Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر کشور در گفتگو با تسنیم، در ارتباط با آخرین وضعیت عشایر و وضعیت مواجهه آنها بیماری ویروسی کرونا  اظهار داشت: خوشبختانه گزارشی از مرگ و میر یا ابتلای گسترده عشایر به بیماری کرونا نداشتیم و تنها یک نفر در خراسان جنوبی و  یک نفر در خراسان شمالی به این بیماری مبتلا شده اند  که با طی مراحل درمان در حال بهبود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای اینکه این بیماری در میان دیگر اعضای خانواده آنها و جوامع شیوع پیدا نکند آن دو خانواده نیز قرنطینه شده اند.

 رئیس سازمان امور عشایر یاد آور شد که  از مهم‌ترین دلایل کاهش ابتلای جوامع عشایری در مقایسه با جوامع شهری به بیماری کرونا؛ پراکندگی جمعیتی آنها است.

وی افزود: سازمان امور عشایر و ادارات کل ها و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اطلاعرسانی مناسبی درباره بیماری کرونا برای جوامع عشایری انجام داده اند به طوری که می توان گفت که  بیماری در میان این جوامع کنترل شده است.

این مقام مسئول اظهار کرد که در مناطق عشایری مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دیگر موارد بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با بیماری کرونا در اختیار آنها قرار گرفته است.

غندالی در پاسخ به اینکه چرا اجازه بازگشت عشایر از قشلاق داده نشده است گفت: در صورتیکه عشایر از قشلاق برگردند باید از مراکز جمعیتی شهر و روستا بگذرند که همین امر در زمان اوج بیماری کرونا منجر به مواجهه با این بیماری و ابتلای آنها خواهد شد.

برگشت عشایر از کوچ 15 روز تا یک ماه به عقب افتاد

وی اظهار داشت: شرایط آب و هوایی و علوفه مناسبی نیز در مراتع وجود دارد به همین منظور زمان برگشت عشایر از کوچ به مدت 15 روز تا یک ماه به عقب افتاده است.

 وی در پاسخ به این سوال که آیا الزامات مورد نیاز برای باقی ماندن طولانی تر عشایر در کوچ  فراهم است گفت: علوفه فراوانی در مراتغ  موجود است و در صورتی که نیاز به نهادهای دستی نیز وجود داشته باشد در اختیار آنها قرار خواهد گرفت؛ همچنین آرد و ارزاق مورد نیاز خود جوامع عشایری نیز در اختیار آنها قرار داد خواهد گرفت.

وی در پایان صحبت‌های خود به جوامع عشایری توصیه کرد که مسائل بهداشتی را رعایت کنند و از بازگشت زود هنگام خودداری کنند.

عشایر در حاشیه رودخانه ها و دره ها مستقر نشوند

 رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به بارندگی های پرحجم در روزهای اخیر گفت: به عشایر توصیه می شود که در دره ها و حاشیه رودخانه ها استقرار نکنند تا از بروز سیل های ناگهانی در امان باشند.

وی یادآور شد که اخیرا فردی در کازرون فارس به همراه خانواده و دام هایش در مواجهه با سیل جان خود را از دست داده اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان امور عشایر بیماری کرونا جوامع عشایری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۹۱۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان گفت: از زمان اجرای طرح توسط دولت مردمی و انقلابی سیزدهم و بویژه درهفته گذشته که اطلاع رسانی گسترده‌ای در حوزه اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح ملی و استانی صورت گرفت، خوشبختانه تا کنون ۹ هزار و ۳۳۸ نفر از مشمولین استان دراین طرح نام نویسی کرده اند.


علیرضا اسدی افزود: مهلت ثبت نام مرحله اول پوشش بیمه رایگان مادران خانه دار داری ۳ فرزند و بیشتر ساکن در مناطق روستایی و عشایری توسط دولت تا ۳۱ فروردین امسال تعیین شده بود که به دلیل تعداد زیاد مراجعات، نام نویسی به مدت یکماه یعنی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.


وی از تمامی مادران خانه دار و غیر مزد بگیر مشمول ماده ۲۱- ساکن در مناطق روستایی و عشایری استان که تا کنون موفق به نام نویسی نشده اند درخواست کرد برای بهره مندی از مزایای رایگان بیمه‌های اجتماعی توسط دولت (بازنشستگی – ازکارافتادگی – مستمری بازماندگان و نقل و انتقال سوابق) به سایت صندوق به نشانی: www.roostaa.ir یا ۳۲ کارگزار این بیمه در استانف برای نام نویسی خود اقدام کنند.


بر اساس ماده ۲۱- قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت. دولت مکلف است با تقویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به پوشش بیمه اجتماعی رایگان مادران خانه دار (غیرشاغل) دارای ۳ فرزند و بیشترِ ساکن در مناطق روستایی و عشایری اقدام کند.


همچنین اگر در مدت بیمه پردازی، فرزند چهارم و پنجم به جمعیت خانواده اضافه شود به ازای هر فرزند ۲ سال به تعهدات دولت اضافه می‌شود.

دیگر خبرها

  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان