Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@14:42:01 GMT

محل ظهور امام زمان (عج)

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۹۱۱۱۲

محل ظهور امام زمان (عج)

 پرسش‌های مختلفی درباره زندگی و شخصیت امام مهدی (ع) در اذهان مردم وجود دارد. پرسش‌هایی که هر از چند گاه در میان دانش آموزان، دانشجویان و دیگر اقشار، مطرح و به دغدغه ذهنی آن‌ها تبدیل می‌شود.

در رابطه با محل ظهور امام زمان (عج) و انتخاب یاران و فرماندهان لشکر حضرت مهدی (عج) روایاتی وجود دارد.

در‬ ادامه به روایاتی از امام سجاد (ع) و حضرت صادق (ع) در این باره پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام زین العابدین (ع) در روایتی می‌فرمایند: «اما من ابراهیم فخفاء الولادة و اعتزال الناس»؛ اما سنت ابراهیم (ع) در آن حضرت مخفی بودن ولادت و عزلت او از مردم است و از امام صادق (ع) روایت شده است:ابراهیم (ع) در یک روز به قدری رشد می‌کرد که دیگران در یک هفته رشد می‌کنند و در یک هفته به قدری رشد داشت که دیگران در یک ماه رشد می‌کنند و در یک ماه به قدری که دیگران در یک سال؛ قائم (عج) نیز چنین بود، چنان که در خبر حکیمه رضی الله عن‌ها آمده است.

محل دقیق ظهور حضرت مهدی و انتخاب یاران امام زمان (عج)
طبق روایات متواتر از طریق شیعه و سنی، که قیام شکوهمند آن مصلح جهانی از سرزمین و از مسجدالحرام، کنار کعبه معظمه آغاز خواهد شد و تعداد ۳۱۳ نفر از اصحاب او که فرماندهان لشکری و کشوری آن حضرت هستند، در میان رکن و مقام با آن حضرت بیعت می‌کنند، آن گاه تعداد ۱۰ هزار نفر تکمیل می‌شود و وجود مقدس حضرت بقیة الله (عج) با سپاه ۱۰ هزار نفری از مکه حرکت می‌کنند و به اصلاح جهان می‌پردازند.

مفضّل از حضرت صادق (ع) می‌پرسد:ای آقای من! حضرت مهدی (عج) از کجا و چگونه ظهور می‌کند؟، حضرت فرمودند: «ای مفضل! او به تنهایی ظهور می‌کند و به تنهایی کنار کعبه می‌آید و به تنهایی شب را در آنجا می‌گذراند».

در روایت دیگری می‌فرماید: چون مهدی به درآید، به مسجدالحرام رود، رو به کعبه و پشت به مقام ابراهیم بایستد. دو رکعت نماز گزارد، آنگاه فریاد برآورد: «ای مردمان! منم یادگار امام و یادگار نوح و یادگار ابراهیم و یادگار اسماعیل. منم یادگار موسی و عیسی و محمد... منم صاحب قرآن و زنده کننده سنت....       منبع:افکارنیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زمان ظهور ظهور امام زمان عج پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ حضور بانوان برای تماشای بازی تراکتور - ذوب آهن

حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز قطعی شد

طرفداری | بانوان تماشاگر می‌توانند از هفته بیست‌وسوم لیگ برتر در بازی تراکتور با ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز حضور پیدا کنند.

علی خاکزاد، دبیر هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت:

از ابتدا به دنبال این بودیم که شرایط را برای حضور بانوان تماشاگر فراهم کنیم اما زیرساخت‌ها مناسب نبود. بعد از بازدید استاندار محترم از ورزشگاه یادگار امام (ره) جلسه‌ای برگزار کردیم و مقرر شد نواقص این ورزشگاه تا ۲۴ فروردین برطرف شود.

وی افزود:

خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، نواقص ورزشگاه یادگار امام (ره) برطرف شده و بانوان تماشاگر می‌توانند از بازی تراکتور با ذوب‌آهن در این ورزشگاه حضور پیدا کنند.

خاکزاد در خصوص نحوه بلیت‌فروشی به بانوان تماشاگر گفت: "بلیت‌فروشی بانوان تماشاگر نیز از طریق سایت انجام خواهد شد."

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • واکنش محمد نصرتی به حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه + عکس
  • «محفل امام حسنی‌ها» برنامه‌ای برای آماده‌سازی ظهور امام زمان است
  • ورود بانوان تراکتوری به ورزشگاه از دیدار با ذوب آهن
  • نمونه هایی از کلام علما درباره مسجد مقدس جمکران | مسجد جمکران 1072 ساله شد
  • رسمی؛ حضور بانوان برای تماشای بازی تراکتور - ذوب آهن
  • عمارت به یادگار مانده از زمان قاجار در پایتخت
  • یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید!
  • فیلم اظهـارات جنجالی یک زن؛ فرزند نذر ظهـور امام زمان در طرح «نو سربـاز»!
  • اسامی و زمان دعوت‌شدگان تیم ملی کشتی آزاد اعلام شد
  • (ویدیو) یک فرزند نذر ظهور امام زمان به دنیا بیاورید