Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:42:01 GMT

تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۶۷۵

تشریح آخرین وضعیت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

استاندار تهران با اشاره به اثرگذاری اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، آخرین وضعیت اجرای این طرح را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران اظهار داشت: این طرح با هدف توقف چرخه انتقال ویروس کرونا از هشتم فروردین ماه اجرایی شده که تاکنون نتایج خوبی را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اعمال محدودیت ها در ۱۴ مبادی ورودی و خروجی استان تهران افزود: ۷۰۰ نیرو در سه شیفت کنترل مبادی ورودی و خروجی را به عهده دارند، همچنین در این مدت ۴۵ هزار و ۳۳۶ بازدید و نظارت از سوی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از اماکن مختلف صورت گرفته، ۱۰۹ بازدید توسط فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و ۲۴۱۸ بازدید توسط فرماندهی انتظامی غرب استان تهران که در مجموع ۴۷ هزار و ۸۶۳ بازدید و نظارت از اماکن مختلف استان به عمل آمده است.
 
استاندار تهران سپس بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح تا شانزدهم فروردین ۱۰۴۸ واحد صنفی در حوزه فرمانده انتظامی تهران بزرگ، ۷۳ صنف در حوزه شرق استان و ۷۶۵ واحد صنفی در حوزه غرب استان تهران پلمپ شدند که در مجموع ۱۸۸۶ واحد صنفی متخلف در این مدت پلمپ شدند.
 
محسنی بندپی همچنین در مورد اعمال قانون و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خودروهای متخلف گفت: ۹۰۱ برگ جریمه توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ۲۰۵ مورد جریمه توسط فرمانده انتظامی شرق استان تهران و ۳۸۶ مورد جریمه توسط فرماندهی انتظامی غرب استان صورت گرفته و در مجموع از ابتدای اجرای طرح تا ۱۶ فروردین ۱۴۹۲ خودروی متخلف جریمه شدند.
 
وی در مورد خودروهای توقیف شده نیز عنوان کرد: شش خودرو توسط فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، ۱۴ خودرو توسط فرماندهی انتظامی شرق استان تهران و ۹ خودرو توسط فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از ابتدای اجرای طرح تا ۱۶ فروردین توقیف شدند که در مجموع ۲۹ خودرو در این مدت در استان تهران توقیف شدند.
 
استاندار تهران با اشاره به وضعیت مصرف بنزین از ۹ تا ۱۶ فروردین ماه ادامه داد: از ۹ فروردین تا روز گذشته ۵۳ میلیون لیتر بنزین یعنی روزانه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در استان تهران مصرف شده که در مدت مشابه سال قبل این میزان ۹۲ میلیون لیتر با مصرف روزانه ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بوده، از اینرو مصرف بنزین با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ۴۲ درصد کاهش داشته ضمن اینکه در این مدت میزان سفرهای استانی روند کاهشی داشته است.
 
محسنی بندپی با اشاره به وضعیت اجرای این طرح از ۱۶ فروردین تا ساعت ۱۴ امروز ۱۷ فروردین ماه عنوان کرد: در این مدت ۲۸۱ واحد صنفی متخلف پلمپ، ۱۵۴ خودرو متخلف جریمه و ۵ خودرو متخلف توقیف شدند.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: هر چند میزان مصرف بنزین از روز گذشته تا ساعت ۱۴ امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد کاهش داشته اما نسبت به زمان اجرای این طرح افزایش تردد خودروها به تهران را شاهد بودیم.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران اجتماعی خودرو مصرف بنزین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط فرماندهی انتظامی انتظامی تهران بزرگ استان تهران ۱۶ فروردین غرب استان واحد صنفی شرق استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران

به گزارش «نماینده»، مهدی اقراریان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اقدامات متنوعی در حوزه اجتماعی و فرهنگی صورت گرفته اما بر اساس مسئولیت نظارتی شورا باید نکاتی را مطرح کنم، گفت: گزارش ارائه شده در خصوص اقدامات مناسبتی بود که خوشبختانه متنوع بود اما نمی توانیم فرهنگ را به یک سری اقدامات فرهنگی تقلیل دهیم.

وی ادامه داد: نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری در فرهنگ‌سازی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. اینکه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی چه نقشی دارد سوالات و ابهاماتی دارد و این نگرانی برای ما ایجاد می شود که در مدیریت منابع دچار مواردی شویم که نشان دهنده فعالیت های هم افزا نباشد. سوال ما این است که سازمان فرهنگی و هنری چه اقداماتی انجام داده است؟

اقراریان با بیان اینکه تنوع مخاطب در اجرای برنامه ها بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: تهران بیش از ۹ میلیون جمعیت دارد و باید تنوع مخاطبان در اجرای برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد. یکی از جمعیت های مورد نظر باید پرسنل شهرداری و مجموعه های تابعه آن باشند و پرسش ما این است که چه برنامه هایی برای پرسنل در نظر گرفته شده بود؟

رییس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه انطباق با اسناد بالادستی از دیگر موارد مورد نظر است، تصریح کرد: پیوست نگاری فرهنگی فعالیت های شهرداری تهران نیز مورد اهمیت است.

وی تأکید کرد: غصه‌ای از ابتدای دوره برای ما وجود دارد. تابلوی کوچه ها مزین به تصاویر شهداست. ما به شهردار تذکر می دهیم و ناراحت می شود و به هم می ریزد اما به نظر می رسد این تذکر خوبی است. تابلوهای مزین به تصاویر شهدا شرایط خوبی ندارد و با این حجم از هزینه‌های گسترده در بخش های مختلف، شاید تغییر این تابلوها هزینه چندانی نداشته باشد. یادمان شهدا در مناطق نیز وضعیت مناسبی ندارد و وقتی شهردار تهران خود را داعیه دار فرهنگ شهادت می‌داند نباید توجه به شهدا و یادمان آنها مورد غفلت قرار بگیرد. امیدواریم پیام فرهنگی شهرداری این باشد که این مجموعه به تمام شهروندان توجه دارد نه یک جریان خاص.

دیگر خبرها

  • تقدیر فرماندار دشت آزادگان از فرماندهی انتظامی شهرستان
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • امسال وضعیت خیابان ها و بزرگراه های تهران مطلوب تر می شود | توزیع عادلانه آسفالت در مناطق ۲۲گانه
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در کهنوج
  • شناسایی باند‌های فحشا و تجارت جنسی/ طرح نور هوشمند می‌شود
  • طرح نور هوشمندسازی می‌شود/ پلیس دنبال پرونده‌سازی نیست