Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید کردانی، رئیس بخش فدراسیون‌های عضو AFC در گفتگو با خبرنگار خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مباحث مطرح شده نسبت به احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال ایران با توجه به ایراد‌های AFC نسبت به نحوه انتخاب مهدی محمدنبی به عنوان سرپرست دبیرکلی این فدراسیون، بیان کرد: اعتقاد دارم جهل برخی آدم ها، بزرگ‌ترین دشمن آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام مواردی که درباره تعلیق فوتبال ایران به دلیل مباحث انتخاب دبیرکل مطرح شده اشتباه است. به هیچ وجه تغییر دبیرکل سبب تعلیق یک فدراسیون نمی‌شود.

او ادامه داد: پروسه تعلیق ماه‌ها طول می‌کشد و آخرین راهی است که فیفا و AFC دنبال آن می‌روند. تعلیق مانند این است که یک پدر فرزند خود را از ارث محروم کند. تنها در شرایطی می‌توان سراغ تعلیق رفت که تمام راه‌ها را امتحان کرده و به نتیجه‌ای نرسیده باشید. هیچکس دنبال تعلیق فدراسیون فوتبال ایران نیست.

کردانی افزود: نباید افراد جاهل و نادان که احتمال دارد دنبال منافع شخصی هم باشند تصور کنند AFC دنبال تعلیق فوتبال ایران است و این موضوع را در رسانه‌ها بنویسند. اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران، بزرگ‌ترین مشکل آن است. این اساسنامه به شکلی تنظیم شده که متاسفانه سال‌ها است نمی‌تواند مرجع باشد. فیفا و AFC به تازگی روی اساسنامه تمام کشور‌های عضو حساسیت نشان می‌دهند.

او با اشاره به تشکیل کمیته انتقالی در فدراسیون عراق گفت: اگر اخبار و صفحه شخصی مرا رصد کرده باشید متوجه می‌شوید با وجود اینکه فدراسیون فوتبال عراق در سال‌های اخیر کار‌های خود را درست انجام نداده بود، در نهایت از سوی فیفا تعلیق نشد بلکه کمیته انتقالی برای این فدراسیون تشکیل داد تا اعضای این کمیته پس از اصلاح اساسنامه، انتخابات فدراسیون عراق را برگزار کنند. من، مسئول پیگیری امور مربوط به این فدراسیون بودم و اکنون هم پیام‌های تشکر زیادی دریافت می‌کنم. تمام اتفاق‌های رخ داده به سود فوتبال عراق و هواداران آن است و همه ما دنبال همین موضوع بودیم و هستیم.

کردانی تصریح کرد: درباره ایران هم همین شکل است. ما روی هر اتفاقی که مخالف اساسنامه باشد حساس هستیم، اما دنبال تعلیق فدراسیون ایران نیستیم. غیر از من که مسئول فدراسیون‌های عضو AFC هستم، مسئولان حقوقی و دبیرکل کنفدراسیون هم تمام موارد را بررسی می‌کنند و سازماندهی مان را برای افرادی مشخص به هم نمی‌ریزیم.

او افزود: به اتفاق تمام افراد قبول دارند اشتباهاتی از سوی فدراسیون فوتبال ایران صورت گرفته، اما دنبال راه حل خوبی هستیم و فکر می‌کنم تا فردا خبر‌های خوبی می‌شنوید. همکاری‌های لازم را هم با فدراسیون ایران انجام داده ایم. ضمن اینکه باید بگویم صحبت‌های ما با مسئولان فدراسیون ایران اصلا و ابدا درباره مهدی محمد نبی نبوده چراکه او تاکنون کارش را شروع نکرده است. هیات اجرایی فدراسیون فوتبال ایران باید درباره انتخاب دبیرکل تصمیم بگیرد. طبق اساسنامه رئیس باید دبیرکل را انتخاب و هیات اجرایی این فرد را تائید کند. تمام این موارد و حساسیت‌ها هم برای کمک به فوتبال ایران است.

رئیس بخش فدراسیون‌های عضو AFC افزود: وضعیت فدراسیون فوتبال ایران را با ۱۰ سال پیش مقایسه کرده و ببینید کدام فدراسیون قوی‌تر است. یکی از نقاط ضعف هم ایراد‌هایی است که نسبت به اجرای اساسنامه وجود دارد. ما دنبال این هستیم که ایران فدراسیون قوی تری داشته باشد و از لحاظ اداری هم مانند امور فنی قدرتمند باشد.

کردانی ادامه داد: تیم ملی ایران در رتبه دوم رنکینگ آسیا قرار دارد، اما آیا از لحاظ امور اداری هم چنین وضعیتی دارد؟ آیا قابل قبول است که ایران را از لحاظ مسائل اداری هم دومین کشور برتر عضو AFC بدانیم؟ کشوری که از نظر فنی قدرتمند است باید از نظر اداری هم بالا باشد. هرکسی می‌گوید ما دنبال تعلیق هستیم، اشتباه می‌کند. ما می‌گوییم برخی موارد اساسنامه‌ای فدراسیون فوتبال و قوانین AFC رعایت نشده است.

عضو ایرانی AFC تصریح کرد: این موضوع را به دلیل اینکه خودم عضو کنفدراسیون هستم نمی‌گویم، اما این نهاد اکنون به واقع زبانزد است و از لحاظ ساختار مانند فیفا است. AFC الان نسبت به ۷،۸ سال قبل ۱۰ برابر بیشتر درآمد دارد. آیا ایران که عضوی از کنفدراسیون است هم چنین وضعیتی دارد؟ حدود ۲۴۰ کارمند با سابقه ۱۰، ۱۵ ساله در بخش اداری آن فعال هستند. در همین بخشی که من مسئول آن هستم، برخی دبیران کل فدراسیون‌های عضو شاغل هستند. تمام کار‌ها با هماهنگی سیستم حقوقی و دبیرکل انجام می‌شود و هیچکس دنبال سو استفاده نیست. ضمن اینکه سیستم اداری AFC هم اجازه چنین موضوعی را به ما نمی‌دهد. سرعت کاری ما خیلی بالا است، اما برای تنظیم یک نامه مانند نامه‌های اخیری که برای فدراسیون ایران ارسال شده است و تائید نهایی دبیرکل (وینزور جان) یک روز طول می‌کشد.

کردانی درباره راهکار فعلی فدراسیون فوتبال ایران بیان کرد: امروز (یکشنبه) جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون ایران داشتیم. پاسخ‌هایی به سوال‌های ما دادند و البته افراد دیگری هم در این موضوع دخیل هستند. با توجه به صحبت‌های انجام شده مشغول حل مشکل هستیم و تا فردا (دوشنبه) خبر‌های خوبی می‌شنوید. مذاکرات مان هم درباره انتخاب دبیرکل بوده و فردا پاسخ سازنده‌ای به فدراسیون می‌دهیم تا مشکل حل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کنفدراسیون فوتبال آسیا فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون های عضو فدراسیون ایران دنبال تعلیق اداری هم ما دنبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به نیویورک گفت: با توجه به تحولات منطقه و اینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است، نشست شورای امنیت فرصتی برای تبیین دیدگاه‌های ایران در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه است.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز پنجشنبه جهت شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص مسائل فلسطین وارد نیویورک شد.

وی در بدو ورود در جمع خبرنگاران در خصوص این نشست گفت: روز پنجشنبه نشست شورای امنیت سازمان ملل با بررسی تحولات غرب آسیا و تمرکز بر فلسطین برگزار می‌شود، طبعاً این نشست در سطح وزرا برگزار خواهد شد. با توجه به تحولات منطقه و این‌که وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است و این وضعیت سرریزش در منطقه و تحولات منطقه نمودار می‌شود، یک فرصتی است که دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تبیین کنیم و در عین حال با استفاده از فرصت حضور در سازمان ملل در دیدار‌هایی با دبیرکل سازمان ملل و دیگر وزرای خارجه و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان ملل برای برون‌رفت از این مشکل، توقف فوری جنگ، ارسال کمک‌های گسترده انسان‌دوستانه و سایر مسائل مرتبط با موضوع فلسطین و اهمیت امنیت منطقه رایزنی‌هایی داشته باشیم.

امیرعبداللهیان در ادامه در خصوص تبادل پیام‌ها با آمریکا اظهار داشت: به‌دلیل اینکه رژیم اسراییل در یک اقدام تروریستی سفارت ایران در دمشق را هدف قرار داد، مستشاران وابسته نظامی در سوریه در این اقدام تروریستی رژیم به شهادت رسیدند و ما مدت‌ها خویشتنداری کرده بودیم با درک شرایط منطقه و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند.

وی ادامه داد: از زمانی که تصمیم گرفته شد که در چارچوب حقوق بین‌الملل و دفاع مشروع پاسخ لازم داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، ما آمریکا را مطلع کردیم. به آمریکایی‌ها به‌صراحت و به‌روشنی گفتیم که تصمیم در ایران در شورای‌عالی امنیت ملی و در سطح رییس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم قطعی است و پیام‌هایی قبل از عملیات تبادل شد و بعد از اینکه اقدام انجام شد ساعت تقریباً ۲:۳۰ بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم.

وزیر امور خارجه درباره محتوای این پیام‌های تبادل‌شده توضیح داد: به‌صراحت و به‌روشنی به آمریکا در این پیام‌ها سعی کردیم بگوییم که اولاً ما به‌دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می‌تواند افزایش بدهد رفتار‌های رژیم صهیونیستی است. قبل از عملیات به طرف آمریکایی به‌روشنی گفتیم که ما پایگاه‌ها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد مگر اینکه در پاسخی که به رژیم اسراییل می‌دهیم آمریکا بخواهد اقدامی را در حمایت جنگی از رژیم صهیونیستی انجام دهد.

وی در آخر گفت: تبادل پیام‌ها به‌ویژه از کانال سوئیس و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه یک درک درستی از اقدام ایران به وجود آید و با هدف جلوگیری از توسعه تنش و بحران در منطقه بین ما و آمریکا انجام شد.

دیگر خبرها

  • به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • صهیونیست‌ها به جان هم افتادند/ دنبال جنگ با ایران نیستیم!
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • شبکه اسرائیلی از قول نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم!
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است / به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا گفتیم به‌دنبال تنش در منطقه نیستیم
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • واکنش اسبقیان به ادعای وزیر اقتصاد در مورد مسائل مالی فدراسیون فوتبال+فیلم