Web Analytics Made Easy - Statcounter

«آیدین رحمانی رضاییه» روز یکشنبه در بیست و پنجمین جلسه استانی ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: نظارت بر ورودی شهرها بر اساس طرح فاصله‌گذاری در برخی از محورها به خوبی انجام می‌شود اما در برخی محورها با توجه به نظارتی که داشتیم، کمی سست بوده است و از عوامل انتظامی انتظار می‌رود از طریق پلیس راه و سایر متولیان، نظارت‌ها را بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم نظارت حداکثری در این زمینه، گفت: در محور سلماس - ارومیه نیاز به نظارت و توجه بیشتر احساس می‌شود و در سایر محورها هم این موضوع باید با دقت با پیگیری گردد.

وی درباره توقف دادوستد و نقل‌وانتقال پول بین مشتریان و رانندگان تاکسی‌ها در استان نیز گفت: پیشنهاد شده است تا همه تاکسی‌ها به تاکسی‌متر و دستگاه‌هایی برای جلوگیری از نقل و انتقال پول تجهیز شوند تا با به کارگیری همان کارت‌های مشابه کارت اتوبوس بتوان از نقل و انتقال پول جلوگیری و به شکستن زنجیره شیوع بیماری کمک کرد.

وی درباره آماده‌سازی نقاهتگاه‌های سپاه و ارتش برای پذیرش بیماران شناسایی شده سرپایی و برخی بهبودیافتگان نیز اظهار داشت: با توجه به طرحی که دانشگاه علوم پزشکی در دست اجرا دارد، افرادی که‌ در این ارتباط سرپایی شناسایی شدند، نیازمند نقاهتگاهی بودند که نقاهتگاه سپاه به علت دارا بودن توانایی درمانی بالا برای این منظور تخصیص داده شد.

«رحمانی»، بیان کرد: تعدادی هم بعد از بهبودیافتگی و طی دوره درمان نیاز است تا مدتی را در بیمارستان یا در نقاهتگاه‌ها سپری کنند که مقرر شده است تا این افراد در نقاهتگاه ارتش پس از دوره درمان بمانند.

وی با بیان اینکه برای تجهیز و تامین موارد لازم برای این نقاهتگاه مقرر شد با همکاری شهرداری ۵۰ میلیون تومان اختصاص یابد، افزود: هماهنگی‌های لازم در این مورد با نقاهتگاه‌ها انجام شده است. 

وی درباره چگونگی تدفین اجساد نیز بیان کرد: چگونگی تدفین فوتی‌ها در بیمارستان مشخص شده بود و سازوکار و شرایط لازم برای تدفین افرادیکه در منازل فوت می‌کنند و نیاز به صدور گواهی فوت دارند نیز اندیشیده شده است؛ ضمن آنکه مقرر شده درباره افرادی که در معابر فوت می‌کنند موضوع از طریق پزشکی قانونی پیگیری و اقدامات لازم صورت پذیرد.

رییس کمیته زیرساخت‌های ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی گفت: روز جمعه گذشته جلسه‌ای کشوری در سازمان بازرسی استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شدکه موضوع تغسیل متوفیان نیز که مورد تاکید دستگاه‌های نظارتی بود بررسی و مقرر شد؛ بر اساس مصوبه‌های آن جلسه در سراسر کشور و به ویژه شهرهای بزرگ که امکانش وجود دارد، حتما متوفیان غسل داده و از تیمم جلوگیری می‌شود.

«رحمانی» بیان کرد: پیشنهاد می‌شود در شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر از طریق شهرداری‌ها این موضوع عملیاتی و شرایط لازم در این زمینه فراهم شود.

وی در مورد تداوم ضدعفونی معابر و اماکن نیز گفت: این موضوع توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به صورت روزانه و مستمر و به صورت کامل در حال انجام است و امید است با استمرار آن به اتمام شیوع بیماری کمک شایسته‌ای شود.

به گزارش ایرنا بیست‌وپنجمین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی حدود دو و نیم ساعت به طول انجامید و فرمانداران استان نیز از طریق ویدئوکنفرانس در جلسه حضور داشتند؛ در این جلسه بیش از ۱۰ نفر از اعضای ستاد و از جمله فرمانداران خوی و مهاباد اظهار نظر کردند و پیشنهاد و مصوبه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا آذربایجان غربی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • بزرگداشت روز رادیو در صداوسیمای آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است