Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@04:29:34 GMT

هزینه درمان بیماری کرونا چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۱۵۶

هزینه درمان بیماری کرونا چقدر است؟

معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین حداقل هزینه درمان بیماران کرونایی را ۲ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش برنا از قزوین، معصومی فر، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره هزینه‌های درمان بیماران کرونایی گفت: متوسط هزینه‌های درمان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه حدود ۴ میلیون و در بخش‌های عادی حدود ۲ میلیون تومان برای هر بیمار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معصومی فر افزود: مدت زمان بستری، نوع دارو‌های مصرفی و محل بستری (بخش عادی یا مراقبت‌های ویژه) در محاسبه هزینه‌های درمان موثر است.


به گفته معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۹۰ درصد هزینه‌های درمان را بیمه و ۱۰ درصد را بیماران پرداخت می‌کنند و اگر بیماری توان پرداخت ۱۰ درصد فرانشیز را هم نداشته باشد و یا بیمه نباشد و استطاعت مالی لازم برای پرداخت کل هزینه را نداشته باشد از طریق مددکاری تخفیف داده و یا رایگان محاسبه می‌شود.


لازم به ذکر است وزیر بهداشت امروز در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر دریافت نکردن وجه از بیماران مبتلا به کرونا و استفاده از ظرفیت بیمه سلامت تأکید کرد.


دکتر نمکی افزود: برای افراد بدون پوشش بیمه، بی‌بضاعت و یا اتباع خارجی از محل منابع طرح تحول نظام سلامت استفاده شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیمه سلامت بیمه درمان هزینه درمان کرونا هزینه های درمان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین

قاضی تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: نداشتن مجوز فعالیت درمانی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بکارگیری افراد فاقد صلاحیت و تخصص، از تخلفاتی بود که موجب پلمب این موسسه شد. 

بابایی فر افزود: تعزیرات برابر قانون تا اطلاع ثانونی تمامی ملزومات داخل این کلینیک غیرمجاز را ضبط می‌کند تا پس از تکمیل پرونده تعیین تکلیف شود.

به گفته وی، این مرکز باید در مرحله نخست مجوز اخذ کرده و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز صلاحیت را احراز کند تا جواز فعالیت صادر شود، همچنین باید افرادی که متخصص و دارای صلاحیت هستند را جذب کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز زیبایی در قزوین
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برنامه‌ افزایش حفاظت مالی از بیماران خاص در ۱۴۰۳