Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید صادق بنی عقیل عصر یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان گلستان اظهار کرد: برای خرید یک دستگاه اتوبوس ویژه اهدای خون در گلستان به ۲۵ میلیارد اعتبار نیاز است.

وی افزود: برای تجهیز اتوبوس اهدای خون مبلغی حدود هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم تا هر چه سریعتر مشکل کمبود اتوبوس را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنی عقیل گفت: سازمان انتقال خون گلستان در زمینه زیرساختی وضعیت مناسبی ندارد و اگر شاهد بحرانی در استان باشیم کارآیی حداکثری را از ما سلب خواهد کرد.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان بیان کرد: با وضعیت اعتبارات فعلی امکان ایجاد پایگاه در ۱۴ شهرستان را نداشته و باید برای حضور در مناطق شهری و روستایی استان به استفاده از اتوبوس اهدای خون متوسل شویم.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت انسان های نیکوکار و خیر در حوزه اهدا خون می تواند برخی از مشکلات را مرتفع کند.

بنی عقیل ابراز امیدواری کرد تا با خرید اتوبوس های جدید برای مناطق غرب و شرق استان شرایط بهتری برای انتقال خون در گلستان ایجاد شود.

وی با اشاره به عادی شدن شرایط بیمارستان های استان اظهارکرد: با افزایش عمل های جراحی و همچنین نیازمندی های خونی مربوط به بیماران تالاسمی نیاز استان به خون و فراورده های خونی تشدید می شود.

بنی عقیل گفت: باید شرایطی را فراهم کنیم که خون مورد نیاز بیماران تامین شود و در این راستا سازمان ها و نهادهای مختلف مثل دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه، هلال احمر و غیره همکاری کردند.

کد خبر 4893098

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان انتقال خون گلستان اهدای خون ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی گرگان طرح غربالگری روز طبیعت بارش باران سال جهش تولید بیرجند ضدعفونی انتقال خون بنی عقیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور از افزایش پنج هزار هکتاری اراضی پنبه خبر داد و گفت: میزان کشت پنبه در گلستان به ۲۰ هزار هکتار خواهد رسید.

قربان قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان اظهار کرد: کشت پنبه در گلستان اکنون آغاز شده است و تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حدود سه هزار تن پنبه در کشور داریم، افزود: این میزان بیش از نیاز کشاورزان است و به عبارتی ما به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس مؤسسه تحقیقات پنبه کشور معتقد است که برای افزایش تولید نیاز است تا کشاورزان بذرهای استاندارد و برچسب‌دار را خریداری کنند، چراکه تنها در این صورت میزان تولید در سطح افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن الیاف است، افزود: در برنامه داریم تا ظرف پنج سال آینده به مرز خودکفایی برسیم.

قربانی میانگین برداشت پنبه در گلستان را سه تا چهار تن در هر هکتار اعلام کرد و گفت: کشاورزان با مشورت از کارشناسان برای زمان سم‌پاشی و تهیه نوع بذر می‌توانند این میزان برداشت را به حدود دو برابر افزایش دهند.

وی ارقام سازگار پنبه در زمین‌های کشاورزی استان گلستان را ساجدی، لطیف و تابان و در مناطق شور را ارقامی نظیر ارمغان و شایان اعلام کرد و گفت: بذر خوب یکی از عوامل افزایش برداشت است.

کد خبر 746743

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • محکومیت مس رفسنجان در شکایت عقیل کعبی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • دولت چگونه به برقی‌سازی حمل و نقل عمومی کمک کند؟
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی توجه کنند
  • آغاز کشت پنبه در استان گلستان / کشاورزان به توصیه کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند