Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@07:26:50 GMT

وحدت ملی؛ مهم‌ترین راهکار مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۲۴۴

وحدت ملی؛ مهم‌ترین راهکار مقابله با کرونا

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده، ولی فقیه در استان، امروز، ۱۷ فروردین‌ماه در هشتمین جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال جدید اظهار کرد: تلاش‌ها و تعامل همگانی مردم و دستگاه‌های مختلف در سطح استان در راستای مقابله با شیوع کرونا ویروس ارزشمند و مثال‌زدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تلاش کادر علوم پزشکی استان کردستان افزود: کار و تلاش مجموعه علوم پزشکی از جمله پرستاران و پزشکان در مقابله با این ویروس مضاعف و دوچندان شده، چون در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند و این تلاش‌ها هیچوقت فراموش نخواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: امروز کرونا ویروس نه تنها کشور و استان ما بلکه کل جهان را درگیر کرده است و قطعا مقابله با آن نیازمند تمهدیدات و برنامه‌ریزی و همکاری و تعامل هرچه بیشتر دارد. اختلال تمام جهان توسط یک ویروس که با چشم قابل دیدن نیست، و با وجود تمام پیشرفت‌ها و سطح بالایی از تخصص که دنیا درگیر آن است به نوعی نشان از عظمت و قدرت خداوند تبارک و تعالی است. واین هشداری است برای انسان‌ها که بیشتر به خود بیایند.

آیت‌الله حسینی شاهرودی اقدامات انجام شده دستگاه‌های مختلف در بحث مقابله با کرونا را نشان از اهمیت نظام به مساله سلامت مردم عنوان کرد و ادامه داد: همه توان خود را در این حوزه بکار گرفته‌اند و از خیلی از کشور‌های دیگر نیز موفق‌تر عمل کرده‌ایم. وحدت ملی برای مقابله با ویروس کرونا یکی دیگر از موضوعات دارای اهمیت در این شرایط فعلی است.

نماینده، ولی فقیه در کردستان گفت: با توجه به شیوع کرونا فشار اقتصادی به اقشار آسیب‌پذیر بیشتر شده و باید تدابیری برای از سرگیری فعالیت اقتصادی به ویژه کسبه و دستفروشان اندیشیده شود. پیش از آنکه مردم به ویژه اقشار ضعیف بیش از این بخاطر شیوع کرونا و تعطیلی بازار آسیب ببینند، باید زمینه فعالیت برخی اصناف و به ویژه کاسبان و دستفروشان را فراهم کرد.

آیت‌الله حسیینی‌شاهرودی ارائه آموزش‌های لازم در گستره بیشتر به مردم در راستای پیشگیری از این ویروس را ضروری خواند و گفت: باید این آموزش‌ها در قالب‌های مختلف به مردم ارائه شود.

او بیان کرد: اگر مردم آموزش‌های لازم را در زمینه رعایت نکات بهداشتی و فاصله یک متری نسبت به هم ببینند فعالیت‌های اقتصادی و آئین دینی مانند نماز جمعه را در محیط باز و با رعایت پرتکل‌ها می‌توان از سر گرفت.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان ضمن تأکید بر اعمال اقدامات سخت‌گیرانه برای پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: باید امکانات لازم برای قرنطینه افرادی که در خانه امکانات لازم را ندارند، اندیشیده شود تا زنجیره انتقال قطع شود. همچنین محدودیت تردد افراد غیربومی در مبادی ورودی توسط نیروی انتظامی و هلال احمر باید ادامه داشته باشد.

او آموزش افرادی برای فعالیت در حوزه جلوگیری از تجمع‌ها را مورد تأیید قرار داد و گفت: توجه به اقشار آسیب‌پذیر جامعه از دیگر نکات مهمی است که باید از تمام ظرفیت‌ها در این راستا استفاده شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی بیان کرد: باید از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد در کنار حمایت‌های دولتی برای رفع مشکلات و نیاز‌های اقشار آسیب‌پذیر با مدیریت مناسب استفاده کرد.

او در پایان یادآور شد: عادی کردن شرایط با کنترل مناسب و از سرگیری فعالیت‌های بخش تولید و ... می‌تواند نقش مهمی در تقویت روحیه مردم و همراهی هرچه بیشتر آن‌ها داشته باشد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس سازمان های مردم نهاد ولی فقیه در استان استان کردستان شیوع کرونا آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • نهج‌البلاغه| راهکار اصلاح رابطه با خدا
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • رئیسی: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد