Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:41:57 GMT

باران به راه‌های عشایری کلات آسیب جدی زد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۰۷۸۶

باران به راه‌های عشایری کلات آسیب جدی زد

مهدی ناصری شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: راه‌های ارتباطی روستاهای سنگانه، قلیچ آباد، قره‌تیکان، بابافرجی و مومن آباد در پی بروز سیلاب و انباشت گل و لای تا اطلاع بعدی مسدود شده و امکان تردد در آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین نیمی از راه‌های دامداری و عشایری شهرستان کلات در محلات و مناطقی که فعالیت ساکنان آن در این فصل دامداری است مسدود شده و یا آسیب جدی دیده و رفت و آمد در آنها مختل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

فرماندار کلات گفت: متاسفانه اداره عشایری سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی برای رسیدگی به این راه ها پاسخگو نیست و از طرفی به دلیل این که مناطق یاد شده در بافت روستایی تعریف نمی‌شوند بنیاد مسکن و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز مسوولیتی در این خصوص قبول نمی‌کنند و در عمل هیچ دستگاهی متولی مسیرهای ارتباطی یاد شده نیست.  

ناصری افزود: عشایر شهرستان کلات در دهستان پساکوه بخش زاوین مستقر هستند اما فعالان حوزه دامداری و به اصطلاح محلات دامداری در همه شهرستان توزیع شده اند و در حال حاضر یک چهارم جمعیت ۳۸ هزار نفری کلات در مناطق عشایری و  دامداری زندگی می‌کنند.  

وی اضافه کرد: در پی بارشهای امروز تعدادی از واحدهای مسکونی فرسوده در برخی روستاها در بخش‌های زاوین و مرکزی همچون روستاهای قلعه نو و چرم تخریب و آسفالت معابر شهری نیز دچار آب شستگی شده است.

اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی پیش از این با صدور اخطاریه ای اعلام کرده بود شدت بارشها طی امروز و فردا ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه در این استان افزایش یافته که منجر به بروز روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در برخی مناطق خراسان رضوی می‌شود.  
مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در فاصله ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است و ۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در مناطق شهری و بقیه در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند.

فروردین ماه پارسال هم وقوع سیل در شهرستان کلات به خصوص بخش مرکزی آن موجب تخریب بسیاری از زیرساختهای خدماتی، منازل مسکونی و اماکن عمومی شد.  

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا خراسان رضوی راهداری و حمل و نقل جاده سازمان جهاد کشاورزی استان مسکن مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد

 رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

نوراله مصطفی نژاد به جلسه شورای عشایری بروجرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد که در فصل کوچ، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان و پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند تا برای این قشر تولیدکننده جامعه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه دام، تمام سرمایه خانوار‌های عشایری است، به رانندگان هشدار داد مراقب حرکت دام‌های عشایر هنگام عبور از جاده‌های شهرستان باشند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلو‌های هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده‌ها هنگام کوچ می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دام‌های عشایر داشته باشد.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری