Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سردار محمد کاظم تقوی ‌در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت مقدار قابل توجهی طلا ،‌ وجه نقد و ... از گاوصندوق خانه مسکونی اش دستورات لازم برای پیگیری سریع پرونده صادر شد. 

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی در مشهد وارد عمل شدند و بررسی های اولیه آنها حاکی از آن بود که سرقت از خانه مسکونی بدون هیچگونه آثار تخریب بر روی قفل و بدنه گاو صندوق اتفاق نیفتاده است و این موضوع فرضیه سرقت توسط فردی که به محل رفت و آمد و آشنایی کامل داشته است را قوت بخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سردار تقوی گفت: تحقیقات بعدی پلیس قطعات پازل پیگیری پرونده را یکی پس از دیگری پشت سرهم قرار داد و با توجه به بیماری همسر شاکی  مشخص شد اقوام و آشنایان رفت و آمد چندانی با این خانواده نداشته‌اند و از سوی دیگر صاحبخانه برای انجام کارهای خانه و پرستاری همسر بیمارش ، 2 کارگر نظافتی و یک پرستار استخدام کرده که این افراد به خانه مذکور در رفت و آمد بوده اند.  

این مقام انتظامی افزود: دو کارگر و پرستار خانه به عنوان مظنون به پلیس آگاهی هدایت و تحقیقات از آنها آغاز شد اما اظهارات این افراد نیز گره ای از حل مشکل باز نکرد.  

تقوی خاطر نشان کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی با دقت نظر بیشتری تحقیقات خود را ادامه دادند و بررسی های علمی آنها نشان داد شاکی در اتاق همسرش یک دسته کلید از تمامی قفل ها و گاو صندوق مخفی کرده و پرستار هر روز 12 ساعت در اتاق مذکور به سر می برده است.  

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:‌ بررسی های کارشناسان با زیر نظر گرفتن فرد مظنون در حالی ادامه یافت که برای همسر خود یک خودروی‌سواری خریده بود و با تحقیقات تکمیلی از این فرد، او نتوانست به پراکنده گویی‌های خود ادامه دهد و اعتراف کرد با مشاهده دسته کلید وسوسه شده و اقدام به سرقت ده میلیارد ریال طلاجات و وجوه نقد از داخل گاو صندوق کرده است.

وی با اعلام اینکه متهم به دادسرا معرفی و بنا به احکام صادره قضایی روانه زندان شد به شهروندان توصیه کرد: از اعتماد بی‌جا و دسترسی افراد به کلیدهای ساختمان و اسناد و مدارک پرهیز کنند و به خصوص افرادی که در خانه خود وسایل با ارزش و گران قیمت دارند نسبت به نصب دوربین های کنترلی و تجهیزات بازدارنده از سرقت ها توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی پلیس آگاهی سرقت مشهد طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد دست و پابسته زن ثروتمند در کمد | خدمتکار خانه دستگیر شد

به گزارش همشهری آنلاین، رسیدگی به این پرونده از آذر سال ۱۴۰۰ با شکایت زن جوانی به پلیس مبنی بر قتل مادرشوهرش آغاز شد. وقتی تیم جنایی به خانه زن ۸۰ ساله در سعادت‌آباد تهران رفتند با جسد دست و پا بسته او در کمد رختخواب‌ها روبه‌رو شدند.

عروس خانواده که موضوع را به پلیس گزارش داده بود در تشریح ماجرا به مأموران گفت: من و دخترم ۲ روز آخر هفته به خانه مادرشوهرم می‌رفتیم. خودم کلید داشتم، این بار وقتی رفتیم مادرشوهرم نبود. نگران شدم، بوی تعفن زیادی می‌آمد و رختخواب‌ها به هم ریخته بود. وقتی رختخواب‌ها را کنار زدم با جسد مادرشوهرم روبه‌رو شدم که دست‌هایش بسته بود.

بررسی‌ها و تحقیقات نشان می‌داد که عامل قتل پس از جنایت، طلا و خودروی هیوندای قربانی را سرقت کرده و انگشت اشاره مقتول هم جوهری شده است. همچنین مشخص شد که مقتول یک پرستار خانگی داشته که ناپدید شده است.

آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت ۲ سال پس از قتل

ردیابی‌ها برای دستگیری اکبر - پرستار خانگی - ادامه داشت تا اینکه مشخص شد وی به طور مخفیانه از کشور خارج شده. با گذشت ۲ سال از این جنایت وی به ایران برگشت و دستگیر شد.

متهم به قتل پروین اعتراف کرد و گفت: وقتی به عنوان پرستار به خانه مقتول رفته بودم، خاله‌ام حدود چند میلیارد تومان از طلاهایش را به من داد تا برایش بفروشم. مقتول گفت من خریدار طلاهایت هستم. من هم به خاطر اعتمادی که به او داشتم طلاها را بدون هیچ سندی به او دادم و قرار شد ۶ میلیارد تومان بابت آن به من پرداخت کند اما پولی نداد.

وی افزود: سر این موضوع با او درگیر شدم و دست‌هایش را بستم و به اندازه ۶ میلیارد از او سفته گرفتم و بعد هم خفه‌اش کردم. پس از آن مقداری طلا که در کشو بود را برداشتم و سوار بر خودرواش متواری شدم.

با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا متهم بزودی محاکمه شود. این در حالی است که اولیای دم برای وی درخواست قصاص کرده‌اند.

کد خبر 847124 منبع: ایران برچسب‌ها خبر مهم قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • عامل ۱۷ فقره سرقت در فریدن دستگیر شد
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • کشف جسد دست و پابسته زن ثروتمند در کمد | خدمتکار خانه دستگیر شد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • دزد ۴۰میلیاردی طلای منزل به دام افتاد
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا