Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@22:10:17 GMT

بالاترین و پایین نرخ بیکاری استانها + جدول

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۳۹۷

بالاترین و پایین نرخ بیکاری استانها + جدول

به گزارش فارس، نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان سال ۹۸ نشان می‌دهد که از میان ۳۱ استان کشور کدام استانها بالاترین و کمترین نرخ بیکاری را داشته‌اند.

این اطلاعات بر اساس شاخص فصل زمستان سال 98  بازار کار در جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر به تفکیک استان‌ها بوده و با زمستان سال ۹۷ مقایسه شده است.

در این جدول نرخ مشارکت اقتصادی نسبت اشتغال و نرخ بیکاری و مقایسه آن با زمستان ۹۷ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس بیشترین نرخ بیکاری به ترتیب برای استانهای کردستان با ۲۰ درصد، کرمانشاه ۱۷.۹ درصد، لرستان ۱۶.۸ درصد، آذربایجان غربی ۱۴.۵ درصد و خوزستان ۱۲.۴ درصد است.

در میان استان‌ها کمترین میزان نرخ بیکاری به ترتیب برای استان های خراسان جنوبی با ۶ درصد، مرکزی ۶.۹ درصد، گیلان ۷ درصد، فارس  ۷.۷ درصد و تهران ۸.۸ درصد است.

بدین ترتیب تنها ۱۲ استان نرخ بیکاری زیر ۱۰ درصد داشته و مابقی بالای ۱۰ درصد هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهد که بودجه نظامی کشورهای اروپایی از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ میلادی ۱۶ درصد افزایش یافته که این رقم یک رکورد جدید در سه دهه گذشته است.

بر اساس داده‌های موسسه بین‌المللی تحقیقات برای صلح، موسوم به «سیپری»، بودجه نظامی کشورهای اروپای مرکزی و غربی اکنون بیشتر از سال آخر جنگ سرد است.

داده‌های این تحقیقات جدید نشان می‌دهند که اروپا از آغاز سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش هزینه‌های نظامی بوده که این رقم در سال ۲۰۲۳ به مجموع ۵۵۲ میلیارد یورو رسیده است.

افزایش ۱۶ درصدی بودجه نظامی کشورهای اروپایی در این بازه زمانی بیشتر از هزینه دفاعی این کشورها در سال ۲۰۲۲ و ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ است که رقمی معادل ۳۳۰ میلیارد یورو بود.

همه کشورهای اروپایی عضو ناتو به جز یونان، ایتالیا و رومانی هزینه‌های نظامی خود را در سال ۲۰۲۳ افزایش داده‌اند.

لورنزو اسکارازاتو، مشاور تحقیقاتی سیپری به یورونیوز گفت از زمانی که روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را به خاک خود ضمیمه کرد، هزینه نظامی اروپا هر سال افزایش یافته است.

اقدام روسیه در ضمیمه کردن کریمه به خاک خود و همچنین حمله نظامی به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، دولت‌های اروپایی را بر آن داشت تا بودجه دفاعی خود را با سرعتی بی‌سابقه افزایش دهند.

اسکارازاتو گفت: «شکی نیست که در سال ۲۰۲۳، عامل اصلی افزایش هزینه‌های نظامی اروپا، تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین بوده است.»

بیشترین هزینه‌ها در اروپای غربی و مرکزی

بر اساس گزارش سیپری، روند افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپای غربی و مرکزی عمدتاً در واکنش به افزایش هزینه‌های نظامی روسیه بوده است.

در سال ۲۰۲۳، بریتانیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی بیشترین هزینه نظامی را نسبت به تولیدات ناخالص داخلی داشته است. این کشور رقمی معادل ۲.۳ درصد تولید ناخالص داخلی را صرف هزینه‌های نظامی کرده است. وزارت دفاع بریتانیا در سال جاری میلادی اعلام کرد که این رقم را به ۲.۵ درصد افزایش خواهد داد.

آلمان نیز بودجه نظامی خود را از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۲۳ به میزان ۴۸ درصد افزایش داده است. 

در سال ۲۰۲۲، دولت آلمان متعهد شد که دو درصد از تولید ناخالص ملی، حد نصاب تعیین‌شده از سوی ناتو را به امور دفاعی اختصاص دهد.

داده‌های تحقیقات جدید سیپری نشان می‌دهند که بودجه نظامی لهستان نسبت به سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از دو برابر شده است. این کشور در سال ۲۰۲۳ رقمی معادل ۳.۸ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی کرده است که هنوز از هدف اعلام شده ۴ درصدی‌اش فاصله دارد.

لهستان مدت‌هاست که افزایش هزینه‌های دفاعی و امنیتی خود را به دلیل «نگرانی از حمله روسیه به کشورهای اروپایی عضو ناتو» در اولویت قرار داده است.

 

دیگر خبرها

  • ۶۹/۲ درصد ایرانیان، تلویزیون می‌بینند | شبکه 3، آی فیلم و شبکه یک؛ به ترتیب پربازدیدترین شبکه‌های تلویزیونی
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر
  • ساینا، کوئیک،دنا پلاس و تارا اتوماتیک ارزان شدند؛ قیمت خودروهای مونتاژی چقدر پایین آمد؟ | جدول قیمت ها
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده های نفتی در تاریخ بندر خرمشهر
  • افزایش بودجه نظامی کشورهای اروپایی به بالاترین رقم از زمان جنگ سرد
  • هجوم ایرانیان برای سفرهای خارجی
  • بازی محتاطانه‌تر تیم‌ها در هفته ۲۴ لیگ برتر/ حضور تیم‌های جنوبی در پایین جدول جای تاسف دارد