Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه گزارش کرد، آمریکا قصد دارد یک میلیارد دلار از کمک‌های اعطایی خود به افغانستان را با برداشتن از بودجه نیروهای امنیتی این کشور کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته سه منبع آمریکایی، واشنگتن برنامه‌ریزی کرده تا کاهش یک میلیارد دلاری از کمکهایش به افغانستان را با برداشتن از بودجه نیروهای امنیتی این کشور عملی سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز پیش مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد تند از ادامه اختلافات  سیاسی در افغانستان، اعلام کرد که واشنگتن تصمیم گرفته یک میلیارد دلار از کمک‌های خود به کابل را قطع کند و در عین حال تهدید کرد که ممکن است یک میلیارد دلار از کمکها به افغانستان در بودجه سال آینده آمریکا هم کاهش یابد.

با این حال پامپئو و دیگر مقامهای آمریکایی از دادن توضیح در خصوص جزئیات اعمال کاهش کمکها به افغانستان خودداری کردند.

با این حال دو دستیار کنگره آمریکا که نامشان را فاش نکردند گفتند، مقامهای وزارت امور خارجه این کشور به این کنگره گفته‌اند که برای کاهش یک میلیارد دلاری کمک ها به افغانستان از اعتبار 4.2 میلیارد دلاری پنتاگون که تامین کننده حدود سه چهارم از بودجه سالانه نیروهای امنیتی افغانستان است خواهند کاست.

یکی از این دستیارها تصریح کرد: ایده کاستن از اعتبارات نیروهای امنیتی افغانستان برخلاف منافع امنیت ملی آمریکا است.

او استدلال کرد که این پول برای حفظ قابلیت دولت افغانستان در جنگ با طالبان و در عین حال حفظ  قدرت چانه‌زنی این دولت در مذاکرات صلح این کشور ضروری است.

بخش عمده این اعتبارات برای پرداخت حقوق و تامین غذا، سوخت، تجهیزات و زیرساختهای نیروهای امنیتی افغانستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک منبع آگاه سوم نیز عنوان کرد: تنها این بخش از اعتبارات کمکی آمریکا برای افغانستان است که می‌توان یک میلیارد دلار از آن را کاهش داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان آمریکا نیروهای امنیتی افغانستان یک میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا سقوط کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، قیمت طلا در بازار جهانی با کاهش ۲.۵ درصدی، به زیر کانال ۲ هزار و ۳۴۰ دلار رفت.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا

بر همین اساس، قیمت اونس طلا افت ۶۰دلاری را تجربه کرد و در بازار جهانی ۲ هزار و ۳۳۰ دلار قیمت خورد.

کاهش قیمت طلا از اولین معاملات روز دوشنبه آغاز شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی یک هفته گذشته اونس طلا ۴۳ دلار کاهش داشته است. اما همچنان عملکرد یک ماهه بازار، افزایش ۱۷۷ دلاری طلا را نشان می‌دهد.

براساس گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا به‌دنبال آرام شدن تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و تعدیل شدن تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن کاهش یافته است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که می‌تواند دورنمای سیاست پولی این کشور را مشخص کند.

پیش بینی می‌شود شاخص هزینه‌کرد فردی در آمریکا ۲.۶ درصد در ماه گذشته میلادی افزایش یافته باشد، در حالی که در فوریه برابر با ۲.۵ درصد بود. بدین ترتیب احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته که می‌تواند قیمت طلا را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228116 برچسب‌ها طلا

دیگر خبرها

  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه