هسته سنگی، مقدار آب موجود در ژرفای جو آن، توزیع انبوه جرمی و باد‌های عمیق آن که سرعت آن می‌تواند تا ۶۱۸ کیلومتر (۳۸۴ مایل) در ساعت برسد، خواهد داشت. پس از فضاپیمای گالیله که از ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ این سیاره را دور زد، "جونو" دومین فضاپیمایی است که مدار "مشتری" را دور می‌زند.

 

 

بیشتر بخوانید: نمایی از پادشاه سیارات

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عکس دیدنی ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد

سازمان فضایی چین اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-۱۸ از پایگاه پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد. این فضاپیما حامل ۳ فضانورد چینی است. - اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، سازمان فضایی چین روز چهارشنبه اعلام کرد که فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-18 فردا پنجشنبه [25 آوریل] ساعت 20:59 به وقت پکن از پایگاه پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین به فضا پرتاب خواهد شد.

فضانوردان چینی "یه گوانگفو، لی کونگ و لی گوانگسو" مأموریت فضایی سرنشین‌دار شنزو-18 را به ایستگاه فضایی چین انجام خواهند داد. "یه گوانگفو" فرماندهی این مأموریت را برعهده خواهد داشت.

یه گوانگفو پیش از این عضو مأموریت شنزو-13 چین بوده است. لی کونگ و لی گوانگسو هر دو از گروه سوم فضانوردان چین هستند و مأموریت شنزو-18 نخستین پرواز فضایی آنها خواهد بود.

نخستین تصاویر با وضوح بالا از "ایستگاه فضایی چین" منتشر شد

قرار است آنها حدود 6 ماه در مدار باقی بمانند و در اواخر اکتبر به محل فرود دونگ‌فنگ در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال چین بازگردند.

خدمه شنزو-18 در طول اقامت خود در مدار، پذیرای فضاپیمای تدارکاتی تیانژو-8 و فضاپیمای سرنشین‌دار شنزو-19 خواهند بود.

سه فضانورد ماموریت شنزو-17 که در حال حاضر در ایستگاه فضایی کار می‌کنند، قبل از بازگشت به محل فرود دونگ‌فنگ در 30 آوریل، با خدمه شنزو-18 دیدار خواهند کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی ناسا از سیاره زمین محافظت می‌کند
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • ادعای ناسا ؛ ردپای حیات بیگانگان را در مریخ کشف کردیم!
  • ناسا ردپای حیات بیگانه را در مریخ کشف کرد
  • ناسا به کشف حیات بیگانه یک گام نزدیک‌تر شد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • زباله‌های فضایی ماهواره ناسا را در آستانه نابودی قرار داد!
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟