Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:47:46 GMT

توزیع ۱۰۰ هزار ماسک و دستکش در شاهرود

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۰۵۲

توزیع ۱۰۰ هزار ماسک و دستکش در شاهرود

سرهنگ پاسدار محمد خوشقدم فرمانده سپاه ناحیه شاهرود در گقتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با اشاره به فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج در آغاز شروع ویروس کرونا تاکنون در سطح شهرستان شاهرود گفت: بسیج و سپاه نقش مهمی در راستای مقابله با این ویروس منحوس داشته اند و از آغاز فعالیت برنامه در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج شروع شده و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و دستکش در سطح شهرستان تولید و توزیع شده است به موضوع محرومیت زدایی و حمایت از اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و افزود: در راستای محرومیت زدایی بیش از ۳ هزار بسته غذایی در سطح شهرستات تهیه و توزیع شد.

سرهنگ خوشقدم با اشاره به فعالیت ۴۸ گروه جهادی در عرصه‌های مختلف بصورت شبانه روزی افزود: گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و حتی منازل مردم تا تولید ماسک و اهدا بسته‌های معیشتی و همکاری با مراکز بهداشت در راستای ارتقا سلامت شهرستان از فعالیت‌های بسیجیان و پاسداران این شهرستان در مقابله با کرونا بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه شاهرود با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ کارگاه تولید ماسک در شهرستان شاهرود با حضور جهادگران خواهر و برادر گفت: تولید رایگان ماسک و توزیع ماسک‌ها با اولویت اول در مراکز درمانی برای بیماران و پرستاران و پزشکان و در اولویت دوم در مراکز فعال در محرومیت زدایی و در اولویت سوم بقیه مردم با تولید بیشتر اجرا خواهد شد.

خوشقدم با اشاره به تهیه و توزیع پک‌های بهداشتی در سطح شهرستان شامل دستکش و ماسک و موادضدعفونی کننده دست که بالغ بر ۱۰ هزار بسته بوده است به امیدآفرینی در بیمارستان‌های شهرستان اشاره کرد و گفت: برای امیدآفرینی و ایجاد روحیه در بین کادر درمانی بویژه بیمارستان امام حسین (ع) که بیمارستان کرونایی شهرستان است و تعداد قابل توجه پرستاران در این مرکز هستند بسته‌های تنقلات که بیش از ۱۰۰۰ بسته است برای بیماران و پزشکان تهیه و اهدا شد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود با تاکید بر اینکه بسیج و سپاه در هر زمینه که مردم مشکلات دارند خود را موظف به یاری و کمک می‌داند افزود: تاکنون در سه مرحله بسته‌های مواد بهداشتی و در یک مرحله ۳ هزار لیتر الکل بالای ۸۵ درصد به بیمارستان امام حسین (ع) در راستای حمایت و پشتیبانی از کادر درمانی اهدا شده است.

او با بیان اینکه هر پایگاه بسیج امروز به عنوان پایگاه سلامت با شبکه بهداشت و درمان شهرستان همکاری می‌کند گفت: این فعالیت‌ها در راستای ارتقا سلامت شهرستان است و تاکنون بیش از ۵۰ هزار پیامک سلامت و ۴۰ هزار بروشور سلامت در سطح شهرستان برای ارتقا سلامت مردم تهیه و توزیع شده است.

انتهای پیام / ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران ویروس کرونا مبارزه با کرونا محرومیت زدایی سطح شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، تیمی در بیمارستان عمومی ماساچوست در بوستون توضیح دادند که همه چیز به خاطر توانایی فعالیت بدنی برای کاهش سطح استرس در مغز است.

با تقویت این یافته، مطالعه نشان داد که ورزش بیشترین فواید قلبی را برای افراد دارای سابقه افسردگی به ارمغان می‌آورد.

دکتر «احمد توکل»، سرپرست این مطالعه متخصص قلب در مرکز تحقیقات تصویربرداری قلب و عروق بیمارستان عمومی ماساچوست، خاطرنشان کرد: «فعالیت بدنی در کاهش خطر بیماری قلبی عروقی در میان افراد مبتلا به افسردگی تقریباً دو برابر مؤثرتر بود.»

در این تحقیق، تیم توکل میانگین داده‌های ۱۰ ساله بیش از ۵۰۰۰۰ نفر را بررسی کردند. تمامی شرکت کنندگان سوابق فعالیت بدنی خود را گزارش کرده بودند.

زیرمجموعه‌ای از ۷۷۴ نفر هم تحت اسکن مغز و آزمایش‌های دیگر برای اندازه‌گیری فعالیت مغز مرتبط با استرس قرار گرفتند.

محققان گزارش دادند که در طول یک دهه پیگیری، تقریباً ۱۳ درصد از شرکت کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند.

با این حال، افرادی که توصیه‌های استاندارد برای فعالیت بدنی را رعایت کردند، ۲۳ درصد کمتر احتمال داشت چنین تشخیصی دریافت کنند.

گروه تحقیق دریافتند که این افراد همچنین نسبت به افرادی که کمتر ورزش می‌کردند، فعالیت مغزی مرتبط با استرس در آنها به طور قابل توجهی کمتر بود.

تیم بوستون توضیح داد که این ناحیه به عنوان کنترلی بر مراکز استرس مغز شناخته شده است.

به گفته محققان، به طور کلی، به نظر می‌رسد که کاهش سطح استرس نقش مهمی در بهبود سلامت قلب دارد. این واقعیت که به نظر می‌رسید ورزش به ویژه به افرادی که سابقه افسردگی دارند کمک می‌کند، این تصور را تقویت کرد.

توکل گفت: «اثرات ورزش بر فعالیت مرتبط با استرس مغز ممکن است این مشاهدات جدید را توضیح دهد.»

کد خبر 6080443

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • عکس/ حضور رئیسی در اجتماع پرشور مردم شهرستان شاهرود
  • بسته دو ؛ مشروح فعالیت‌های وزرا در استان سمنان
  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • بسته یک ؛ مشروح فعالیت های وزرا در استان سمنان
  • خونگیری از ۷ هزار راس دام برای تشخیص بیماری مشترک بروسلوز (تب مالت) در تربت حیدریه
  • وسایل حفاظت فردی در کار با برق
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند